Nu vill jag att ni är snälla........
Som jag berättat tidigare så fick Skräpet bebisar för några veckor sedan. Det var 4 stycken men bara en är kvar för de andra var defekta.
Nr 4 som kallas Elsa Eriksson är ABSOLUT INGEN SKÖNHET….hon har också något/några fel men fungerar ändå helt normalt.Eler nästan iallafall.
Först och främst kan i se att hennes ögon inte är normala, eller vad är egentligen normalt, ja ja, i min värld brukar dom iallafall inte se ut så här……
Sedan har hon fel på bakkärran, bakbenen vill inte hänga med och dessutom har hon en fot lite böjd inåt.
MEN, hon tar sig bra fram, och jag tror inte hon har ont på något vis, det finns ett par som älskar henne över allt annat på jorden, så därför låter jag henne fortsätta utvecklas och hoppas att hon ska kunna fungera utan någa problem i framtiden. Kanske blir hon halt, men som jag sa, bara det inte gör ont…..

Så skratta inte när ni ser henne nu, för hon är liiite söt, bakifrån iallafall
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.
Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

en till bild (jag vet ej hur jag gör när jag ska ha flera bilder i samma inlägg……
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Jga fick en för många år sedan när jag bodde i Skulltuna en röd liten hona med det lite konstiga utseendet. Skall se om jag kan hitta fram ett kort till dig.
Vet i västerås menade att det kunde vara som en "mongolid" Lite ovanligt men att det kunde förekomma.
Kram-Missar

Jag har själv haft mina tankar åt det hållet, mongolism alltså….vad hände med den kisse då?
Hälsar Lotta P

Vilken söt liten docka, alla kan inte se perfekta ut jämt. Hoppas hon får ordning på sina sina ben så hon kan börja gå och leka.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Hon var mera extrem men ände de sneda ögonen bredden och näsan som lång med ändå på något sätt intryckt. Ska leta genom mina pappersbilder som man ju har massor av…. så skickar jag till dig. Hon, kallade henne för lill Lotta blev 3 1/3 mån. Fick besvär med att andas. Inget med lungorna eller hjärtat. Noshålen växte inte med.
Maria-Louise

#4 Tack vad du är snäll, ja jag hoppas också att hon ska komma igång. Hon övar då ordentligt:-)
#5 snällt av dig att lägga ner energi på det. Jag hoppas att den här parveln ska fortsätta och bli äldre än vad lillLotta blev…..
Hälsar Lotta P

Jamen titta! Där har vi ju lilla Elsa :-) Hon fastnade till slut i alla fall. Hon är söt på sitt sätt och högt älskad av sin kommande familj.
Ha det gott
Hon är väldigt söt trots sitt något udda utseende.
Jag träffade en huskatt en gång som hade nåt fel på sina bakben. När han sprang så sprang han bara med frambenen, bakbenen studsade han fram med som en groda. Sen såg man i ögonen att han var lite "bakom flötet". Och hans nos hade något udda utseende.
Sjukgymnastik Lotta 
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Nee, inte ska vi skratta . Klart
lilla Elsa är söt.
// Lillevi
Generosa´s Perser
www.generosas.se
Nämen vilken liten skrutt kisse. Jag tycker hon är söt.
Det blir säkert katt av henne oxå så småningom. 
Lilla Elsa är jättesöt. Jag tror också att hon är mongolid. Varför skulle det inte födas djur med kromosomfel? Barn med kromosomfel har ju inte lika lång livslängd som "normala" barn men med rätt omsorg och mycket kärlek lever det ett lyckligt liv. Jag är övertygad om att detsamma gäller djur.
Elsa är ju så lyckligt lottad att hon har en familj som inget hellre vill än att ta hand om henne och älska henne. Bara de är medvetna om att hon är lite annorlunda, lite lätt handikappad, så kommer de att få en fin tid tillsammans.
Hoppas vi får höra mera hur det går för Elsa. Jag håller tummarna för att hon ska få växa och bli stor
.
//Kerstin i Umeå

Jag kan berätta för er att nu kan frk Eriksson(Elsa alltså) gå riktigt bra när hon fått öva på trasmattan.
Jag tror som Kerstin att hon kan få ett lyckligt liv med sina ägare.
Dom är väl medvetna om hur det är fatt med henne och jag skulle aldrig försöka lura någon heller, så det blir nog bra ska ni se
Hälsar Lotta P

#13, så bra att det går framåt, då tar det sej säkert fort nu med benen.
Nu har jag hittat kortet på min lill-Lotta. Hon föddes 1992 och var en i kullen av 5 rödingar.
Jag skrev fel förut att hon blev 3 1/2 mån. Jag har skrivit bak på kortet 4 1/2 mån.
Det var som att näsan var liksom intryckt i kraniet och näshålen växtre in med så de blev så minimala att hon fick det jobbigt.
Hon var så himla go det lilla charmtrollet så länge hon kunde vara med.
Maria-Louise

Tack för att du tog dig tid att leta fram kortet.
men hon ser ju inte alls ut som Elsa….hennes nos är det absolut inget fel på, det är ögonen som ser it som på en, jaa vad ska jag säja….Siames kanske
Din lilla var nog defekt i kraniet ? Tur att inte Elsa är det, jag tror nog hon blir "normal" vad det lider, det är bara ögonen som pekar åt fel håll. Men so jag sagt, vad gör det, hon ska bara pussas på och gosas med…..
Hälsar Lotta P

Det var det han mena när han sa att det säkelign var kromosonfel
Nej så länge de mår bra så är man glad för det. De har ju rätta till att vara här så länge de inte har lider av att vara lite annorlunda.
Men man så mån om dom att det gjorde ont i hjärtat när det blev så.
Kort och gott liv fick .
Hon påminde mig bara om min lillLotta med de sneda ögonen och sååå söt
Maria-Louise

Tack snälla du , jag håller så väl med dig.
Hälsar Lotta P

Är det twisted legs hon har? Då ska man väl kunna massera så att det kanske blir lite bättre…
http://www.pandecats.com/x/caring-for-a-kitten-born-with-a-twisted-leg.shtml

Nej Ida, inte twisted-legs, det jag mycket väl vad det är…..
Hälsar Lotta P

Jag tycker hon är charmigt söt!!! och fina färger med!!
lycka till med lilla Elsa.
/Isabella

Tack för alla gulliga kommentarer om Elsa Eriksson. Hon och jag är jätteglada över detta.
Nu "rusar" hon runt i sin hage med en väldans fart ibland. Om man inte visste att det var något med benet/foten så märks det inte.
Tack igen alla ni snälla människor
Hälsar Lotta P

Hon er ju en jätte söt liten cremebulle 

Söt liten "Down syndromtjej" Passande namn tycker jag.
/Laila
Så länge hon är älskad av sin nya ägare så spelar det ju ingen roll.Jag tyckte hon var söt.Idag finns det ju så mycket inom veterinärer som kanske kan orda hennes ben.
Man kan ju ge henne glukosamin när hon blir lite äldre.
/Annika
===