Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 670 ggr
Nydde
0

När skall man bada?

När skall man börja bada kattungar, min första kull är 5 veckor nu är det för tidigt ?

Annkis54
0

det är då jag brukar börja om allt är helt ok med dem

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

simzonites
0

Personligen tycker jag nog att 5 veckor är lite väl tidigt…Men i den åldern brukar det bli tvättande av rumpor titt som tätt, men inga hela bad. Jag brukar bada mina på "riktigt" förräns de är omkring 8 veckor, sen kan det ju ibland vara nödvändigt att bada tidigare ibland om det krävs.
Däremot börjar jag vänja dem vid borste och så småningom också kamm i små stunder med mys när de börjar vara så stora att de springer runt på golvet ungefär Skrattande
l

Lotta

/Lotta

Annkis54
0

hur många bad hinner du med innan de flyttar då??
jag brukar börja vid den tiden o sen så tar jag ca varannan vecka tills de flyttar
fast det är ju inga utställningbad…bara för att de ska vänja sig vid vattnet o fönen
brukar inte ta mer än 10 minuter sammanlagt per kattunge..o så fotograferingen då förståsCool

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

simzonites
0

#3 jag fick sitta och fundera lite på när jag brukar bada dom första gången Annki Flört det är ju så olika. Det blir ju en del "bad" under kranen i tvättstället när de börjar gå på lådan och de räknarde jag inte Skrattande Jag brukar nog inte bada mer än 2-3 gånger innan de flyttar och det har varit helt ok, brukar uppmana de nya ägarna att hålla igång badningen och inte låta det gå för lång tid emellan baden.

Lotta

/Lotta

Annkis54
0

#4..låter hur bra som helst det Lotta
o visst har man ofta fått tvätta rumpan både en o flera gånger innan dess.
herregud…det är därför jag är såååå jätteförsiktig när jag börjar med nötfärs…finns väl inget värre än perser med lösa magarCool

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annkis54
0

måste bara tillägga..att mina första bad på kattungarna oxå är under kranen i tvättstället
riktig dusch gör jag bara innan de flyttar…eller om jag ställer ut då förstås
o jag brukar oxå försöka att få till bad 3-4 gånger
men ibland blir det inte alltid som man tänkt sigGenerad

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts-deleted
0

Jag brukar börja ganska tidigt med tvätta baken som oftast blir lite smutsig. Sen tar vi badning o fön försiktigt, vänjer dem liksom. Bakarna tar jag nog vid ca 3 veckor redan.