När skall man bada?
När skall man börja bada kattungar, min första kull är 5 veckor nu är det för tidigt ?
det är då jag brukar börja om allt är helt ok med dem
Personligen tycker jag nog att 5 veckor är lite väl tidigt…Men i den åldern brukar det bli tvättande av rumpor titt som tätt, men inga hela bad. Jag brukar bada mina på "riktigt" förräns de är omkring 8 veckor, sen kan det ju ibland vara nödvändigt att bada tidigare ibland om det krävs.
Däremot börjar jag vänja dem vid borste och så småningom också kamm i små stunder med mys när de börjar vara så stora att de springer runt på golvet ungefär 
l
Lotta
/Lotta
hur många bad hinner du med innan de flyttar då??
jag brukar börja vid den tiden o sen så tar jag ca varannan vecka tills de flyttar
fast det är ju inga utställningbad…bara för att de ska vänja sig vid vattnet o fönen
brukar inte ta mer än 10 minuter sammanlagt per kattunge..o så fotograferingen då förstås
#3 jag fick sitta och fundera lite på när jag brukar bada dom första gången Annki
det är ju så olika. Det blir ju en del "bad" under kranen i tvättstället när de börjar gå på lådan och de räknarde jag inte
Jag brukar nog inte bada mer än 2-3 gånger innan de flyttar och det har varit helt ok, brukar uppmana de nya ägarna att hålla igång badningen och inte låta det gå för lång tid emellan baden.
Lotta
/Lotta
#4..låter hur bra som helst det Lotta
o visst har man ofta fått tvätta rumpan både en o flera gånger innan dess.
herregud…det är därför jag är såååå jätteförsiktig när jag börjar med nötfärs…finns väl inget värre än perser med lösa magar
måste bara tillägga..att mina första bad på kattungarna oxå är under kranen i tvättstället
riktig dusch gör jag bara innan de flyttar…eller om jag ställer ut då förstås
o jag brukar oxå försöka att få till bad 3-4 gånger
men ibland blir det inte alltid som man tänkt sig
Jag brukar börja ganska tidigt med tvätta baken som oftast blir lite smutsig. Sen tar vi badning o fön försiktigt, vänjer dem liksom. Bakarna tar jag nog vid ca 3 veckor redan.