Fräsets domarfördelning !
Hejsan!
Min klubb, Fräset i Uppsala har lagt ut domarfördelningen på sin hemsida. TYVÄRR verkar det åter igen vara så få perser och exoter som ställs ut….. JÄTTETRÅKIGT tycker jag! T o m jag som är en flitig utställare/assistent förlorar lusten att ställa ut längre………
På lördag den 8 maj är det bara 17 färger och alltid är det några som inte kommer, vilket torde indikera inte ens 20 perser/exoter.
Lena Nordström
EXO n
PER d, f23, d01, e02, f01, a121, fs02
Thea Friskovec
EXO ns, d24, a01
PER n22, b22, d22, d24, ns2262, a0221
På söndag den 9 maj
Är det bara en domare, Wedel Stoop som dömer alla perser/exoter, vilket indikerar ännu mindre katter……..
VAR är alla perser/exot utställare?????
Gun-Lis
S*Amors Troll

Såg även att veckan efter den 15 - 16 maj har Speed Cat i Stockholm ställt in sin utställning p g a för få anmälningar!!

/Gun-Lis

Vi i SOLkatten har faktiskt också ganska få anmälda.
Men vi har förlängt anmälningstiden till den 10 maj.
Men kategori 1 är ganska sugna på utställning ;ett 40 tal katter /dag(mindre på söndag då)!!!
Men fler kan vi väl bli?!
Heléne
synd att inte vi, WCF, får ställa hos er
vi hade 30 st hos oss i Vårgårda
slår man ihop..såååå:)

Jag kommer iaf! Både lördag och söndag! Men Gun-Lis. Ska du ställa Poison, vilken färg är hon? Är hon klass 11 ?
Här är jag Lisa :))
Men eftersom jag är medlem i WCF så är jag inte välkommen att söka licens för att ställa ut på Sveraks utställningar och vi är många fler, tänk så kul vi skulle ha haft :))))
Tänk så många perser & exotic utställare det hade varit, vilken konkurrens det skulle bli :)))
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Hejsan Marita!
Personligen tycker jag att det är jättetråkigt att Sverak har sådan bestämmelser. Det skulle vara jätteroligt att få träffa er från IDP och se era fina katter också.
Vet inte vad man kan göra annat än motionera år efter år om en förändring…..!
Kram
Gun-Lis
Skam den som ger sig
vi kämpar på
Det skulle varit så kul att få ställa vart man ville och möta alla fina katter och alla underbara människor. 
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Jag längtar till utställningen!! =)