kastrering av hankatt perser
i morgon ringer jag vetten o beställer en tid
nu ryker kulorna på cosmos….förhoppningsvis redan på tisdag kväll.
imorse vaknade jag av ett jäkla kattslagsmål. fick gå ner o kolla..Cosmos var på Hottan. han började redan igårkväll. tror han är sur för att hon inte lägger upp sig för honom. Det har hon ju alltid gjort….hehe
har ju velat fram o tillbaka…men nu knipsar jag dem..o ber till Gud att jag får en superdupersnygg harlekinhane från Blossom eller Pärlan som jag kan behålla. Går efter Flisan oxå. Annars får jag köpa mig en ny
men helst vill jag ha en med mina linjer. NÅN måste det väl bli som DUGER hehe
hur som helst..på tisdag knips..borta
då blir han säkert nöjd 
Håller tummatna för att det kommer något snyggt så att du inte får ett stort hål i plånboken.
Tråkigt , känner igen det du säger då min cremesmoke hane gör samma sak med en av honorna
Jag har börjat att så fort han sneglar och står och vrider skallen mot henne så får han vatten över sig,det verkar hjälpa här för inatt har det varit helt lugnt, dom har till och med sovit i min säng tillsammans 
Häller du vatten över honom?
Ja inte direkt häller,jag kör Blomsprutan , kanske lät konstigt
Vill bara säga till Annki jag tror du gör helt rätt nu. Hoppas o ska hålla tummarna för en ny snygging tittar ut som du kan behålla.
#4 Okej! Inte bättre du ger honom utrymme/vrå i ro, han är ju liksom sugen, detta kan ju inte han hjälpa.Om du nu ska ha honom i avel? inte bra hålla på fya en hane som ska para. Sen tycker ju jag personligen detta är synd om en hane. Naturen är ju sådand.
Men para och döda är ju 2 skillda saker,han rent var ute för att döda henne inte para för det hade han redan gjort.
Sen är jag emot att stänga in katter i olika rum,hos mig lever dom som familjemedlemmar
Jag tror knappast att han var ute efter att döda henne. En del hanar kan blli lite hetsiga när honan inte släpper till, som hon gjorde tidigare. Och givetvis gastar honan när hanen försöker para och hon inte vill
En hane som går fram mot honan,står och tuggar och vrider skallen är ute efter slagsmål
#6 Nä han dödar inte henne, i så fall är han inte frisk, men det låter så ibland
Om man är uppfödare så måste man kunna ha sin hane i egen vrå ibland, man har inget val. min agår också som familjemedlemmar, men måste skilja hane o honor ibland, men då får hanen ha en kompis med sig i vrån el flera, de väljer själva, oftast tycker de om lite lugn o ro med hanen.
Just nu har jag lilla Merlin(7 månader) skild fr Eliza(8månader) pga Eliza började löpa igår, och jag fann dem på golvet i försök o para.
Då är det ju helt klart läge att kastrera honom så han får styr på sina hormoner och lugnar ner sig.
En hane som provocerar fram slagsmål skulle jag aldrig använda i avel
Ja de generna är inget jag skulle avla på. Hade en hane som va sådand min först, han flyttade som kastrat fort till en vän,
Det blev ju en så kallad lönande affär då,har precis köpt in han och han har ev parat en hona det blev isåfall om det skulle råka bli nån unge en dyr unge 8000kr hanen samt andra kostnader,jaja, förlusten man lever på ska beställa tid för kastrering på han nu då 
En hane som beter sig på det viset mår inte bra
Tråkigt om de sålt en hane med ett sådant beteende till dig. Men för egen skull o dina honors, så hade jag inte tvekat. Hoppas han blir bättre efter en kastrering bara. Mvh Carina

Har du prova med att ge honom p-piller Annki? det lungnar när man inte har planerad hona. Fungerar här hemma. Att tänka på om du inte är absolut säer på vad du vill göra Mvh Gittan
#15..jo, jag har det….i olika omgångar
han har fått ganska mycket sånt förr men så märkte jag att hans tuttar blev som på en dräktig hona..mjölkiga runt vårtgården..slutade naturligtvis med p-pillren o hans tuttar blev snabbt normala igen
men jag har gett honom några p-piller nu o vågar inte gå på mer
han blir 7 år nu i april så han kan gott få gå i pension
men visst är jag skraj att jag inte ska få en lika snygg. För du ska veta…detta är en riktig snygging. Hans top of head är wow
hoppas o ber att han ger nån som är i närheten av honom i alla fall.
hoppas kanske att han kan göra karriär som utställningskastrat nu då….men vi får se vad han vill
har fått en tid kl 19.45 imorgon kväll
Tänker på dig nu
Jag vet detta är jobbigt,hade den dagen i oktober, jag grät hela vägen t veter.. de tittade som jag va på väg med en kat som skulle avlivas.
Nu drar jag o Cosmos iväg till vetten
say goodbye to kulorna
har inte precis varit lugnt här idag…så det känns rätt
Nu tror ju inte jag det blir bättre efteråt men lycka till i alla fall.
Johå klart det blir bättre! men det tar lite tid innan hormoner drar iväg. Tänker på dig Annki! 
Han har mitt medlidande
nu sover han ruset av sig min lille kastrat
allt gick bra..han får sova i inhängnaden inatt så får vi se vilket humör han är på imorgon
vetten sa ju upp till 3 veckor innan hormonerna går ur kroppen. När jag kastrerade Kismo så tog det bara 4 dagar innan Cosmos accepterade honom
så kan ju alltid hoppas
Ja det är så olika, Min Axl blev ju lugn direkt nästan, Tiger han fattar inte han är kastrat, parar o håller på. Men nu när lille Merlin 6 månader kliver på, då skiter han i ett, precis som han tycker det va skönt slippa.