Han äter kattsanden !
Nu slår min 3åriga perserhane nya rekord tro jag. Sedan han fick struma (medicineras) har han börjat ÄTA kattsanden. Hur sjutton ska jag hantera det ?
Kan ju t ex inte spruta citron på sanden, då kommer ju ingen av ullbollarna (har tre totalt) vilja kissa i lådorna…
Någon som har förslag ? Eller vet avd det kan bero på ?

Byt sand, mocka oftare….ja det var två förslag från mig
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.
Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

hej JaneRoe o välkommen hit till oss
har du gjort nån förändring hemma som gör att han börjar äta sanden.?? Det är ganska vanligt att de "smakar lite"
speciellt ungar…fast man tillåter det ju inte.
vilken sorts sand har du??
de luktar ju väldigt olika

Jag måste säja att jag har ALDRIG hört talas om en vuxen katt som äter kattsand ??
Har du pratat med veterinären om det?
Kan det kanske ha att göra med hans medicinering?
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Tack för era svar.
Han hade struma, och det i kombination med diverse andra obotbara sjukdomar gör att vi har en hel del jobbiga beslut framför oss….
Kram på er!!
Oj.. vad ledsamt, ja det är inte alls kul att ta dessa jobbiga. Om det är något du undrar över angående dessa obotliga sjukdomar så fråga på bara så kanske vi kan hjälpa dig med svar.
Tröst kramar
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
sänder tröstkramar till er…

Usch så tråkigt för er….det är så tråkigt när man står i en sådan situation…ja vi gör det vi också nu och det är tungt.
Här kommer iallafall en varm tröstkram från mig
Hälsar Lotta P