Perser iFokus

Perser

Etikett00-viktigt-nyheter
Läst 1068 ggr
norrlanning
2010-04-28 10:54
0

Annonser på Blocket

Läste igår en annons, omplacering pga "Allergi"
"Vi har nyligen fått barn och båda våra familjer lider av allergi så det har blivit ohållbart då vi behöver hjälp ibland med vår son."

På bilden finns även en hund, så jag frågade om den också skulle omplaceras, då det var allergiproblem Förvånad

Fick svar "Nej hunden ska inte omplaceras utan var med på kortet bara."

Kommentarer onödiga, tycker jag!!!

MonicaLagerquist
2010-04-28 10:57
0

Fast jag är allergisk mot katter men inte mot hundar .

Stolt ägare till tre La permer

sidentassen55
2010-04-28 10:57
0

Jamen man kan ju vara allergisk mot katt men INTE hund, så vad är det som är fel?

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

Mayer
2010-04-28 11:02
0

Ibland kan jag också reagera….En del verkar skaffa djur utan och tänka igenom köpet.Nu det klart kan man inte veta om man är allergisk eller om barnet blir.

sidentassen55
2010-04-28 11:14
0

Det är ju rätt vanligt att unga ensamstående och par skaffar kattungar som substitut för barn.

Så kommer tiden då det är dax att skaffa egna barn och vips finns det inte plats för de där fantasiska katterna längreRynkar på näsan

Det är faktiskt tråkigt när man ser att det går åt det hållet, men sedan kan det ju finnas allergi, som Anja skrev,det kan man aldrig veta INNAN man skaffar barn.

Ja det är en svår siruation, men visst förstår jag då att man MÅSTE omplacera.

Vad man kanske ska titta på är åldern på katterna, har dom blivit lite till åren anaser jag faktiskt att det kanske är bättre att låta dom komma till katthimlen.

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

KyssGladCool

norrlanning
2010-04-28 12:12
0

OK jag förstår, man kan alltså vara allergisk mot katter men inte hundar, hade inte en aning  Men, blir bara så upprörd över alla dessa annonser, där man omplacerar pga flytt, allergi.  Håller med #4.. plötsligt finns det inte längre plats för katterna. STACKARS katter!! Läste inte för så länge sedan i DN att barn har mindre risk att få allergier om de växer upp med katt. Vuxna kan ta mediciner!!! Så omplacera pga allergid är en dålig ursäkt!!!

sidentassen55
2010-04-28 12:15
0

+

Jamen det kan ju vara barnet som är allergisk, man ska inte döma förrän man vet SANNINGEN Rynkar på näsan

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

KyssGladCool

yadhayezibas
2010-04-28 13:10
0

När vi skulle få Engla som nu är 10 mån så fick vi frågan: MEN var ska ni göra av katterna då'rå??? Jag har tappat räkningen på hur många som frågade. Och jag blev lika upprörd varje gång. För katterna är mina bebisar. Det har gått hur bra som helst med katterna och Engla. Skulle hon bli allergisk vet jag inte vad jag skulle göra? Tror hon o Martin fick flytta då. hahaha!! Näevars men jag skulle gå under tror jag. Rynkar på näsan

Sen ang. annonser på blocket så är det många som skyller på allergi. Och det är nog för det ska låta bättre än att man skriver att man tröttnat på katten tror jag.

Hälsningar Pethra YadhayeZibas Vitfläck Perser

Annkis54
2010-04-28 17:09
0

tror oxå att många skyller på allergi
men…visst finns det….
OH ve o fasa…

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Mayer
2010-04-29 10:27
0

Jag mår dåligt också när det står ny köpesumma med röd text!!!!!Reapris:(

sidentassen55
2010-04-29 10:42
0

#9 Visst ser det illa ut !!!

men det är lite blockets uppläggning, om man förlänger sin annons och sänker priset får man annonsera längre för en billigare penning….. Detta KAN ju även leda till att en stackars hund eller katt äntligen får ett nytt bättre hem, för den som "REAR" ska absolut INTE ha dom kvar, eller tänker jag fel??

God morgon förresten Anja. Snöar det hos er Flört

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

KyssGladCool

Bullan
2010-04-29 11:38
0

Ja, fast ska man nu se nått positivt i det hela, så är det ju bra de gör vad de kan för att hitta ett nytt hem åt katten istället för att bara slänga ut den som faktiskt en del gör!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Mayer
2010-04-29 20:10
0

#10 Gomiddag!Nej Lotta,inge snö nu men det kommer säkert