Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1384 ggr
Amorstroll
0

Divan & Candy har fått bebisar....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej igen!

Detta är verkligen inget förskönande foto men så sött ändå tycker jag. Både mor och dotter har nu fått bebisar, ALLA rödtabby!

Min älskade Red Divine, "Divan" fick sina med kjesarsnitt medan dottern Candy födde normalt.

De ligger tillsammans med sina små i en nyinköpt toalåda (dock aldrig använd som sådan). Divan precis hemkommen från veterinären. Inte precis vad jag hade tänkt men de ville så gärna ligga tätt tillsammans. Jag var bara tvungen att föreviga dem trots att de inte är så fräscha på grund av omständigheterna.

Visst är de gulliga i alla fall med sina röda "trollbollar" bredvid sig!?

Kram

Gun-Lis

S*Amors Troll

http://www.amorstroll.com

origirl
0

Dom minner mej så hemskt mycke om min mammas Esset. (S*Telltell Signs Super Star)Kyss

Annkis54
0

en helt underbar bild

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Amorstroll
0

# 1

Ja vad kul! Jag tror faktiskt de är släkt!?

Divans pappa är EC S*Liliths Frame Maker, alias "Bamse", min 11 åriga avelshane (still going strong) som är pappa till Divan.

Jag tror Super Star också har Bamse till pappa. Divan och han är i så fall halvsyskon.

Jag har faktiskt lånat ut flera av mina avelshanar till Sahra som har stamnamnet Telltell Sign.

Det skulle vara kul ifall du kan bekräfta att jag minns rätt…..

Hälsningar

Gun-Lis

S*Amors Troll

origirl
0

Joda Lisa du minns helt rätt. Glad Esset er nu 6 år och still going strong. Bifograr en bild också. Han pregat sina barn jätte mycke. Men kun 1 flicka har gått til avel och hon har min mamma.

[Guardians]
0

Vilken underbar bild Lisa, och sådan timing med två honor samtidigt, så vill jag med ha det nästa gång, underlättar mycket OM de är sams.

Marita-L
0

Super söt bild ! Grattis till kullarna!

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Mirra
0

Häftig bild Mor & Dotter bebbar samtidigt **Grattis!! :):) **

// Rosie

sidentassen55
0

Vilken LJUVLIG bild Lisa:-)
RÖTT ÄR VACKERT !!!!!

Men det ser trångt ut? Men dom vill ju ha det så, då blir det varmt och gott;-)

GRATTIS till bebisarnaKyss

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

Kakan81
0

Vilken underbar bild. Jag skulle nästan vilja gosa ner mig jag med. ;)

Jag hoppas allt går bra för er alla.

heliotropes
0

Cool Vilken cool hög!! liiite trångt kanskeFlörtSkrattande

Eva // medarbetare på Perser

Livandas
0

Vilken härlig hög med rödingar!

Lycka till med dem:)

//Susanne

Amorstroll
0

Hej igen!

Tusen Tack för era snälla kommentarer!

Ja, visst var det trångt en liten stund, men jag hade inte hunnit plocka fram min "kattungebolåda". Jag tror den heter Atlas 80 eller Atlas 100. Den är kanon, lagom stor och lätt att ta isär och göra ren. Jag har skaffat två sådana.

Foton på rödingarna kommer såsmåningom….

Kram

Gun-Lis

S*Amors Troll

http://www.amorstroll.com

heliotropes
0

#12 Den där ser ju toppenbra ut, den där ska jag spana vidare påGlad

Eva // medarbetare på Perser

deroba
0

Säger som Lotta, rött ÄR vackert!

Grattis Lisa Glad

Headturners
0

Stort grattisGlad

Underbar bildKyss så söta sååååGlad

Sussie

sidentassen55
0

Jag har min gamla beprövade hembyggda bur vid fotändan av min säng, det är det bästa vi gjort faktiskt.

Jag står vid den, slipper alltså jobbiga ställningar i timmatal, blir jag trött sätter jag mig ner på en stol, men har ändå full uppsikt.

I buren finns allt för katten, kisselåda med tak, mat,vatten och underdelen till en stor transportbur där hon ligger med bebisarna.

Det finns även plats att lägga sig utanför bolådan, utan problem.

Är katten orolig stänger jag dörren till buren så hon kan känna sig trygg, och det gör dom.

DOm går faktiskt alltid dit och bäddar inför en förlossning, de som är förstföderskor behöver jag kanske visa en gång sedan förstår dom.

Så kloka dom är våra små barn…Kyss

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

frukove
0

Lisa;att dom är underbara vet du ju redan att jag tycker men bilden var ju underbar!Snacka om harmoni i kattvärlden!

Tack för i helgen!

Heléne

EddaM
0

Underbart =))) Men vilket problem du kommer få att hålla reda på vem som e vem hihi =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

[Guardians]
0

Tittar återigen på bilden, denna bild är det vackraste jag sett på mycket, mycket länge! Så otillgjort och bara fångad, underbart.

Firinella
0

Vilken fin bild, man blir tårögd. Är väl lite känslig nu efter min Yezzis bortgång, snyft…/Laila

miascharming
0

UNDEBARA bilder Lisa Kyss

Grattis- så söta!

Jag har också en Atlas 80 & är supernöjd, mycket bra att ha om man har stor kull  som slkall till vet , resa långt  osv…

Så den är mycket välanvänd här hemma.

Kram

evawennman
0

Så himla söta. Kul att divan blev mamma igen på så gamla dagar =) och att det gick bra!

Kram kram