Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 1166 ggr
sidentassen55
0

God morgon Söndag

Här har det verkligen inte hänt mycket..Obestämd

Jo förutom att stackars Laila förlorat sin älskade kisse…gud vad det måste göra ont, jag hooas ditt hjärta läker snabbt och att du kan börja se ljuset igen. Du ska veta att jag har tänkt på dig många gånger, det har ju hänt oss alla (nåstan) och man kommer ihåg allt när man ser att det händer hos andra också….men var du starkGlad

Här har vi strålande sol och det betyder att det är trädgården som gäller idag med. Ja jag var ute i ca 4 timmar igår, kröp, klev, ålade, nästan klättrade och därefter är min kropp idag Rynkar på näsan Ja jag fick tom kliva upp inatt och ta lite extra painkillers för att kunna få lite sömnGråter

Men som sagt, TRÄDGÅRDEN är efter katterna det roligaste jag vet, och nu börjar allvaret med att förbereda, rensa, klippa (och nästaklistra, när man ibland gör felFlört

Jag har dessutom bestämt att katternas uterum ska renoveras i år, jag ska fråga en man jag känner, f.d timmerhusbyggare och finlirare i snickerier, om han skulle kunna avsätta några dagar för oss…. jag minns nämligen när ni som bäst skickade in bilder på era fina rastgårdar so ni byggt och jag har många ideer därifrån, samt en del egna, vi får se vad som händer,Cool

Dessutom har jag något väldigt trist att berätta……Skräpets bebis Elsa, har fel på sin bakkärra. benen sitter som paddlar på henne där bak och, visst hon använder dom, men jag tycker INTE det ser riktigt utGråter

Jag ska ringa min vet på måndag och be henne komma hit och titta på henne och säja vad hon tycker….det är så trist, hon är inte vacker den lilla, ser ut som en liten Kines, men rund och go och pigg som en nötkärna, och hennes nya matte som är överlycklig att hon finns till…usch det är tufft dettaGråter

Nåväl, nu ska jag göra inomhusjobbet, det tar ju lite lä'ngre tid med 4 inneboende som ska skötas om också, men sedan blir det en extra Tradolan och så ut och jobba,…..fy så dålig jag ska vara i em Rynkar på näsanOskyldig

ha en skön dag alla, njut av den stundande sommaren och ta hand om varandra Kyss

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

SamanthaJones
0

Uach vad tråkigt att du ska behöva bli så sliten o dålig av att fixa i trädgården! Det som är så kul!

Och nu får vi hoppas att det inte är något allvarligt fel på lilla kisseflickan utan att det kan gå och lösa!

Själv ska jag iväg till en som har tagit hand om en hittekatt via mig och se hur allt funkar där. Efter det blir det en sväng och kolla till lilla mormor som är på väg in i demensens värld :(

Ha en härlig söndag! kram Sofia

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

yadhayezibas
0

Vet du Lotta jag har oxå haft en kattunge som såg skum ut i bakbenen men han blev helt ok så fort han började gå. Han var lite sen med att gå, han släpade sig lite i början. MEN han har inga men av det nu. Så det behöver ju inte vara nåt bestående fel….

Här är det skinande sol idag. Min äldsta dotter fyller 14 år idag så vi ska fira henne. Fattar inte hur fort tiden går..

Martin (min sambo) är i Texas USA och jobbar och han skickade ett mess igår att det är 30 grader varmt o det fanns pool på hotellet. Himla taskigt tycker jag…. Flört

Mina senast parade honor spyr om varandra idag och deras tuttisar är svullna o röda så där blir det bebisar sen framöver. Härligt!!

Ha en fin söndag nu alla!!

/ Pethra
**
YadhayeZibas
Vitfläck Perser**

sidentassen55
0

Det var verkligen en tröst Pethra, då hoppas jag att även Elsa ska bli återställd och kan bli den älskade sällskapskisse hon är ämnad att bliSkrattande

Hmm.. det blir mycket att göra för dig då om ett antal veckor till…..men fy 17 så jäkla kul KyssCoolTungan uteSkrattande

Hälsa födelsedagsbarnet så gott från mig också.

Du ser ju ut som en 20-åring själv så ingen kan tro att du har en 14 årig dotterFlört

KRAMAR till er

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool