Perser iFokus

Perser

Etikett11-utställning
Läst 2575 ggr
Amorstroll
0

RESULTAT Björkstakatten 17 - 18 april 2010

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Här kommer resultaten från Björkstakattens utställning nu i helgen

**LÖRDAG 17 april 2010
** 
46 kategori I-katter varav bara 2 abs

**Elisabeth Raab Halvarson
** 
Vuxen hane: IC S*Amors Troll Knock Out, Per ds11, Ägare Anja Mayer

Vuxen hona: S*Maradán-A Silueta, Per f, Ägare Christine Schedin **BIS
** 
Junior: S*Amors Troll Poison Ivy, Per n 22, Ägare Gun-Lis Lehtonen **BIS
** 
Ungdjur: S*Loveline's Kate Moss, Per f 0322, Ägare Marianne Andersson

Kastrat hane: PR S*Degerlidens Fairy Fergus, Per n 22, Britt-Marie Långström **BIS
** 
Kastrat hona: EC IP Blueskyeyes Maria Grazia Cucinotta, Per f, Ägare Christine Schedin & Jennifer Nilsson **BIS
** 

**Michael Edström

**Vuxen hane: S*Maradán-A Pichichi, Ägare Christine Schedin **BIS
** 
Vuxen hona: IC S*Gildas Monica Bellucci, Per f, Ägare Christine Schedin & Jennifer Nilsson

Junior: S*S*Uggleaugos Herr Christer, Per n, Ägare Eva Markström

Ungdjur: S*Talitha's Classy Israela, Per n, Ägare Marianne Andersson **BIS
** 
Kastrat hane: Hade ingen

Kastrat hona: IC IP Pretty Women av Isomar (N), Per n, Ägare Susanne Klang & Matz Klang

**SÖNDAG 18 april 2010
** 
49 kategori I-katter varav 3 absade

För att göra min rapport enklare och kortare så var NOM och BIS precis som på lördag trots att några perser/exoter åkt hem efter lördagen och några kommit till på söndag. Domarna bytte helt enkelt katterna eftersom Elisabet och Michael var de som dömde även på söndag.

Jag vet att Marianne Andersson fotograferade en hel del och det skall bli roligt att få se hennes foton när hon hunnit/orkat ta itu med dem.

Tills dess bifogar jag foton på "mina" troll.

Först på IC S*Amors Troll Knock Out, Per ds11, som numera ägs och omhuldas av Anja Mayer. Han är verkligen älskad av henne.

JÄTTEGRATTIS Anja!!!!!!!!!! 

Det roliga med "Nocke" är att hans föräldrar båda kommer från kattungeköpare som avlat på dem och nu kommit tillbaka till mig. Hans far kommer från Linda Almyr och heter S*Lily Chic Silver Bullet, Per ns 2262 och mor kommer från Ulrika Getzmann och heter S* Getzmannns I Was Made for Loving You, Exo ds 2262, som i sin tur har två katter från mig bakom sig…… jag fått tillbaka mina linjer utan att de har Amors Troll som stamnamn, men vad gör det jag har så gulliga kattungeköpare som gärna delar med sig när jag vill ha något tillbaka.

Nocke har faktiskt växt till sig ordentligt fastän han bara är drygt 1 och ett halvt år och har fortfarande kvar mycket av sin vackra päls.

Det andra trollet är S*Amors Troll Poison Ivy, Per n22, som jag tävlar just nu och som blev BIS junior båda dagarna i Umeå….men jag tror inte att jag kommer att behålla honom……Söker eventuellt en fodervärd till honom. Han är en så trevlig, charmig och urgullig vilde som någon kan få mycket glädje av. 

Kram

Gun-Lis

S*Amors Troll

http://www.amorstroll.com

heliotropes
0

Ett stort Grattis!! till er alla som fick det ni ville ha och lite till…Skrattande Tack för rapporten Lisa.

Eva // medarbetare på Perser

Annkis54
0

Grattis till er alla
himla fina katter du visar Lisa

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se