2 honor på en gång
Hej alla!!
Här hemma så har Tyson haft 2 honor på en gång. Är det mindre bra? Eller kanske bättre? Det har sett ganska skoj ut för när han har parat den ena då har den andra legat snällt bredvid o väntat på sin tur. När han varit klar med hona 1 så har han parat nr 2.
Jag hoppas iallafall att det inte är negativt att han fått para mkt. Han verkar iallafall helnöjd
Och självklart är båda honorna mina egna.

Jag tycker det är VÄLDIGT smart, med tanke på att den ena honan är lite dålig på att ta hand om sina små.
Man får väl bara önska att dom tillsammans inte får alltför många bebisar, så att den som kanske får dra största lasset inte får slita ut sig alltför mycket. MEN, eftersom du också är hemma så kan du ju stödmata om så behövs.
Jag ser verkligen fram emot det resultat som kan bli av dessa parningar och håller tummarna för att det kommer något som har en speciell tatuering i pannan 
LYCKA TILL Pethra !!!!!!!
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.
Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

Tack Lotta!! Ja jag kunde bara inte missa detta tillfälle nu när båda löpte samtidigt.
Tanken är ju som du skrev där att den duktiga mamman ska ta den dåliga mammans bebisar om det behövs. Duktiga mamman brukar bara få 1-2 ungar och brukar ha hur mkt mjölk som helst så det blir säkert bra. Jag längtar verkligen tills de ska föda
Tiden kommer gå sååååå sakta…

Varför avlar man på en katt som är dålig på att ta hand om sina ungar?
Stolt ägare till tre La permer

Monica, det finns INGET som säjer att en mamma som är dålig på att ta hand om sina barn inte får avkommor som är duktiga.
Det finns inte tidigare i leden så varför ska det komma efter.
Dessutom kan det ju vara så att man vill behålla vissa linjer och då gör en sådan här smart sak för att underlätta.
Pethra du har fullt stöd från mig, det vet du
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Hej vad jag kan tänka på är att när en hane "doppar" två honor om vart annat är bakterierna som skickas från hona till hona, jag skulle vara rädd för infektioner på honorna
Men det kanske inte alls e så bara ja som funderar
För övrigt jätte spännande Pethra å det ska bli kul å se var det blir
Kram
Sussie
#5 jo men honorna är ju mina egna så jag är inte så rädd för det.
#3 ja jag vill så gärna ha en bebis efter min Signe för jag tycker att hon är så vacker. Jag har varit väldigt ledsen för att inte ha kunnat få nåt efter henne. Hade bestämt mig för att kastrera henne.
MEN nu när dessa två löpte samtidigt så såg jag en liten chans att få min önskan uppfylld.
#4 Tack för ditt stöd 

Det kan väl inte spela någon roll om han parar först den ena och sedan den andra efter varandra, om det finns bakterier som är farliga så sprids dom ju vidare iallafall då. Dessutom är et ju samma bakteieflora på katterna i och med att dom bor ihop.
Sedan kan det absolut inte spela någon roll eftersom honorna parats av samma hane tidigare, bägge två…så det där med infektioner, nää det tror jag rakt inte på
JAG hoppas på flera fina Signebebisar nu
Hälsar Lotta P

Min vet berättade en gång om infektioner hos katter. Han sa att livmodern och slidan har en bakterieflora som skyddar mot det mesta. "Så många skitiga snoppar som det finns i världen är det otroligt att det alls finns några avkommor", sa han och det har han faktiskt rätt i. Kattsläktet är känt för att vara fertilt.
Om honan har bristande bakterieskydd, så uppstår problem med både det ena och det andra.
Om en hane parar flera honor samtidigt, så är det möjligt att det blir flera stora kullar, eller så har han inte tillräckligt med spermier, så att det ite blev resultat av hans senaste parningar, bara de första.
Jag har varit med om båda varianterna.
MVH Erna
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
#8 Jag frågade min vet ganska nyligen då jag hade en hona som fick missfall vecka tre och vi fick lov tillslut att sätta in ett bredspektrum för att få bukt med den, nu är hon omparad och jag hoppas på att det går bättre, annars blir det kastrering. Jag frågade om hanen kanske kunde vara en bidragande orsak till detta, även om han kanske skulle behandlas. Men hon var ganska säker på att han hade inget med detta att göra och inte heller behövdes medicineras.
#0 Det är jätteskönt tycker jag att ha två honor dräktiga samtidigt då har de bla. en bra avlastning sinsemellan. Tänk bara på att ha de särade när de föder, som de troligtvis kommer att göra samtidigt, men inte säkert :) Risken är att den ena kattan kan flyga på den andra mitt i hennes ev. förlossningsskri. Tips är att ha den ena instängd i "typ" större bur i samma rum. Själv har jag en större variant av tygtält som jag använder om det blir dubbelförlossning.
Inte förrän jag har sett att honorna ligger vid sina barn och diar ordentligt kan jag öppna upp så de ligger i gemensam "korg", har de olika bäddar i börjar så är risken stor att de börjar flytta runt på ungarna, inte så kul..
Jag tror inte det är någon fara alls då din hane parar 2 honor på en gång:) Då jag hade Musse fertil så gjorde han likadant, och det blev aldrig några infektioner.
Du kan vara glad att du har en hane som vill para….Min hane-Oliver vill endast prova para Mississippi, sen var ju min andra "hane" en hona…så det blir nog inga kullar här hemma på ett tag…suck…
Oliver är så blyg, vill inte att man är i närheten;) Sen vägrar han att para alla de andra honorna, för de skriker föööör mycket;) Oliver är en riktig "mjukis". Jag som så gärna vill ha några bebisar efter honom, men det kommer väl så småningom, hoppas jag:)
Hoppas allt går bra för dina honor:)
//Susanne
#10 ja min Tyson han är inte blyg ett dugg.
Han parar när som helst o vad som helst 
haha
Tråkigt med Oliver.. men han ändrar sig kanske när han får smak på det.