Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 2241 ggr
Marita-L
0

hjälp !!!!

Jag är så ledsen, Jolene började idag blöda så nu har vi precis kommit hem från veterinären alla prover bra, bebisar lever..hittar inget fel…och nu ligger hon i bolådan här med mig och krystar Gråterjag är så ledsen och orolig inför alla dessa bebisar som lever i magen och sprattlar för fullt och hon är idag 51 nu..hjälp jag tror jag spricker att ängslan och oror och gråter vart annat över det som nu håller på att hända.

Jag behöver allas tummar å tår hållda att hon bara släpper bara det som är fel inte alla…snyft..

Någon som har varit med om liknade? Nu måste jag sluta skriva för stunden för hela jag darrar..snyftGråterGråter Varför….

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Mirra
0

Snälla Marita jag lider verkligen med dig Gråter håller alla

tummar och tår att det ska bli bra i slutändan

Många tröstkramar från oss

Rosie

sidentassen55
0

Oj oj oj Marita, din stackare  och stackars din Jolene.Gråter

Hade hon krystvärkar när ni var hos veterinären också? Jag tycker det är konstigt att dom släpper iväg henne hem då… men ibland förstår man ju inte hur dom tänker..

Jag håller alla tummar tår och katt tassar jag kan för att hon bara ska göra sig av med den som det är fel på, att den ligger först (om nu det är felet) detta är så förfärligt trist.

Jag kan inte komma ihåg att jag haft någon som kastat sina bebisar så tidigt, dag 58 har nog varit det tidigaste.

Skickar stärkande kramar till dig gör iallafall jag Tyst

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

deroba
0

Skickar varma tröstekramar till dig och Jolene, hoppas att allt löser sig till det bästa. Håller tummar och tassar härifrån med.

Varma kramar Helen

heliotropes
0

Usch då så tråkigt! Hoppas att det går bra, att det "bara" är något "dåligt" som kommer ut och att det bra blir kvar tills det är dags…..

Jag har varit med om en hona som födde ut en dödfödd dag 60, sedan gick den honan till dag 66 och fick då två välskapta. Håller mina tummar och tår……..

Eva // medarbetare på Perser

[Guardians]
0

Håller tummarna hårt,

Mixoticas
0

Vi håller tummar, tassar o tår här hemma för er Gråter

Marita-L
0

Ett huvud syns i passagen Gråter

Nej Lotta krystvärkarna kom precis innan för dörren här hemma..klockan 19

Crystal Pearl´s

MonicaLagerquist
0

Jag har en uppfödarvän vars katta fick tre kattungar dag 51 en kattunge dag 57 och sen två stycken dag 65.De som kom förtidigt klarade sig inte men de två som kom på dag 65 lever och mår bra fem år senare.Hoppas att er förlosning går bra och att någon av kattungarna vill stanna kvar i magen tiden ut.

Stolt ägare till tre La permer

sidentassen55
0

Hur går det, har du pratat med vet ?

Usch jag är så orolig för er……Gråter

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

roisleo
0

Hej Maritha

Jag hade en för många år sedan som födde i 51 dygnet. Det var svårt för deras lungor är inte utvecklade så de får inte till sig syre.

En klarade sig 3 1/2 mån men hade EP och en levde i 2 år men var liten och klen. 

Vad man behöver är ju en kuvös men var hittar man en sån..

Djursjukhusen har ju men det kostar nog en hel del att lägga in dom för det tar flera dygn innan de nått full utveckling

Vet att det finns att köpa i USA men de måste ju ha den omgående.

Sedan är det sondmatningen och att de fryser.

Jag hade en värmedyna under och en flaska med vatten i en transport för att de inte skulle torka ut men det är svårt.

Jag lider med dig och lilla mamman,

,Mjölken har ju knappast inte kommit igång och de orkar heller inte suga

Har du god kontakt med din veterinär kanske du kan få låna en tub syrgas och en slang till den och låta det långsamy pysa in syre i en ganska stängd transsport och så att det håller 38 grader varmt samt att det får avdunsta lite fukt t.ex från en flaska som står stadigt där inne.

Detta fick jag reda på efter att 5 av de små, som nästan inte hade någon päls, hade dött.

Risken är att de får Epelepsi av syrebristen.

Inget uppmuntrande svar  men det är svårt.

Kram från Maria-Louise

SussiF
0

Jag håller mina tummar att allt går bra och att det "bara" kommer ut en som kanske inte skulle vara kvar ändå, och att hon går resten av tiden ut med övriga bebbar!

Kram

Sussi

Mayer
0

Usch… för att måsta oroa sig så.Hoppas det går bra,iallafall något bra utav det onda=((

//Anja

#10 Vilka kunskaper! Super:))

ophelia
0

Håller tummarna att det går bra.

//Sylvia

Bullan
0

Näääää fy så ledsamt allt låterGråter

Kramar från NinaKyss

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Marita-L
0

Natten har varit så jobbig för både mig och Jolene och mäst för lilla stumpan. Jag hade fel igår när jag skrev att det var nog ett huvud..det var det inte utan bitar av moderkaka och hinnor..det kändes så hårt men när det kom ut var det bara slaskbitar och vattenblåsa.

Klockan 01 stannade värkarbetet upp..inga mer krystvärkar, då försökte hon sova med mig vid sin sida. Inget foster hade kommit ut, med blödningarna fanns kvar och ingen lust för annat än ligga i min famn.

Jag har haft kontakt med vet både i går kväll innan hon gick av sitt skift och i natt med blåstjärna i Göteborg och vid 7 tiden åkte vi till Blåstjärna i borås på en akut tid.

Jolenes temp låg på 37,2 det som var i passagen som jag hade försökt få tag i var antagligen en moderkaka som var sliten i delar fast satt fast i fostret som låg dött på insidan av bäckenet utan hinnor. Ja ultraljud visade att några var döda utan hjärtverksamhet och någon/några levade med snabba slag.

Jolene ligger nu på operation de kan inte göra annat än försöka rädda den/de små om det går för ut måste dom för Jolenes hälsa.

Så nu förbereder jag för Jolenes hemkomst så hon får det varm och skönt..min lilla stumpa.

Jag berättar mer när jag har fått hem henne, fast inte hela jag är med i sin ording utan trött och slitet så jag får be om ursäkt ifall jag skriver fel och missar något.

Tack för erat stöd, jag kände att jag bara var tvungen att ha någon här som fanns ifall jag behövde det oavsett om det gick åt fanders. Det är ju inte alltid det är dans på rosor utan även massa ledsamheter och tråkigheter.

Kram till er alla

Crystal Pearl´s

yadhayezibas
0

Åh usch vad tråkigt. Men jag håller tummarna för att Jolene blir frisk snart.

Tröst kram till dig och nosbuffar till Jolene.

simzonites
0

Massor av styrkekramar till dig Marita!

/Lotta

Headturners
0

Håller alla tassar här hemma för er, det är så jobbigt när det blir komplikationer vid födsel,dräktighet. Viktigaste är ju att mamma katt mår bra.

kram

Sussie som också väntar kull när som

Marita-L
0

Nu är stumpan hemma, 5 jätte fina bebisar så små …så de klarade sig inte Gråter.. så nu ligger hon här…stackars lilla gumman.

Det var en moderkaka som fanns i passagen som hade kommit ut i delar för den bebisen som låg längst ner  hade ingen.

Varför det blev så här, fick jag inga svar på..mer än att det var den moderkakan som hade lossnat varav blödningarna och när sedan hela var loss började hennes värkarbete… Varför sedan det stannade upp vet jag inet riktigt heller..

Har någon varit med om detta eller vet något om det så tar jag tacksamt emot era erfarenheter.

Jag vet att moderkakan ibland kan lossna för oss människor

Crystal Pearl´s

Annkis54
0

du vet att jag lider med er Marita
men som sagt…viktigast att Mamma mår bra nu
o tiden läker alla sår
Kram

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

miascharming
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

*** TRÖSTKRAMAR  ***

Lider så med dig & Jolene…håller tummarna för att hon piggnar på sig snabbt.

Marita-L
0

Tack snälla för era tröstande ord, dom värmer !

Nu börjar det kännas mycket bättre då jag ser Jolene ligga i sängen å njuta av livet. Hon är smutsig av blod å smet  å fet i pälsen efter allt som har hänt men vad gör det då man kan få ha det så här gott.

Crystal Pearl´s

SussiF
0

Hon ser i alla fall ut att må ganska så bra. Ha det gott, både du och  Jolene

Marita-L
0

Ja nu har hon varit på lådan och äter för fullt, men fortfarande vinglig så jag har koll på vart jag har henne.

Crystal Pearl´s

Coolgrim
0

Va trygg hon ser ut efter den pärsen hon gått igenom och du oxå Marita. Skickar stora kramar från

Tina,Zazza,Cocos,Agnes,Sigge

Coolgrime´s

Coolgrim
0

Va trygg hon ser ut efter den pärsen hon gått igenom och du oxå Marita. Skickar stora kramar från

Tina,Zazza,Cocos,Agnes,Sigge

Coolgrime´s

[Guardians]
0

Beklagar Marita men ändå skönt att Jolene ser ut att ta det bra.

Mirra
0

Men lilla gummanKyss så fint du ligger där och trampar

i luften…. skönt för dig att det är över, nästa gång kommer

det säkert att gå bra Flört

kram Rosie

Firinella
0

Oh vad ledsamt det var att läsa denna tråden. Fick svälja för att hålla tårarna borta. Längtar efter mina första egna bebbar men när man läser sånt här undrar man om man vågar hoppas. /Laila