Skillnad mellan Hund/Katt
Skillnad mellan hundar och katter En hund tänker: Schysst, de här människorna som jag bor hos ger mig mat, låter mig bo i ett varmt och torrt hus, de tar hand om mig, och bryr sig verkligen om mig. De måste vara gudar!
En katt tänker: Schysst, de här människorna som jag bor hos ger mig mat, låter mig bo i ett varmt och torrt hus, de tar hand om mig, och bryr sig verkligen om mig. Jag måste vara en gud!
(säkert finns ni som läst detta förut, men kul ändå.)
hehe ja det var lite kul! tkr båda är underbara arter! dock känns det att hundar förstår människan bättre,de lär sig lättare och trotsar inte på samma sätt. MIn förra hund * som nu må va i himlen, lämnade honom i Mexiko hos en vän som sen kasta ut honom,en vacker labrador* var alltid lydig och snäll , sa man " no Blixten" hajade han, busade sällan med det han inte fick…synd om min hund… nu..
Svårt att uppfostra en katt tkr jag iaf nu…när vi har precis börjat….
Vår hund är ju 7år, jag kan inte sminka mig innan han piper av lycka, detta är lika med UT. Och samma när pojken kommer hem med taxin så blir han överlycklig, för då börjar ju alla droppa in efter hand. Häromdagen skulle jag handla och han va med mig, jag sa:Matte ska handla mat, mat, han slickade sig ivrigt om munnen o viftade svansen, på väg hem gungade min lilla bil av alla svansviftningar.Här hemma får vi passa oss för andvända ord som han mkt väl förstår som mat,pappa,husse, för sen har vi ett helsikes pipande tills detta händer. Vi andvänder bara vårt vanliga språk ej kommandon.
Jag tycker både hund o katt har sina egenheter, våra katter fattar också vad vi säger.
Gullig hund!
det är det mina som inte vill fatta….eller jag som inte får dem att fatta…men har det klasiska NEJ,FY osv med en sur ton…hmm

hej!
Det är väl allmänt känt att hunden har en herre
men katten har en betjänt 
Yvonne
hehe
så rätt så rätt
Carina..du har lyckats hitta en text till som förgyller min dag
#4 Visst är det kännt vara så Yvonne
#5 Härligt höra Annki jag gjort dig glad 2ggr med mina inlägg
Är ju fredag, då är det kul med lite roligt också.