Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1255 ggr
sidentassen55
2010-04-06 12:48
0

Lugnt på bebisfronten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

i Ramnäs, men jag är ju så förväntansfull..Tungan ute jag vill att dom ska komma NU !!!!

Det är så länge sedan det fanns småknattar i huset, kollade upp mig själv  hur det låg till med bebisar här och sedan 1/1 2008 har jag haft 5 kullar med totalt 8 kattungar. Inte mycket om man jämför med några r tidigar då jag hade 7 kullar under samma år……………Förvånad

Jag älskar ju att ha bebisar runt fötterna, det lyser verkligen upp tillvaron tycker jag. Dessutom får man träffa så mycket trevliga människor i de presumtiva köparna…..UNDERBART :-)Kyss

Här är Ramnäs är det annars en solig dag och tur är det för nu vill jag verkligen bli av med snön i trädgården, jag är så less…jag vill komma åt min torkvinda så jag kan börja torka tvätt ute, pyssla lite med rabatter och liknande………..massor av sol och värme Cool

Ha en skön dag, fortsättning följer om Skräpets tillstånd…………………….

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

Headturners
2010-04-06 13:02
0

Javisst är det underbart med bebisarKyss Vi väntar me bebisar nästa vecka våran Stargate hona och Artemishane. Är så nervös å förväntansfull för det är hennes första kull, hon e så fet att ja e rädd att hon spricker hahahaha.

Hoppas allt går bra med Skräpet, väntar med spänning å höra.

Här är våren i full gång:)

kram

Sussie

[Guardians]
2010-04-06 13:44
0

Även här är det lugnt på bebisfronten, just nu ser hon knappt dräktig ut men det sparkar rejält så magen har sjunkit. Inatt var hon väldigt pratig, håller tummarna för att detta går bra men dag 65-68 nu. Ginni slickade bara på blötmaten i morse mot att vanligtvis ihop med Skruttan slicka tallrikarna.

sidentassen55
2010-04-06 13:53
0

Lycka till Sussi och Annica.

När kommer dina bebisar Annki?

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

KyssGladCool

Marita-L
2010-04-06 15:17
0

#0 Låter spännande ..håller tummarna Glad

#1 spännande Kyss

#2 Då kanske det är på G ..gissar i natt FlörtSkrattande

Jag vill gärna läsa förlossningstrådar dom är såååå spännande Skrattande så glöm inte att dela med erGlad

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Annkis54
2010-04-06 15:59
0

Ja, Lycka till Sussi o Annica
du har vakat några nätter nu då Annica:)
Mica är beräknad på söndag
så jag börjar väl vaka på fredag/lördag eller nåt:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

sidentassen55
2010-04-07 12:03
0

Här har det inte hänt något ännu. Skräpet är så lugn såGlad, äter sover och vill bli klappad på magen.

#5 Varför börja vaka flera nätter FÖRE beräknad förlossning? Det är väl bättre att du har dina krafter kvar när det är dax.

Det hör ju inte till vanligheterna att katten får före dag 63 (om man nu räknat rätt) så börja vaka innan anser jag vara slöseri med krafternaGlad

jag vill ju ha all ork kvar till det är dax så jag inte somnar ifrån, om det skulle vara på natten vill säja…

Men lycka till nu allihop håller tummarna för er ALLA .

hälsar

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

KyssGladCool

Mixoticas
2010-04-07 12:28
0

Tisdagen för 2 v sen vaknade jag av att min sambo kom inrusande i sovrummet o skrek att det låg bebis på köksgolvet. En av mina honor som jag vet att jag måste ha 100% koll på då hon inte tar bort hinnor eller navlar av själv hade fått på dygn 61. Jag brukar normalt börja vaka 2 dagar innan beräknad tid och låta honan flytta i vårat sovrum där vi annars har kattfritt. Jag skulle börja vaka på henne den dagen men tji fick jag. 3 efterlängtade silver bebbar blev det o ingen överlevande så hädan efter kommer jag att vaka minst 3 dagar före beräknad ankomst =(

sidentassen55
2010-04-07 12:34
0

Är du verkligen säker på att det var dygn 61. Var det absolut första dagen hon träffade hanen du började räkna ifrån?

Jag har pratat med ett otal veterinärer om detta och alla som jag pratat med har sagt att kommer dom tidigare, då är det något fel och det ska vanligtvis inte hända.

Jag har ju , som jag berättat flera gånger, haft min uppfödning under ca 20 år nu och jag kan bara påminna mig om att detta har skett 3 ggr under alla dessa år. Och då är det många kullar vi pratar om.

SJÄLVKLART har jag koll på mina honor dagarna innan beräknad förlossning, men inte så jag vakar….peppar peppar, nu är vi ju på dag 64 här men allt är såååå himla lugntCool

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

KyssGladCool

Mixoticas
2010-04-07 12:48
0

Japp jag räknar alltid från första parningsdagen och 63 dygn framåt. Jag har inte heller varit med om det och det var ju så typiskt att det var just Zelda som man verkligen måste hjälpa med födseln. Sen är hon en kanonmamma. Men nu får hon ta och äta upp sej så får jag para om henne vartefter och hoppas att det kan bli nya fina silverbebbar =)

sidentassen55
2010-04-07 13:03
0

Vilken otur för dig. Jag hoppas hon äter upp sig fort nu då så du kan para om henne.

Det är aldrig fel med en kull vackra silverbebisar Glad

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

KyssGladCool