Vilka utställningar?
Undrar lite hur ni gör när ni planerar utställningar.Plockar ni ut dom utställningar ni vill åka till i början på året.Eller tar ni dom efterhand som det faller sig.
Jag hade planerat med början i Malmö men det fick jag ju skrinlägga.Så nu siktar jag in mig på Kalmar.Får ju inte bli för långa resor heller.Hur långt åker ni andra? Själv orkar jag ju int köra så långt så jag måste ju ha guuuben med om det ska vara längre sträckor.
Hur ofta har IDP utställningar söderöver? Lite tankar och funderingar bara
Skulle vilja ha lite IDP utställningar norrut också, blir lååååånga resor för oss här uppe så man kan inte gå på så många man vill fara till 
Jag som ställer på SVERAK-utställningar har ju lite fler att välja på, men det blir inte så många i alla fall, men jag brukar ha bra framförhållning och tidigt bestämma vilka jag vill åka på.
Jag som är IDP..kollar regelbundet på vår hemsida KKN när det är utställningar. De läggs ju inte in så jättetidigt hos oss
just nu är det en i Östfold i Norge 31/3+1/4…kommer jag nog inte att åka på
sen är nästa 21+22 april i Falkenberg…den kommer jag att åka till
nästa är 12+13 maj i Uppsala…kommer inte åka..för långt
nästa 2+3 juni i Trollhättan, min hemstad..japp går på den
nästa 18+19 augusti Göteborgsområdet..japp
nästa 22+23 september Kungälv…japp
nästa 6+7 oktober uppåt nånstans…nopp
nästa 21+22 november (tror jag) Falkenberg..japp
perfekt många för mig…sen kan man ju välja att åka på de som jag har sagt nej till här o nu
jag FÖRSÖKER väl hålla mig till 20 mils gräns. men jag kommer att ligga över på hotell redan från fredagen så kanske drar jag iväg längre i framtiden…beror ju mycket på hur det går för katterna oxå
med reservation för ändringar hos klubbarna
Jag bor nog i fel landsände för utställningar verkar det som.
Får nog söka mig neråt landet för att komma på dom utställningar jag vill gå på, svårt med husrum då man ska ha katt/katter med sig.

Ja Sverak har ju ganska många utställningar.För min del blir det väl aktuellt i sept och jag tror det var nov.här nere i skåne.Sen får man som sagt var se om det blir något mera.Är kanske bra att börja lite försiktigt nu när jag inte är van längre.
Jag kommer antagligen åka på de som Annki sagt hon ska på. Jag håller mig på nära håll helst, Trollhättan????
Så långt ju, så nä nu säger jag inte mer
#6 galning
ligger ju på ett stenkast avstånd

Jag brukar ha vissa fasta klubbar som jag ställer på. Dessa lägger jag in i min utställningsplan för kommande år. Ofta drar jag upp riktlinjerna väldigt tidigt hur det ska se ut. Sedan så kikar jag på vilka domare som är inbjudna så det inte är någon som dömer som absolut inte passar den/de katter som jag ställer. Ofta så håller jag mig på max ett avstånd som till Stockholm från Göteborg. Men sedan förra året så har det blivit en tradition att jag hälsar på kattungeköpare i Umeå så dit bär det av med flyg i slutet av mars med katt. Och så kanske kanske det blir WW i Bratislava också. Allt hänger på om det inte blir problem att ta in katten i Sverige igen. Även dit flyger jag.
Jaaa stenkast 2 timmars väg, ingen fara, men jag avstår nog av andra skäl
få se framöver! få se vad jag har att ställa just nu. Merlin är helt konstig o rolig i kroppen nu, stor kropp litet huvudfasen, och,,få se vad jag kan finna mer i hemmet, hmm konstiga katter, nä men de ser inte ut för ställas, unga o ja, nä nu vet jag inte vad man ska säga
Kanske något smått.
hehe…känner igen detta
antingen så känner man att man har alldeles för många att ställa ut…o försöker minimera detta
eller så ser alla "inte kloka ut"
sen beror det ju lite på om man ska ställa för att "bara" få cert eller om man "vill mer"
När jag har ställt Kismo…o det kommer att bli likadant nu..så är det för att plocka cert..för päls??? vad är det??? en exotic longhair…japp
men det är ett kärt besvär tycker jag
Men du ska väl i alla fall till Falkenberg
kanske dags att anmäla
vad tror du??
Nu måste jag fråga, var i Falkenberg skall utställningen vara, Visningshallen är ju riven
aj aj aj-…UFFE
nu måste jag gå in o läsa
bra…tur att du sa nåt
jag har en lista som är några månader
kanske dags att uppdatera
Sparbankshallen, Varberg står det
2007
31 mars - 1 april
NKN
Østfold (Norge)
Dubbel
21-22 april
FHK
Sparbankshallen, Varberg
Dubbel
12-13 maj
SNRF
Uppsala. Allianshallen
Dubbel
2-3 juni
KKN
Kungälv
Dubbel
18-19 Augusti
FBK
Göteborg med omnejd
Dubbel
22-23 september
KKN
Kungälv
Dubbel
6-7 oktober
SNRF
---
Dubbel
20-21 oktober (prel)
FHK
---
Dubbel
tydligen så är trollhättans utställning ändrad oxå….shit
så nu får du ju närmare Carina
synd för mig hehe
Ja det var ju en annan femma det, ligger lite norrut från Falkenberg ju 
inte nåt som stämmer om man kollar olika klubbars hemsidor
ja ja..vi får väl vänta o se
Hmm,av dom där är det en enda som jag skulle kunna åka på ->
12-13 maj
SNRF
Uppsala. Allianshallen
Dubbel
och ha ca 80 mil till den,blir att leta djurvakt här hemma det då man blir borta hela helgen.
Även att ha haklapp på kissen fram till dess så han inte blir för Gul.
hehe…glöm inte att fota kissen med haklapp o visa oss
haha,jag ska ta bilder
om han vill eller vågar visa sig såklart.
Finns ju jättefina typ halskragar för små hundar,får skaffa en sån. Eller göra små flätor av halspälsen och knyta upp med rosetter 
Jag har haklappar för baby, de där kräk kragarna brukar jag kalla dem. Finns i baby affärer, man får sy in vid knappen bak bara,perfekta, men annki har du inte sett Tiger med haklapp? han hade detta jämt förr som liten.
Ophelia! Vad kul om du ställer i Kalmar då kan vi träffas i verkligheten. Igen, ska jag tillägga, vi har ju träffats för måååååånga år sedan genom hästintresset.
Då måste du följa med hem och se alla kissarna hos oss, kanske kan vi bjuda på mat på kvällen också! 
Lotta
/Lotta
Kan berätta att KKN,s utställning i juni är helt inställd. Vi satsar vad tygen håller på Nordic Winner som vi arrangerar söndagen 23/9. Alltså en vanlig utställning lördag 22/9 och Nordic Winner söndag 23/9.
Det va ju synd er utställning va inställd, en av dem som ligger mig närmast om hjärtat för detta är min födelseort, åker alltid dit så fort en utställning blir. Men få bli jag åker i September, vet ni vart den kommer ligga då i Kungälv?
#14 Gillar i att detta ändrats
Dit åker jag gärna!

#21 Ja det vore riktigt trevligt att träffa dig igen och se era kissar.Håller tummarna hårt att Ophelia ska var färdig för utställning.
# 22…Nordic Winner…vad spännande
kan du uppdatera oss om vilka som kan vara med där?? vad som krävs
Jag fick erbjudande om Tiger förra året, men tyvärr va det för få anmälda, så vad jag vet nu blev där inget. Behöver tagit lite Titlar, men Tiger hade gått så bra som ungdjur, så han fick erbjudandet fr vår klubb.

#22 är det en utställning enbart för IDP.Vilka krav har man för att få deltaga???

Jag har väl en sex sju inplanderade plus SW och sedan kommer det att komma till några till. Nu kan jag inte alla datum och allt i huvet men på min hemsida skriver jag in de jag anmält till.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Nordic Winner är öppen för alla katter som tävlat på en IDP-utställning och kvalificerat sig, alltså får också SVERAK-katter delta.
Hur man kvalificerar sig, kommer man att få läsa på IDP:s gemensamma hemsida - snart.

"Skulle vilja ha lite IDP utställningar norrut också, blir lååååånga resor för oss här uppe så man kan inte gå på så många man vill fara till "
Det skulle kunna bli möjligt, om någon tog sig för med att starta en IDP-förening i Norrland. Det bor en hel del medlemmar där, så det ska inte vara omöjligt.

På SNRF:s utställning i maj blir det SKOGIS-special på lördagen - och BRITT-special på söndagen - båda modell TICA.
Dessutom ska den nya rasringen Bara Katter ha årsmöte och klubbmästerskap på söndagen.
Det bli rmed andra ord mycket att stå i den helgen.
Bifogar Inbjudan och den kan också läsas på SNRF:s hemsida www.snrf.org src="http://siames.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />. Där kan man också hämta anmälningsblanketten.
#31 Håller verkligen med dig om det, aldeles för långt att åka på dom utställningar som finns för alla är ju oftast nedanför Gävle :(
Till Uppsala har jag 90mil enkel väg och sen vara borta en hel helg ,hmm går som dåligt det då man bor ensam :(
Nä fram för IDP utställningar här uppe i Västerbotten också :) Skulle tro även dom blir fyllda då det är många här uppe som har katter,eller vad tror ni?
Ni får bilda en egen IDP förening
GRK får väl anordna en utställning :)

Du menar väl FGK (Föreningen Gästrikekatten)?! GRK är något helt annat.

#35 & #36 Det får jag verkligen inte hoppas att vi ska ordna utställningar i Norrland också :) Tycker det räcker i Mölndal en gång per år. 
#36 Givetvis menade jag FGK :)

Är det någon som har planerat in Skåne i sin utställningskalender?????FMK´s i Höör den 23-24/9 och Skkk den 24-25/11