löpläten
Mina honor skriker en salig blandning ljud här hemma nu:
jaaaaaaaaaaaa,jaaaaaaaaa!!!!!!!
en annan:jooooooooooooooooooo!!!!!
den tredje låter:ojjjjjjjjj,ojjjjjjjj!!!!
En låter som en påfågel.
Ja så häftigt.Har ni några skojiga läten?

Ja det är väl ungefär så som mina tejjer också säjer/låter…..är det dom typiska Norrländska dragen eller är det samma över hela Norden månne 
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.
Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

Ja dialekten kanske slår in;)Det är roligt iallafall att alla låter så olika här hemma iallafall.
Fast så lagomt kul på nätterna.

Du har så rätt så:-)
Hoppas nu bara att din vackra kille får till det med någon av dina flickor. Jag håller iallafall tummarna för det:-)
Förresten, vad har ni för väder…här regnar det iaf. Hoppas det tar ordentligt på snön. Man kan tro att hela Ramnäs har använt vår trädgård till snöupplag, det är mängder här 
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.
Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

haha! Visst har de "roliga" ljud..någon av mina låter även -mjOOO, mjOOO…Just den fröken ser även väldigt rolig ut när hon formar sin mun för lätet, snacka om liten trutmun..
#3 hmpf! vädergudarna klämde ur sig rejält här med…fasar lite för allt vatten som sedan kommer av detta.
mina låter in så mycket
jag vet inte om det beror på att hanen går fritt med dem??
de behöver inte "ropa" för han är där hela tiden.?? vet inte??
de "kuttrar" mer.
men…jag har märkt att vissa honor, nu när Bossen har varit nödbedd, ropar mer….men då är det mjaooooooo..högt haha
annars är det mer…prr prr,,kutter, kutter
hahaha visst är det underbart 

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

#3 Jag tror att vi inte har lika mycket mer snö än vanligt.Men helt otroligt vad det varit eller är snö hos många er andra.Vi är ju ganska vana.På gott och ont…….Både idag och igår är det stråååååålande sol och gnistrande snö.Super!!!!
#5 Mina går ju också alla ihop men ropar lika mycket ändå.Fast dom to.m sitter bredvid varann så ropar dom.Men dom kanske är less på halvkillen här hemma som inte får till det=)
Även här har jag en hona som löper HÖGljutt och än värre blir det då hon får syn på vår kastrathane, Samuel vill inte se åt henne, kräsen man den där men han får väl lite chanser till, kanske hon kan locka nu när hon är nybadad.
tänk,,,vad olika de är våra katter:):)