Här snöar det...
och på bebisfronten är det fortfarande väldigt lugnt. Men jag har nybakta bullar….mums
Ja , dagen D för skräpet, är ju inte förrän imorgon, men man kan aldrig veta
Idag ska jag skura några några kisslådor, så dom blir fräscha och fina igen.
Hur brukar ni göra med era? Själv gör jag så att jag spolar ur, fyklller med vatten och rengöringsmedel samt klorin, sedan får dom stå någon timme. Efter det skurar jag med rotborste sköljer , låter rinna av och sprayar med Desidos varefter dom får självtorka.
Lådorna får sedan stå någon vecka innan de används igen, jag har många att variera mellan, bara för att dom ska bli riktigt fina och (inbillar jag mig) fria från basillusker
Jag har alltid ca 6 lådor till mina 8 katter, lite många kanske , men jag mockar bara en gång/dag.
Det största problemet med att skura rent lådor är utrymmet vårt. Vi har så himla liten toa och duschen är också väldigt trång, så det gäller att planera när man ska sätta igång. Jag önskar att jag hade ett badkar såna här gånger, tänk så många man skulle kunna ta samtidigt då och så fort det skulle gå
Nåväl, det går, jag önskar er iallafall en bra dag, och så hoppas jag att ni sliper snön som just nu faller här…
Hälsar
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.
Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

Gokväll
Nu har det slutat snöat för nån timme sedan. Jag har stått och strykt och "lusat" av katthår på påslakan & lakan, det blir mängder men vad gör man inte det är så mysigt att ha djuren i sängen. Jag stryker iofs allt. Sen har jag bakat, diskat, kört 3 tvättmaskiner, ja vart duktig medd andra ord. Nu är jag friskare oxå, har vart såååå förkyld, hostan sitter i. Jag har min lediga måndag så imorgon ska jag till jobbet igen, skönt tycker jag har mycket nu, jag är bemannare på BUP i Sthlm och semestrarna är i sikte.
Nu smälter snön igen ser jag utanför fönstret. Yippie.
Ha en bra kväll
Tina

Ja det var ett antal timmar sedan snöandet slutade här också och skönt är det.
Jag har börjat att damma våra täcken varje morgon(med påslakan) och på det sättet har det blivit mycket mindre katthår i sängkläderna. Dessutom köper jag numera bara underlakan av den lite blankare modellen så håret inte fastnar så mycket.
Jösses så duktig du är Tina som stryker allt, det skulle jag aldrig ha tålamod eller lust att göra, nej stryka är bland det tråkigaste jag vet…..
Vad har du bakat då, jag gjorde bullar i går kväll så nu är frysen fylld igen:-)
Skönt att du blivit bättre i din förkylning, hoppas du blir riktigt bra innan ni åker på er semester.
Hälsar
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.
Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.