Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1341 ggr
Annkis54
0

dräktig ger di

jag vet att jag har frågat om detta förr
men nu så vill Mica…dia CandyMan
o han suger o slurpar
det kan väl inte vara bra
hur förhindrar ni detta
jag delar inte av hos mina katter…om jag inte MÅSTE

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

sidentassen55
0

Jag tror nog att du MÅSTE Rynkar på näsan

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

miascharming
0

I mina ögon MÅSTE du dela på dem.

Risken att hon föder för tidigt ökar om han snuttar Rynkar på näsan

Lycka till

Kram

englagirl
0

Jag har varit med om det massor med gånger och nu senast med raggishonan som fick bebisar förra veckan. hon födde på dag 65,5 st stora fina bebisar och som idag 10 dagar gamla väger 220-250 gr och jag är säker på att dom fått i sig tillräckligt med råmjölk.

Två av mina 14 veckors kattungar diade henne dagligen, och jag delade inte av till dom.Tog självklart bort dom från Matisse då jag såg det, men man är ju inte med hela tiden.

Jag pratade med veterinären om det då jag var dit och han sa precis  som jag sagt många gånger………ute i det fria sköter honorna detta exemplariskt, det kan ju till och med vara så att honan då har en kull som inte vuxit upp och slutat diat, då hon får nästa kull.

Jag skulle inte bry mig, mer är att, är du hemma och ser det, så kan du väl ta bort CandyMan från henne.

Du har väl oxå en sån där kroppsstrumpa som du kan klä på henne i annat fall. Flört

Lycka till!

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

heliotropes
0

#3 Ja! Det stämmer, jag har sett en dokumetärfilm om utelevande bondkatter, de kan vara väldigt givmilda att ge di fast de var dräktiga på nytt.

Men jag vet inte om det är någon risk med det, vi människor som får barn tätt ammar ju oxå fram till nästa kommer..Obestämd

Själv har jag haft en hona som vid den planerade kastreringen visades sig att hon redan var dräktig sedan ett par veckor tillbaks, fast hon diade sina 8 veckors gamla barn plikttroget, hon hade löpt och blivit parad utan att visat det för mig….luringarna..Tungan ute det var då de, när jag bara hade en hane som gick tillsammans med de andra kastraterna och denna hona.

Eva // medarbetare på Perser

Annkis54
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tack för era inlägg
jag har ju varit med om en hona som kastade drygt halvvägs in i dräktigheten…om det berodde på att ungar diade henne vet jag inte. Men dem gjorde de i alla fall.
Så till hennes nästa dräktighet så fick hon på sig en "dräkt" haha
o då gick allt bra.
Vad gäller Mica nu…så har jag inte sett det nåt mer.
Men jag planerar ändå att köpa mig nån jacka/kofta eller liknande för småhundar. Det bör väl passa.??
nån som har nåt bättre förslag.
nylonstrumpa, tubsocka..har jag inte fått att funka

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se