God morgon torsdag 8/2
Godmorgon igen alla. 6,5 minusgrader, ingen snö (mer än lite puder) och vindstilla är det i Uddevalla nu på morgonen. Siter som vanligt och är på väg till jobbet fast jag börjar lite senare idag. Det var ju onsdag igår vilket för mig innebär den tradisionsenliga travkvällen (varje onsdag i 6 år) med travgänget. 4 rätt igen 5 x 6 = 30 kr i vinst.
Godmorgon! Ja här va det kallt iallafall, men ingen snö i kungsbacka. Gårdagens kväll va också Trav på tv här, men gubben såg inte nöjd ut, så jag låter bli fråga

Go´morron på er alla!
Idag är det bara -11 grader här i gävle! Briarderna (hundarna) i familjen älskar detta väder, men mamsen (jag) föredrar något varmare temperaturer! Hu, nu står de & dansar i hallen och är då redo för sin morgonprommis! Idag känner jag att jag är mer kattmänniska än hundmänninska!
Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr va kallt!
Ska kura ner mig i soffan sen me Benji & mysa lite!
God morgon, inte speciellt kallt här, och ingen snö och det är vi glada för 
Gomorron, ja här är bara minus 30 idag så man kanske kan sticka näsan utanför dörren och göra det man måste göra.

Gomorron gomorron..Här ligger termometern fortfarande på nollan.Det fläktar bara lite och snön ligger kvar.Vi får nöka oss med att titta på travet i Tv.Men snart börjar ju Galopp säsongen så då blir det väl Jägersro en och annan gång och någon tripp till klampenborg i Köpenhamn..

Godmorgon, här har det snöat i går och nu med. Och det ser så kallt ut ute men det är nog inte jätte kallt. Idag måste jag iväg med bilen en stund till en verkstad men sedan så har jag inte så mycket på schemat.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
god "morgon" 
nej…jag har allt varit upp några timmar nu…
här är det ett litet puderlager som bara gör det ljusare…temperaturen ligger precis under nollan