Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1138 ggr
sidentassen55
0

Oj så lurad jag blev ;-)

Jag har i flera veckor gått och glatt mig åt att min kära älskade tjej "Byske" blivit dräktig och snart, ja om 4 veckor ca, skulle ha sina bebisarGlad

Dock har hon varit väldigt "mammig" och bara runt mig i ca 3 veckor, dessutom har hon sovit under mitt täcke varenda natt också, tätt intill mig, vilket hon aldrig annars brukar göraObestämd

Men gissa om hon lurat mig….igår kväll låg hon utanför Götes nätdörr och kurrade för fullt…….hmmm…inga bebbar där inte, bättre med en omgån Göte tyckte honCool

Det lurigaste är att hennes tuttar varit jätteröda och mycket större än normalt, så trots all min erfarenhet på detta områda lurade hon mig ordentligtFörvånad

Ja ja, det är bara att hoppas på att det blir något denna gången istället, ibland ska väl Göte också få "skjuta med lösa patroner" och bara roa sig, ja jag missunnar honom verkligen inte detta allsFlört

F.ö är det lugna gatan här, Skräpets bebisar kommer förhoppningsvis inte riktigt ännu, omkring den 6:e ska hon ha dom, så håll tummarna för att allt ska gå bra med dessa.

Skräpet är ju en katt som jag övertagit från polisen, i samband med ett omhändertagande enl djurskyddslagen.

DÅ var hon en förskrämd liten krake, men har utvecklats till en underbart charmerande, människoälskande, ursöt katt som gärna är med och bestämmer på golvet.

Nej nu börjar det ljusna, fortfarande lite kallt, men jag hoppas solen kommer och tinar lite snö idag, jag ska iaf börja med mina morgonbestyrGlad

Hälsar

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

yadhayezibas
0

Nej men vad tråkigt. Men det går ju fler tåg. Flört

Jag tror att skräpets syster är dräktig oxå. Men man vet aldrig när det är första gången. Så jag går som på nålar här hemma…. Hon är oxå en super go liten katt trots det hon varit med om.

Håller tummarna för Skräpet iallafall. Och du det kom fram efter att jag förhört familjen att du hade ringt o pratat in på svararen. Skrattande Såååå jag slår en pling sen när Engla sover.

Här är det grått och tråkigt väder idag annars. Bläääää…. igår var det underbart soligt o katterna var ute o busade i trädgården. Hoppas på fler såna dagar snart.

Ha en fin dag alla!!

/Pethra

Annkis54
0

Flört det är ju "skönt" att höra att det är fler än jag som står som ?

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

sidentassen55
0

He he, jaa du, det har du rätt i.

Jag blev väldigt förvånad för det är ovanligt att jag tar fel på mina katter, jag kan nog räkna de gånger jag gjort det på en hand….

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

KyssGladCool

SussiF
0

Men Lotta, du tror inte att det kan vara hormoner som spökar då? Flera av mina honor brukar ha löpbeteende efter 3-4 veckor och jag tror att det är en omställning i hormonnivån då. Så fortsätt att hoppas du, hon kan trots allt vara dräktig :-)

Kram

Sussi

sidentassen55
0

Fint tips Sussi men jag tror tyvärr inte att det är så:-(

Har du varit med om detta ? Det har aldrig jag, inte att dom löper så intensivt trots dräktig.

Nu är hon iallafall hos Göte igen, då slipper ju han vara ensam.

Ja egentligen ÄR ju inte Göte så ensam, för på andra sidan nätdörren är ju våra två spa-besökare Doris och Dante, vars hussar och matte är iväg och åker skidor. Än har dom inte fått sin spabehandling, men det kommer under helgen. Jag brukar se till så dom är nybadade och fina när dom hämtas:-)

Kram

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

KyssGladCool

Annkis54
0

Idag har jag haft besök, Annica, Guardians…
hon tittade på Mica…o nu är vi i alla fall 2 som tror att Mica är dräktig:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

sidentassen55
0

Lycklig är du då kan jag tro Glad

Sådan tur har nog inte jag.

Det ska bli spännande att se vad det blir hos dig, det är väl inte så långt kvar ?

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

KyssGladCool

Annkis54
0

jag har beräknat dag 63 på söndag nästa vecka…så ca 10 dagar kvar

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

sidentassen55
0

Hon(Byske) ÄR INTE dräktigGråter

Dom parar sig som tokar igen…..

Ja ja, dom ska ju få ha lite kul dom ocksåFlört

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

KyssGladCool

origirl
0

Den som ventar på nånting godt…Lotta!Flört

Rina
0

Hejsan!

Vad synd då men som ovan.. Den som väntar på ngt gott……

Men visst är det trist om man är säker, har hänt ossåxå, men här har vi dessutom haft dräktig hona som parar för fullt nästan till slutet, en veterinär sa att hon var nymfomanFlört  fina ungar fick hon iallafallSkrattande

Hälsn

CArina R

http://goto.glocalnet.net/Roscinas/

sidentassen55
0

#11 Vet du, det har vi också varit med om.

Jag skickade hem en hona till en vän till mig för parning, hon frågade mig efter några dagar om inte honan kunde få gå kvar ett tag för dom var såna polare och då slapp han vara ensam. Vi hämtade hem henne 3 dagar innan beräknad förlossning.

(och ta inte i nu och börja bråka med mig om någon tänkte det, jag VET att det var för nära förlossning, men det är så.längesedan så det är preskriberat;-)Guld i mun

Varje dag,ja flera ggr per dag parade dessa två katter sig, och det sistad dom gjorde innanjag satte in henne i buren var och tog sig ett nummer, trots att hon var supertjock. Helt otroligt, men sant Tungan ute

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

KyssGladCool

heliotropes
0

#11,12 Haha! sicka endra! FlörtSkrattande

Eva // medarbetare på Perser