Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 367 ggr
ophelia
0

Uppgradera datorn???

Är det någon som har uppgraderat sin dator med windows vista???I så fall är det bra och värt pengarna.  Ni som har större datorvana än mig.Måste man plocka bort det som finns på datorn eller bys det bara ut när man installerar ett nytt program.Generad

Leonis
0

Vad jag hört om Vista är att om man installerar det har tillverkaren full kontroll över datan.

Sen måste du formatera datan för att sätta in nytt och då försvinner allt du har nu :(

Denna kommentar har tagits bort.
Uffe
0

Det kan vara lite olika vad som försvinner. Jag har Vista på cd men inte installerat om det, men jag har däremot ominstallerat XP, allt som finns på den partition där du intstallerar OS försvinner. Jag har två partitioner på min HD och D blir intakt efter ominstallationen

Uffe
0

Vad som sen gäller för Vista är att det är stort och krävande. Du skall kanske se över din dator om den klarar Vista.
En dator med ett par år på nacken är säkert inte lämplig att köra Vista på

ophelia
0

#1Hur menar du full kontroll över datorn????Så en sån som jag bör lämna in sin dator om jag skulle välja att uppgradera annars funkar nog inget sedanLedsen

Uffe
0

#5 miniminkraven för Windows Vista är: 512Mb minne, 800Mhz processor, och 20gb hårddisk det innbär ju att man bör ha bra mycket mer än så för att det skall fungera bra

Leonis
0

Vista har ju bara för 3 datorer(per nyckel) sen hörde jag nån sa nåt om att med Vista i datan så har tillverkaren full kontroll över din data, dom kan alltså "spionera" på vad du har i den? jag kör WIN2000 och tycker den är bra och har inga planer att byta operativsystem.

Uffe
0

Här finns mer att läsa om Vista.

http://mikrodatorn.idg.se/2.1030/1.80787

Bart
0

Dessutom dras nog Vista som alla nya operativprogram med diverse barnsjukdomar.Vilket gör att jag tänker vänta ett tag innan jag ev,byter.Jag har XP nu och är nöjd med det.