Perser iFokus

Perser

Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 706 ggr
Pia
0

Laboratorier för PKD-gentest

Vilka laboratorier utför gentest för PKD? Jag har fått tips om Gribbles - och jag läste i trådar härinne att ni också använt er av det. Men det kan ju vara intressant att veta om det finns flera alternativ…?

Pepasas
0

Vet att många använder sig av UC Davis i USA och de sparar också resultaten i en genbank vilket tydligen inte Gribbles gör.

Uffe
0

På länksidan finns länkar till fler lab

Pia
0

Men så bra, det missade jag visst, tack:)

Annkis54
0

jag tog mina första på UC Davis…men det kostar ju bara runt 250 kr per katt på Gribbles så då valde jag det istället.
men jag kollade just nu o UC Davis tar nu bara 40 dollar
så nu ligger ju priserna på ung. samma

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts-deleted
0

Jag känner inte behov av Genbank, för mig är viktigast veta o ha papper på att katterna är fria, sen tar det kortasre tid med Gribbles.De är trevliga ta kontakt med också.

Annkis54
0

mailade o frågade om de har nån genbank
visste i o för sig inte exakt hur jag skulle skriva men jag skrev så här

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annkis54
0

Hi I have been testing my cats for PKD at your place I was wondering if you have some record of cats and the results they have. Hard to explain so you understand what I mean
do you at Gribbles save the results in the cats tested by you…for public use
or for your own use??
hope you understand what I mean best Annki
o de svarade så här
Dear Annki,   We keep a record of all the cats we have tested. Please explain what you mean of public use? What can we do for you?   Regards
Angie Gribbles Molecular Science

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts-deleted
0

Översätt AnnkiSkrattandeJag är så usel på engelskan

Annkis54
0

Hi I have been testing my cats for PKD at your place I was wondering if you have some record of cats and the results they have. Hard to explain so you understand what I mean
do you at Gribbles save the results in the cats tested by you…for public use
or for your own use??
hope you understand what I mean best Annki
_detta betyder ungefär…hej jag har testat min katter hos er mot PKD…undrar om ni har nåt register på testade katter o deras resultatet. Svårt att förklara så ni förstår vad jag menar…
Sparar ni på Gribbles…testade katters resultat i nåt register
till er själva eller för allmänheten
_lika svårt att översätta tillbakaCool
e de svarar
Dear Annki,   We keep a record of all the cats we have tested. Please explain what you mean of public use? What can we do for you?   Regards
Angie Gribbles Molecular Science
Kära Annki…vi har register över alla katter vi har testat…förklara igen vad du menar med "för allmänheten"..vad kan vi hjälpa mig med??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts-deleted
0

Okej okej så som jag uppfattat då. Är så osäker, snart måste jag fråga vad mina tagit vägen(tester) de drog pengar 30/1, och jag sover inte lugnt förän de kommer!

Annkis54
0

fick ett nytt svar från Gribbles idag
jag översätter direkt
jo vi har register över alla katter som vi har testat…men dessa uppgifter är konfidentiella (typ.hemliga)så om det inte är kattägaren själv som frågar, så ber vi personen ifråga att kontakta kattägaren o när de kontaktar oss så lämnar vi ut uppgifterna.

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts-deleted
0

Tycker jag låter bra! varför ska det synas, ibland kanske man inte vill detta.