Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 674 ggr
sidentassen55
2010-03-30 14:43
0

Tisdag - dålig dag:-(

Hej alla kattvänner.

Idag är inte någon bra dag för mig, men det bryr sig ingen annan om, så det är bara att "plocka ihop" sig själv och göra det som ska göras ändåSkrikandes

Jag badade Kråkan igår och jag tror hälften av pälsen hamnade i silen i duschen, mycket mindre blev det….men det är väl hennes bebispäls som ryker antar jagRynkar på näsan

Äntligen har de andra slutat löpa, det är så härligt tyst i huset igen…gissa om jag njuter. Jag har dessutom beställt tid för HCM test på Lillan, så förhoppningsvis är den OK och hon inte hinner löpa om innan dess, DÅ ska hon få träffa pojkeSkrattande gissa om jag längtar till detta kanske blir verklighet.

Hur går det hemma hos er nu när det är påsk?

Kan ni ha påskris framme, med fjädrar?

Här går det absolut inte, det finns inget så roligt att leka,med, äta på som trädgrenar, trädgrenar med saker som sitter fast eller hänger, blommor i vas….ingenting sådant kan jag haRynkar på näsan

Tulpaner, är det godaste som finns anser mina katter !

Ja som jag skrev från början är det ingen bra dag för mig, men den blir absolut inte bättre av "krya-på-dig" hälsningar , vet ni, det är som att hälla salt i ett sår. Det gör så ont i hjärtat när man vet att man inte KAN krya på sig utan allt vackert får vänta och se tiden anGråter

Jag tänker ta en till "painkiller" fixa iordning duschen och bada en katt till medans jag väntar….varför sitta och känna efter??

ha en skön dag önskar

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

SussiF
2010-03-30 14:56
0

Här är det ungefär lika som för dig…. Skillnaden är att jag inte har några "painkillers" att ta, har inte hittat något som hjälper.  Man gör så gott man kan.

Ha det så bra du kan så höres vi framöver. Du kanske ska kika över med din nya kamera ;-)

Ha det gott alla ni andra med!

sidentassen55
2010-03-30 15:05
0

SJälvklart Sussie, måste ju ta fina kort på "LillLotta" Flört

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

[Guardians]
2010-03-30 15:16
0

Även här är det en riktigt dålig dag idag, rörigt, huvudvärk o kramper men men imorgon är det bättre…om inte annat ska jag till läkaren då iallafall.

Här har vi påskris med fjädrar, katterna låter det vara, var bara den lilla som tyckte det var spännande då det kom fram men inget större intresse för det nu, skönt, blir så mkt vatten om de skulle råka välta ut den stora urnan. Ännu har vi inte påskpyntat med mer men det kommer.

Ha en bra dag;

WildWest
2010-03-30 18:05
0

Har inte haft påskris med fjädrar sedan jag skaffade min första kattRynkar på näsan.  Och det är många år sedan. Då hade jag en stor vas (med mycket vatten) på pianot. Flera gånger kom katten farande i raketfart INNAN jag hörde hur det skramlande till och vattnet rann. Då bestämde jag mig för att påskris har man utomhusSkrattande.

För övrigt har solen varit framme hela dagen men fortfarande ligger det massor av snö överallt. Katterna är just nu ute på altanen och har det skönt.

//Kerstin i Umeå

Annkis54
2010-03-30 19:06
0

usch..jag lider med er ..o er värk mm
själv har jag en bra dag…har haft några såna nu:)
har tagit hjälp av en homepat…painkillers klarar inte min kropp längre. biverkningarna blir värre än själva symtomet.

påskpyntning finns inte här heller,….
men även för att jag är rädd för att det är giftiga saker..o även saker som kan fastna o ställa till problem…isch
o är oturen framme så…o lägligt att hamna på djurakuten under påsk:)

solen skiner på oss här oxå. Snön smälter sakta.
Jag funderar på att skotta bort det sista på altanen…men undrar om det blir mindre alger om snön ligger kvar…eller blir det kanske mer…
Nån som vet:)????

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se