Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1667 ggr
[Guardians]
0

Inget är som väntan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det en vecka kvar ca tills det ska bli tillökning i huset och vad vi väntar, Ginni sover nu mest hela dagarna med avbrott för mat och kortare "stolleryck". Hon har slutat gå med de andra ut i trädgården iallafall, men iom att hon är lite klippt så kan det ju vara skönast att vara kvar i värmen. Jag gissar på att det är 3 bebisar i magen.

sidentassen55
0

Lycka till med bebisarna.

Här går vi också i väntans tider. Runt den 6:e ska Skräpet få sin små.

Jag har ingen aning om hur många det kan vara, hon är så cobby (alltså kort) och rund, men kanske 3-4, helst inte fler, tackSkrattande

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

[Guardians]
0

Va kul Lotta, Ginni är med en väldigt kort hona och sen första bebbarna så har inget att jämföra med men jag tycker gott det räcker med 3 eller 2. Behöver ju ha en kull så jag kan ta och göra testet för diplomeringen innan höjningen på avgifterna, mina tidigare kullar är ju inom IDP och SKK (hundar)

Annkis54
0

vad kul..bara en vecka kvar för dig Annica
då får du snart börja vaka:):):)
o ytterligare nån halv vecka för dig då Lotta
här tror vi runt 2 veckor
OM…..hon är dräktig Mica….
jag blir inte klok på¨denna dam
hahaha
men har hon ungar i den magen så har hon nog bara 1:(
time will tell
som alltid:):)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

[Guardians]
0

Blir till att bädda och sova med katterna i annat rum :-)

englagirl
0

Visst är det mysigt med smått!

I tisdags fick en av mina snyggaste raggisar en kull på 5 st.

Hon är världens stoltaste mamma och jag världens stoltaste matte till Matisse.

Det här är kärlek det!

Visst är hon VACKER?

Jag önskar dig all lycka med kommande kull!

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Annkis54
0

wow Lena
lyckliga ni

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

[Guardians]
0

underbar Lena, sån mammalycka hoppas jag att få se här med,

englagirl
0

Tack Anki,jaaa lycka är bara förnamnet just nu Flört

Matisse bor hos min dotter och det är tur att dottern bor en trappa upp, för jag MÅSTE vara där flera gånger om dan och bara njuta av hela situationen.

#7 Det tror jag säkert att du får, visst är det härligt Kyss

Kram!

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

sidentassen55
0

GRATTIS Lena till ännu en kull bebisar:-)

Lycka till med dom, hoppas du kan visa oss foton av dom en och en senareKyss

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

KyssGladCool

sidentassen55
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 Jag har en "förlossningsbur" i vårt sovrum, så jag kan tryggt lägga mig till sängs med den blivande modern tillsammans med mig, antingen lös i sovrummet eller instängd i buren, det beror på hur nära det är födseln. Jag bifogar en bild på den.

Det är otroligt skönt att ha denna bur då man aldrig behöver vara rädd att honan ska springa runt och lägga ungarna lite var som helst.

Dte är ju alltid svårt att veta med en förstagångare.

Buren är i bekväm ståhöjd för mig, jag får inte ont i ryggen, det är faktiskt enklare att stå och vara behjälplig vid förlossningen.

#3 Annki, tror du fortfarande att din tjej är dräktig?

Jag har två stycken nu som jag inte har en susning om hur det är ställt med dom. Derssutom våkar jag ju inte para någon annan heller OM nu dessa två skulle vara gravidaObestämd

Lycka till med er abebbar…kol med babyboon senare i vår…..

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

KyssGladCool

englagirl
0

#9 Vad lugn för det Lotta, jag älskar ju att fota bebbar Foten i munnen

Igår då jag var upp så hade en av dom redan öppnat ögonen lite grann och två till var på g, snacka om tidigt, dom är "bara" 5 dagar Skrattande

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

sidentassen55
0

Lena, är do alltid tidiga med att öppna ögonen. Jag har en bekant i Kalmar som födde up Birma tidigare och dom var väldigt tidiga, de kunde öppna ögonen redan vid 3--4 dagar….

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

KyssGladCool

englagirl
0

#12 jaaa, man kan säga att dom är tidigare i ALLT om jag jämför med perser då förstås.

Min förra kull öppnade alla ögonen på dag 6-7.

Det som sagt en så stor skillnad på allt, så det går knappt att jämföra.

Te,x dom är nu 6 dagar idag, dom väger mellan 200-250 gr redan, om knappt 3 veckor står dom i matskålen och äter torrfoder, bara så där, utan att nån annan än mamman är där och äter och visar dom.

Mina perser får i alla fall jag alltid blöta upp maten först och ge dom köttfärs så dom ska "lära" sig att äta Skrattande, inte med en ragdoll, dom är lite "självgående" och dom går snabbt upp i vikt och blir stora.

Och det är ju en stor ras överhuvudtaget, när dom flyttar vid 12-14 veckor så väger dom 2,5-2,7 kg, ingen av mina perser väger över 2,5 kg vid 12 veckor.

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Marita-L
0

#0 Annika hon ser rund å go ut,Kyss håller tummarna för lilla mamma och bebbarna..så spännande.

#5 så söta.. super grattis och mamma katt är så fin!!

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

sidentassen55
0

#13 ja dom var ordentligt tidiga:-)

SÅ skönt att slippa "palta" på med uppblött och nötfärs, det är lite äckligt och kletigt tycker jag. Dessutom blir ju de vita så missfärgade i ansiktet och på tassarna av det uppblötta:-(

Hälsar

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

KyssGladCool

Sunrunners
0

#13, så sant :-)

Grattis lena till en fin raggsi kull.

Tuija

heliotropes
0

#0 Spännande..Glad Håller mina tummar att det går bra och att det kommer ut några stjärnorSkrattande

#5 Grattis!

Eva // medarbetare på Perser

[Guardians]
0

Tack alla, ja, här väntar vi med spänning, vet ju inte 100 vilken dag pga att jag har minnesluckor från tiden då de parade (de passade på att få till det sist jag åkte in på sjukhuset, inget ont som inte har nåt gott med sej), dottern säger hon har koll men jag har små svaga minnen av att de parade redan innan jag gick i golvet, men men, det är ju bara dagar det handlar om så den som lever får se Tungan ute. livet blir lite mer spännande på detta viset, bara att gilla läget, är ju en obotlig optimist (tur är väl det).

Lite kul hur man anpassar livet efter läget och funktionen, har hur mkt minneslappar som helst numera, förr kom jag alltid ihåg allt, nästan lite väl mkt ibland, nu älskar jag mitt kub-block som jag haft i flera år och knappt använt men nu så går lapparna åt i en rasande fart. Och det med planering, numera planerar jag bara för stunden, lite charmigt det med och högst ovanligt för mej….

Livandas
0

Lycka till med kommande kull!

//Susanne