Sömniga söndagen
Oj, det är inte lätt att ändra klockan, inte för min kropp och huvud iallafall
Jag var så trött i dag på morgonen, inte förrän klockan var 10 kunde jag masa mig ur sängen.
Har ni haft samma bekymmer?
Och inte blev det något loppis heller för oss, både Jessica och jag insåg att det skulle gå åt pipan att komma iväg så tidigt med våra värkande kroppar….senast 8 borde vi varit där….äsch, det får bli en annan gång. Grejerna ligger bra i sina lådor
Annars är det lika grått som vanligt här, men det är ju plusgrader så lite smälter väl snön, men jag saknar solen ändå jag.
Måste också få berätta om Byske som fått för sig att hon ska sova under mitt täcke
Byske brukar alltid ligga på täcket vid mina fötter, men efter att ha varit inne hos Göte blev hon helt förändrad och ska absolut ligga tätt intill mig , under täcket hela natten. Ja hon går upp ett par ggr, vad hon gör då vet jag inte, men hon är lika fort tillbaka och så backar hon in under täcket tills hon är helt osynlig. Gissa om det blir varmt? Det är rätt mysigt att ha henne där men som sagt varmt.
Nej nu ska jag sluta tjata, ha en fin dag allihop
hälsar
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.
Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

Här är det oxå söndagssegt. Skönt med såna dagar oxå, men jag har det inte pga värk.
Min första perser, Ludde, han kom och knyckte min kudde på nätterna. Han knuffade bort mig och jag vaknade alltid utan kudde. :P
Nu har vi en som vill ligga mitt i mellan mannen och mig och kurra. Ibland vaknar man och tror att det är ett flygplan på väg in i huset. ;)
De andra två har insett att både matte och husse rör för mycket på sig så de ligger inte i sängen.
Inte sååå segt som jag hade befarat men när jag tittade ut ville jag bara krypa ner i sängen igen. Snön vräker ner och när jag nyss var ute med Elvis så fick vi pulsa i ca 15 cm snö. USCH, nu är till och med jag less, så inbiten norrlänning jag än är
.
Tjabo har slutat att sova i sängen. Förrut låg han ju alltid tätt intill mig. Han kanske har blivit stor pojke
. Ibland kommer han på morgonen men lägger sig då vid fotändan. Men det är ju inte tomt i sängen ändå, minst två ligger vid/på huvudet.
//Kerstin i Umeå
Min dag är allt annat än rolig……. får sitta på toa med hink i knät :-( Någon som vill byta med mig?
Hundarna älskar i och för sig att jag ligger på soffan, men det blir inte mycket gjort.
Hoppas ni andra har det bättre!
/Sussi

Nämen Sussi då…..fy 17 säjer jag:-(
Stackars du….får du någon hjälp då?
Kram
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Hjälp?!? Vad är det för nå't… Det vet du att jag inte har. Saga hjälper till så gott hon kan men nu kräks hon med. Hoppas det bara är kortvarigt!

Du menar inte det?
Nu blir jag riktigt förbannad, får ta och sätta mig på händerna, annars kommer jag ringa till honom som du faktiskt delar säng med ibland…..
Inte törs jag komma heller, jag vill ju inte bli dålig…vilket ego jag är
Hälsar Lotta P

Vi klara det nog, börjar bli ganska härdad…… Du behöver inte känna dig självisk, vem f-n vill ha magsjuka frivilligt

Vilken dag! Blev väckt halv 11 av mannen som tyckte att jag skulle upp
. Jaha.
Han åkte iväg på bio. Jag tog hand om strykning framför tv:n.
Igår bada jag min vita Cocos i Ahah Schampoo VA FIN HAN BLEV JU VIT! Han fäller nu så han har inte så mycket päls, men det tar ändå sin tid.
Jag och mannen åkte spontant till Globen och shoppade lite åt på restaurang. Jag hade hört ett band på radion i veckan och va lite nyfiken så vi bestämde oss för att köpa biljetter till kvällens konsertpå Annexet på Globen. Det va sånt ös. Vi va nog äldsta paret medelåldern va runt 25 och vi är det inte snarare runt 50.
en vi hade så trevligt. Hasse & Jag har barnasinnet kvar. KUL HADE VI. Bandet heter Hoffmaestro.
Nu är jag såå trött och kl är bara sju!
Tina

Visst är det väl härligt att kunna ha barnasinnet kvar trots att man är runt eller 50+ 
Detsamma med musiksmaken, jag anser mig inte ska behöva stå ut med dansbandsmusik bara för att jag fyllt 50, nej tacka vet jag rock och liknande
Det låter som om ni haft en strålande dag, avundas dig lite som kan gå på konsert "bara så där" bor man en bit ifrån måste ju allt planeras så in i detalj…lite trist tycker jag.
Ha en skön kväll säjer
Hälsar Lotta P

Hej Lotta
Jag fastnade vid datorn. Mannen la sig i jaccussin. (har ingen lust)
Visst är det härligt när vi har barnasinnet kvar. Jag skulle inte klara mig utan stockholm. Har bott i Åkersberga i hela mitt liv och det är ju bara typ 5 mil in till stan. Nu bor jag i skogen och jobbar varje dag i stockholm det blir mycket köra bil. Jag skulle inte klara av att bo längre från stockholm. Måste ha stan i mig varje dag
.
Tina