Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 2047 ggr
Annkis54
0

vattenfontäner eller annat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

första katten jag hade som dränkte sig i vattnet var gamla Bettan
dick till slut tag på Tupperwares vattenskål till katt. funkade jättebra…

ända tills jag köpte mina norka tjejer. Blossom dränkte sig även i den vattenskålen
testade vattenfontänen med kulan..säger som Uffe…disktrasa
o det var just Blossom som var den viktigaste utställningskatten just då
efter mycket om o men…o sökande så hittade jag på nätet…en vattenkopp som jag tror är till höns eller liknande…Lars gjorde en anordning som vi fäste den i o -voila!!! en 95 % torr katt
katterna fattade omedelbart hur de skulle göra
bifogar kort på drickautomaten i nästa inlägg

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annkis54
0

här kommer den automaten som vi använder nu
tupperwaregrejen har vi stående uppe på diskbänken för Blossom har inte kommit på att hon kan hoppa upp dit
har ni några andra fungerande sätt??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Leonis
0

Den där såg bra ut,vart hittar man den?

Nä andra bra förslag,jag fick höra nån som sa att man kunde ta vanliga dricksglas till perser som fungerar som "Disksvampar".

Har ju som sagt problem med en som agerar Disksvamp här och blir gulaktig på krage/skallen.

Annkis54
0

klicka för att förstora bild
http://u3060.shellkonto.se/ny/produkt.php?ID=4
det man köper är själva hållaren..o ringer högst upp som håller flaskan..man kan använda vilken sorts flaska som helst
fast det går inte med de mjuka 2 kronorsflaskorna
sen har vi använt ett kompostgaller som Lars har klippt till o böjt
fastän den funkar "jättebra" så ser Blossom ut så här idag
så det får jag fixa till innan utställning

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annkis54
0

Har en kompis som använder sig att små höga "snapsglas"
men hur ofta får hon fylla på dåOskyldig

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts-deleted
0

ja det låter jobbigt med snapsglas, ni får köpa flaskor som kaniner harSkrattandede får lära sig, Hi Hi

Leonis
0

Blir nog flaska för kanin då eftersom jag inte äger snappsglas Skrattande

[sugarcane]
0

Jag har passande nog pluggat in en Drinkwell-fontän ikväll. Hos oss är "disktrase-problematiken" inget aber, eftersom vi inte är i utställningsbranschen. En gul hakklapp är således ingen katta-strof! Flört 

Fontänen var något av ett impulsköp, det har varit full fart på drickandet sedan jag skaffade en stor glasskål och ställde den i motsatt hörn från matskålarna. Men eftersom Alice äter mest torrfoder och är krandrickare, tänkte jag att en fontän kunde vara kul stimulans för henne. Tycker tyvärr att motorn oväsnas mer än nöden kräver. Alice rivstartade med att stoppa knoppen under vattenstrålen, så man kan väl säga att fontänen gått hem (hon älskar att stoppa huvet under kranen! Skrattande) Soysa mer skeptisk, hon fortsätter nog att dricka ur skålen (som ska få stå kvar).

Här finna en mer "officiell" recension av just Drinkwell.

Dockan
0

Hej1Har varit borta från kattvärlden ett tag.Kan behövas ibland.Detta var mycket intressant,det ska jag titta på.Det är ju hopplöst när man ska på en utställning med vattnet,hade någon blå sak för längesen,men den var väldigt omständig när man skulle byta vattnet.Jag byter ofta 4 ggr per dag ungefär och då vill jag att det ska vara bekvämt och det är det ju om man har vanliga skålar till dom,men innan en utställning brukar jag ställa fram små kaffekoppar lite här och där.SkålLENA

Hälsningar LENAGlad

Annkis54
0

har testat ett ANTAL av dessa kanindricksgrejor…men alla har läckt…

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts-deleted
0

Ja en del kaninflaskor är ju skräp, men har fött upp kaniner i flera år innan, med stamtavlorSkrattandeOch om de går under den o snuddar vid kulan som sitter där vattnet rinner, så droppar det på dem då också. Säkert ingen bra ide detta heller. Jag har mina vattenfontäner, både Drinkwell Jumbo och den andra med kulan, mina älskar dem o får se ut då. Men förstår er som har badande katter i fontänerna.