Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 383 ggr
Naquita
0

hjälp mig i digitalkameradjungeln!

jag ska köpa en ny digitalkamera och vill ha många tips!

jag vill ha en kamera som

*går att ta bra närbilder på,

*man kan fota bild nr2 snabbt efter 1:an

* tar bra bilder både när det är ljust o mörkt, och som är snabb med att ta kort ifall katten är livlig:)

någon som har någon kamera att tipsa om?

RolfH
0

Jag är helnöjd med min HP Photosmart R717. Men den är ju nästan 2 år hamal och det har kommit massor av nya modeller efter det.

Ett tips är att kolla på sajten Prylar iFokus

Uffe
0

Du kan få köpa min för 1 krona, de la precis av Ledsen

Kittentotts-deleted
0

Min gubbe köpte en ny igår. Har haft en Olympus länge, dess för innan hade jag HP bägge va bra. Marknaden är idag bättre med kameror. Igår fick jag min nya kamera då min andra pajade, jag ville ha en liten smidig med bra på ta foton på de små. Min snälla make såg hur ledsen jag va, så han åkte o köpte en liten superbra kamera t mig Canon PowerShot A 530.Den är lätt att sköta, klara o lätta instruktioner, den tar snabba bilder på djur som springer iväg Skrattande finns speciella inställningar för just det, ska nu prova den lite om en stund igen, jag har suttit o lusläst instruktionerna. Mvh Carina

Naquita
0

okej kanske man kan få bildsmakprov sen när du undersökt kameran lite?

jag har ju en olympus ce400 men batteroet e borta o en abv katterna drämde den i golvet så den inte vill gå igång längre:(

kanske billigast o lämna in den på lagning o köpa batteri? hmm..

Kittentotts-deleted
0

Jag tog några bilder igår på kvällen slumpmässigt bara för se lite, idag va det så mörkt o jag vill ha det ljust för ta bilder t hemsidan. Men jag la in några på Exotic bilder på min paddis, ska ge dig mer sen.

Ibland lönar det inte sig lämna in kameran om det inte va en väldigt dyr i inköp. Min va inte så dyr nu då, Rea just nu, men du får ju lägga runt 2000:- om du ska få något bra. Mvh Carina

Dockan
0

CoolKanonbra Uffe jag köper din kamera för 1:-,jag tar väldigt bra kort katterna kan det nog bättre så din duger bra till mig när skickar du den.LENA

Hälsningar LENAGlad

Uffe
0

Hahahaha den funkar ju inte Skrattande

Kittentotts-deleted
0

#6 Svar till Naquita.

Den ser bra ut, men jag tycker den är avancerad.Men det beror ju på dina krav. Jag ser helst inte för mkt pixlar med bra Optical zoom minst 3 där. Min är kanonbra o lätt, ska bara ha t bilder o hemsidan.Min har 5 Mega Pixels och 4 * Optical Zoom.

Annkis54
0

Min gubbe har nån Canon..nåtGeneradDS126071 står det i botten
o den är såååå bra såååå..i alla fall är det en dyring…men han fotar när han åker på rallycross,,,så han MÅSTE ha en bra kamera. Jag ska inte klaga för han fick den från släkten när han fyllde 40 för 2 år sen.
men JAG vill ha en kamera som jag inte behöver ställa in…som tar korten blixtsnabbt…att jag kan ta 10 på raken om jag vill…o så ska korten naturligtvis bli kanonbra…ALDRIG suddig..aldrig mörk
Gubben var på fotomässa o undrade om det fanns nåt som skulle passa till hans gulliga samboOskyldig…ja det trodde de…men den skulle kosta runt 5000…få se om ett tag…tills dess får jag väl hålla till godo med hans kameraFörvånad
ska lägga in kort på datorn nu som jag har tagit på Cleo, blivande mamman…ska se om det har blivit några halvbra. hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Pepasas
0

Med de önskemål du nämner är det digital systemkamera som gäller. Att fotografera i mörker innebär blixt och alla kompakter har blixten för nära objektivet och därmed får du blixtslaget i ögonen.

Annars är de flesta kompakter idag mycket bra som familjekamera o dyl men jag misstänker att du vill ta mycket foton på katter och då är det som sagt systemare som gäller.

Uffe
0

Får något år sedan sa någon till mig att man kunde sätta smörgåspapper framför blixten för att dämpa

Naquita
0

Pepasas

har du några tips på bra systemkameror? hur vet man att det är en systemkamera lr "vanlig"?

jepp,massvis me fotande på katter e de, så en bra kamera behövs;P

Pepasas
0

Det är en halv djungel att sätta sig in i kameramarknaden men efter noggrann research och lästa recensioner så ögonen blödde blev det i mitt fall en Canon 350D + extern blixt Speedlite 430EX + favoritobjektivet Canon 50/1,8 II. Med detta har jag tagit kanonbilder av katter, på utställningar, här hemma och lite varstans.

I höstas kom efterföljaren 400D och den är säkert lika bra men jag fann ingen anledning att byta. Så idag kan du säkert hitta en 350D på begagnatmarknaden till ett bra pris.

Annkis54
0

Lars har fått låna en kamera av sin arbetskamrat som tydligen ska vara väldigt enkel…vi ska testa den imorgon o se om den motsvarar våra förväntningar, så jag kommer med rapport imorgon
Nu hoppar jag i säng. godnatt kl är 01.35

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Naquita
0

okii,nu är det imorgon..e de bara jag som är morgonpigg?:);)

Annkis54
0

Nu är jag morgonpiggCool
kameran som vi har testat 2 dagar nu var en
Canon S3IS kompaktkamera
nopp var inget för mig
spegelögon på katten…massa inställningar…lite gryniga bilder
men det är säkert inget fel på kameran
men jag behöver en kamera som är tillverkad för idioter…finns det??
Min dotter ska gå in till expert imorgon o tala om att hon har en mor som är kattgalen, småidiot när det gäller tekniska saker, att kameran inte får ge "spegelögon"..lättiställd ,mm mm
fortsättning följer

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Naquita
0

hehe okej så kan e gå:)

jag ska eventuellt samla hop till en nikon nånting…har bara ört bra om dom,men priset..över 4000..mama mia! har råd o köpa den lagom till nästa kull;P

Naquita
0

eller den här:

Harlibries
0

Jag har en kamer a (olypus c-8080) 8.0megapixlar den är kanon! & i o m att den e´ på 8m.pxl så kan jag stå en bra bit bort åxå när jag tar kort och plocka närbilderna i datorn sedan! Den har en spec funktion för närblider så det ej ska bli suddiga; & antiröda ögon blixt finns åxå!

Nu är den ett par år gammal, men den bör finnas kvar på marknaden. Kolla gärna korten i mitt fotoalbum de är tagna med den kameran!

Rekomenderar denna kamera varmt! Lätt att förstå sig på & ta kort med! Det som ligger den i lasten e´ kanske storleken…
…den är något stor att "båtluffa" med kanske…
…men i min ålder så e man ju mest hemma vid! *S*

Annkis54
0

Naquita
eftersom jag såg att traderaauktionerna går ut idag
så kanske du ska lägga upp frågan som en ny tråd så du har större chans att få svar från "nån som vet" innan auktionerna går ut

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se