Var har du katten försäkrad?
Tänkte att jag startar en allmän tråd om försäkringar, alltid bra att ta del av andras erfarenheter.
Var har du dina katter försäkrade?
Varför valde du just den försäkringen?
Har du behövt använda försäkringen?
Har du erfarenhet av andra försäkringsbolag?
Andra synpunkter?
Svarar direkt:
Mina båda katter är försäkrade i Agria, helt enkelt för att jag i forntiden hade Agria till min hund. Sedan fick jag klart för mig att Folksam har en försäkring som var hyfsat likvärdig och billigare, men då var det så dags! Eftersom Folksam har åldersgräns hade jag f.ö.inte fått försäkra min ena katt där.
Som vanlig dödlig kattägare är premien dyr i Agria, men just nu tycker jag det är värt det. Återstår att se hur det blir om jag måste utnyttja försäkringen vid sjukdom, det har jag aldrig någonsin behövt göra vare sig för hunden eller katterna - ta i trä!
Sveland. Eftersom agria har en ettårsgräns för katter när det gäller FIP. Sveland har inte den gränsen och det är ju faktiskt så att det är kattungar och ungkatter som är känsligast och drabbas hårdast av FIP.

Jag har Agria till mina,men har tidigare haft Folksam.Men som uppfödare får man så bra rabatter på Agria så jag bytte.

Har alltid haft Agria men gått över till Sveland .Även om det är lite högre självrisk och 25% på resten så blir det billigare i det långa loppet.
Slänger in en länk till Sveland, ifall någon vill kolla på deras försäkringar - http://www.sveland.se/
Har Agria idag, hade Sveland innan, dålig erfarenhet av dem, Agria är otroligt bra att ha med göra, haft dem i 7år t hunden, och har alltid fått ersättning för allt me dbåde hund o katt.

Har haft Sveland nu i snart 10 år och är supernöjd med dem. Visserligen har jag inte alltid varit hundra % nöjd med skaderegleringen men vem är det jämt :). När det verkligen varit strul med en kattungeköpare så ställde de upp till 150% på mig. Har också jobbat som ombud för dem under en tid i slutet av 90-talet. Slutade enkom för att jag i mitt yrkesverksamma liv började på försäkringsbolag.
När jag började hade jag Agria och var nöjd med dem fram tills det var dags för skadereglering. Motiveringen till avslaget jag fick var helt idiotiskt enl flera veterinärer så jag sa upp mina försäkringar på stört och flyttade dem till Sveland.
Har haft flera bolag…
förr hade jag Folksam..men när jag började med uppfödning så hade de inte kullförsäkringar på katt
Gick därifrån till Agria…som bara krånglade…högerhanden visste inte vad vänsterhanden gjorde på det stället…hjälpte inte att ringa innan man åkte in med djuret…krångel ändå
gick då till Sveland…som var bra ända tills en kattunge som såldes från mig dog i FIP. den förtvivlade kattköparen fick inte ersättning vare sig för veterinärvården eller livbeloppet. (hon tog en ny kattunge i en annan kull från mig som ersättningskatt)
Då hade Sveland HELT friskrivit sig från FIP o därmed Coronaviruset.
jag pratade med Sveland flera gånger..att de skulle ändra sin policy..men det gjorde de inte
så nu sedan några år så är jag återigen hos Agria. O kan väl säga som flera av er andra…dyrt…inte bra…men vad ska vi göra
har haft kontakt med dem för skadereglering 2ggr på denna tiden o 1 gång var problemfritt…men den andra gången KRÅNGEL.
#2 det var ju bra att de har ändrat sig på SVELAND.
Jag har försäkring i Folksam, fick en kattungeförsäkring på en utställning så ett år gratis tackade man ju inte nej till.
Som tur är har jag inte behövt utnyttja den någon gång, jag har aldrig under mina 14 år i kattsvängen behövt utnyttja försäkringar så jag vet inte om de är bra eller dåliga.
Jag har Agria Plus på bägge katterna och hititlls har det fungerat utmärkt bra! Valde den för att jag fick tips från en av mina uppfödare.
Som tur är har jag inte behövt använda försäkringen. Percy hade diarré en gång,men så dyrt vart det inte så det var värt använda försökringen så vi betalade det separat. Har inte testat andra och om inget går fel mellan agria och mig så kommer jag förbli där
Fått klart för mig att man även har djurförsäkringar hos If, så jag kompletterar med en länk dit

Jag har mina katter försäkrade i Folksam. Jag har allt annat försäkrade i Folksam så det var därför som jag valde den. Har aldrig behövt utnyttja dem. Men en kompis har behövt det och det gick bra.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z