redigerade bilder
Ja hur kan man se att dom är det Om personerna som gör dom är super duktiga? Finns det något speciellt som känner tecknar en förfalskning eller hur gör man för att veta om dom är äkta?
Hur skall man kunna förvissa sig att katten ser ut så i verkligheten ?
Jag har suttit å tittat på olika hemsidor i olika länder runt och jag måste säga att man blir misstänksam då katterna nästan ser "för bra" för att vara sanna, ja en del ser nästan ut som en färdig katt fast dom bara är ca 5 veckor.
super små öron..rundade.. enorma runda stora ögon..ja som knappt passar in i huvudet… färgerna… super rena silver katter..röda är otroligt röda…stora huvuden toppar och pannor ..ja listan blir lång och många fråge tecken..
Vad är era funderingar kring detta ämnet?
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Jag tycker att man ser om det är fejkat… o ibland när folk försökt fejka så ser det för hemskt ut o då är det ju lättare att se..
Jo vissa syns det direkt men jag tänker mer på dom som verkligen är super duktiga..

Jag tycker det är lite otäckt då man inte riktigt kan känna sig trygg i vad man köper..och kanske betalar enorma summor för att få det och du får en chock när du hämtar hem den.. brr..
Det man kan be om är bilder på katten ur olika vinklar och olika åldrar. Då är det lättare att se på bilderna om det är fejk.

#7 Självklart finns det måååånga puddingar Eva
slurp..
Jo jag har faktiskt dreglat runt hihihi men jag väntar troget på någon fin från "någon".

Jag håller med er, det finns många förfärligt dåligt retucherade, bl.a en Tysk uppfödare vars katters ögon är i stort sett likadana på alla kort. Hon verkar bR förstora eller förminska dom och drar lite i dom ibland för att få dom att passa in.
Men självklart finns det guldklimpar, absolut, gäller bara att hitta dom och att dom är till salu
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.
Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

#13 jaa, precis sådana bilder kan man se !
hm.. jag kan inte se länken
..

Nää inte jag heller:-(
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

http://www.youtube.com/watch?v=nQRGB3tj1zc
det var något fel med länken och jag måste ju ändra lite… försöker om den kommer att fungera nu
Min fundrering kring detta med bilder är: att man ska vara fult medveten om att det fuskas i massor när det gäller bilder.
När man köper en eller funderar på att köpa en katt för dyra pengar så vill jag personligen ha en film på katten i sitt vardagliga jag
Sen så tror jag inte det finns några perfekta katter , men det finns många snygga men dock alltid nått mer man kan önska hit å dit
haha..ja massor med såna katter har man sett "därute"
men himla häftig film
men….nosen breddade de inte alls hahahahha
#19 Precis..en film ..men tyvärr så går det väl inte och ordna då hihi
#13 & 18 Ja men hjälp..
det är precis tagen ur mina tankar..exakt så menar jag.. en del ser ut så.. helt knasigt..
jag vet att det finns en mycket känd uppfödare i Tyskland som även har bilder som jobb. Hon har visat hur hon ändrar katterna i programmet. Jag vet att hennes kattbilder är fejkade. En kompis har varit där och sett katterna och de såg inte alls ut som hon visade på hemsidan. Så visst finns det fejkade bilder och jag tror att det är mycket vanligt, särskilt utomlands.
Om man ändrar bilderna och sedan säljer en katt som inte alls ser ut så, är det bedrägeri, tycker jag.
Jag har hört några som blivit grundligt besvikna på sina importer, som de inte åkt och tittat på själva, innan köpet.
Varning för postorderköp!
MVH Erna
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Oj oj, det finns många kända uppfödare som "fixar till" bilderna på sina katter innan h*n lägger ut dom på nätet. Det är ju ingen nyhet precis.
Det bästa är att åka och titta på sin katt innan man bestämmer sig, om man kan alltså.
Jag vet t.o.m en person som inte alls fick den katt h*n hade tingat, det ni !
Hälsar
Hälsar Lotta P

#24..det är ju jättebra om man kan det
men om man importerar så går ju inte det.
själv har jag haft tur med mina importer
jag köpte via nätet…betalade handpeng
o hämtade hemma hos uppfödaren
så för mig funkade det
men jag vet ju andra som har haft ett litet helsike