Mitt andra pälsmonster :)
Hej!
Vill visa er min Colliehane, Sammy. Till skillnad mot mina perser har en mycket längre nos som når överallt
.
Hans päls är lättskött, ska inte borstas för ofta då sliter man på pälsen och bad räcker med en gång per år. Då Collien har en överpäls räcker det med att kamma igenom honom så ser han ut som nybadad igen
. Hans vita tassar o mage måste dock badas lite oftare när det är ett sådant väder som det är nu utomhus. Då han är ganska stor och med så mycket päls brukar jag lämna in honom för badning på hundvård och hämta honom efter 4 timmar. Visst kostar det men det behövs bara en gång per år så det är det värt.
Min syster föder upp Collie och hon badar dom oftare än 1 gång per år.
Men det är nog olika hur man sköter sina hundar precis som med katterna.
Söt hund!

Tack för att du tycker att han är söt Pethra.
Jag tror det måste vara någon skillnad när man är uppfödare eller bara *har* en Collie. Jag känner proffs på detta med vård och jag gör därefter. Mina perser går inte ens att jfr med min hund när det gäller pälsvård haha.
//Monica
han ser jättefin ut Monica

Tack Annkis, tyvärr är han hastrång - vanligt bland Collie :( Men vacker det är han - skuggad sobel :)
//Monica

Ja visst är det så och man ser inte Collie så ofta heller, tyvärr. De blev ju sönderavlade efter *Lasse-filmerna*.
Tack för att du tycker att han är fin Eva 
//Monica

Din Sammy är jättefin, speciellt efter att ha varit på trim. Jag har aldrig sett honom så fin som då
Sen är han ju lite "galen" också med sin pipdjur som han kommer och vill leka med i tid och otid 
Men en snäll och härlig hund är han.
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.
Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

Tack Lotta och visst blir han underbart vacker efter att ha varit på ett riktigt bad 
Haha javisst är han lite småtokig stora älgar som piper går lika bra som små pipdjur som kissarna oxå kan hålla på o leka med.
//Monica

Riktigt snygg vovve och jättefin bild på honom!
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~