Mina andra pälsmonster
Herregud…att hålla de pälsarna snygga:):)
jag vet ingenting om hundar:)
men….badar man dessa lika ofta som perser??
är det lika mycket/mer pälsvård som våra godingar?
Wow vilka fina vovvar
Det är ju mer päls än en perser
Sussie
De är som jobbigaste på hösten och in på vintern när de får upp underull. Sedan måste man använda sig av mer muskelkraft när man reder ut tovor. Svag som man är av Fibromyalgin är det lite jobbigt. Vid dom tillfällena brukar jag säga att jag sköter hellre 20 perser till än två Lasor. Men man håller väl den lille muskeln i armen i trim då..haha!
Men de har en mer lättskött päls nu har jag kommit fram till, än när jag hade de nerklippta, för då kom det ull på ull…De duschas lika ofta som mina katter. Deras päls är väldigt likt vårt egna hår.

Gud va söta hundar
Fasst har aldrig haft en hund. Men hade två katter som var perser/ norsk skogkatter (bland ras) katter^^
#3 Jag glömde att säga. De måste klippas under tassar, ben och längden, annars får de släp.
De ska ju egentligen inte klippar i ansiktet men jag vill gärna se att dom ser
sedan slipper man att de får mat i hela ansiktet, jag provade med hår och kindtofsar ett tag, men de hjälpte varandra att tugga och tova tofsarna.
Jag tröttnade.

Vilka underbara små skönheter, dom skulle det vara trevligt att få umgås med, dom ser så mysiga ut till sättet också, ja det tycker jag de flesta håriga småhundar gör, men ibland bedrar man sig förståss.
Jag kan tänka mig att det är jobb med dom, vad jag är räd för och är en av orsakerna till att det inte blir hund här, är att dom blir ju så lätt våta och skitiga i pälsen, vilket dras runt i hela huset sedan.
MEN den största orsaken till att inte ha hon, för mig är att jag pga min sjukdom inte vet om jag klarar att gå ut med dom alla dagar och ut och gå är ju ett krav från myndigheten, daglig promenad…..
Dessutom så är den andra orsaken minst lika stor, vi reser mycket , och jag vill inte lämna bort mina hundar under så lång tid, och jag kan inte tänka mig att ta med dom till ett land som Indien, där det finns så mycket skit…..
Nej jag får åka runt till er andra och njuta av era små lurviga saker istället.
Hälsar
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.
Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

De är jättefina båda två!
Underbar päls:)
//Susanne
Tack Lotta och susanne!
Man får nog leta efter sådana mallgrodor som finns i Lasorna, här hemma är det främst Astrid som bär huvudet högt när hon "skrittar" fram..haha! hon vickar även gärna på hela rumpen. Agnes är den som överraskar besökare genom att hoppa upp i deras knä..
Ett passande namn på dessa fröknar är "hoppetossor".

Jag känner inte igen rasen alls och söta är de! De ser ut att ha en jobbig päls … eller?
//Monica