OT/Apple iMac
Hej alla!
Har funderingar på att skaffa mig en Apple iMac.
Någon som har nån erfarenhet av en sådan.
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Jag vet inget om den. Lägg ut frågan på Datorn iFokus. Där bör det finnas endel "nördar"..hihi!
Kommer jag ihåg kan jag fråga min ena grabb som håller sig väl uppdaterad om det mesta i "elekronik".

#1 Smart idé det där med Datorn iFokus,tack,tänkte inte på det,men det ska jag genast göra, men fråga gärna din grabb oxå 
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Jag vet ingenting om Mac, MEN min väninna har en och det är ofta som hennes bifogade/infogade filer INTE går att öppna på en vanlic pc. Fråga mig inte varför, men så är det:-(
Hälsar Lotta P
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.
Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

Du klarer ikke åpne det pga av at Apple lager all Software og Hardware kun for sine egne maskiner. Så ditt microsoft operativ system og program, klarer ikke å åpne det. Kan kun åpnes på andre mac maskiner. Tror man trenger en såkalt plug in for å lage dokumenter på mac som kan åpnes av andre. 

#4 Jo jag tror det är något sådant….trist att det ska vara så..
Hälsar Lotta
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

den är annorlunda
min gubbes jobbarkompis har en o de säger att den är annorlunda men att när de väl har använt de som brukar de gilla den
men …grejen är ju då att dina kompisar som inte har Apple måste ha lite specialgrejer för att kunna öppna filer tex
eller så måste du ha det*
nåt sånt hahahaha

Alla programvaror som du har ståendes hemma till PC kan du inte använda, utan måste köpa nya.
Sen är det mesta dyrare till MAC. PC är mer spritt, därför finns det mer saker billigare till den.
Argumentet med filformat tror jag inte håller längre, i alla fall inte om man håller sig till de vanliga kompatibla filformaten. Om man inte passar sig kan det ju t o m bli problem i PC, se bara Office 2003 mot Office 2007, där kom Microsoft med ett nytt filformat som inte 2003 klarade utan en plugin.
Om man sen ska sätta folk i olika fack, så är det väl mest humorlösa människor i polotröja och svarta hornbågade glasögon som använder MAC, Lena så är ju väl inte du?

Lena, då får du lära om dig i allt som du lärt dig att göra på en PC, det kommer att ta tid att lära om dig till en MAC
Jag tycker att du ska fortsätta ha en PC
Kram Susanne

*LER* Instämmer med föregående*LER*
Hälsar Lotta P
Hälsar Lotta P

Jag kan INGENTING ALLS!!
MEN:
Bad min son som är nyutbildad it tekniker att förklara i enkla drag 
( För dummies & kärringar hahahah )
Födelar Mac : Säkrare, inte lika många virus tex.
Kraschar inte lika lätt.
mer arbets inriktat - varför många företag har dem.
Nackdelar : Värdelös att spela spel på :-) 
Så om du " bara ! skall surfa,läsa mail etc..& inte spela några online spel eller några spel ..så skulle han köpt sig en Mac 
Nu har han den fetaste pc- som man kan ha …för han spelar onlinespel hahhaha
med DUBBLA skärmar 
Hoppas du blev lite klokare hahahah
Kram
// Mia
#10 Och de är mkt snyggare och mer finesser på 

Tack alla för era kommentarer iMac vs PC
Jag ska INTE spela spel på den, den är mest till för att göra det jag gör idag, dvs, läsa mail,redigera foton,surfa runt lite osv.
Jag gillar ju design och den här datorn föll mig i smaken då jag kollade lite på nätet om den, så jag var hem till en familj nu ikväll som har en iMac för att kolla hur den fungerar, och jag blev SÅLD! (vad annars)
#7 joooo, jag är faktiskt ägare till rätt så många svarta polo,har faktiskt haft det ganska ofta i vinter och svarta glasögon har jag oxå, men humorlös….hmmmm, nääää, det är jag inte *blink,blink*
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
"SUCK"

#12 Det finns gott om designade PC oxå. Till MYCKET bättre pris än MAC.
Helt enig med #14.

#14 och 15
jaaa det finns det säkert men är dom lika smidiga och snygga?
Alltså…..jag är trött på en stor "burk" som står på golvet och samlar damm, jag är trött på massor av sladdar runt om och jag har inga problem med priset, man får vad man betalar för 
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Tja, vet man inte vart man ska göra av pengarna så kan man ju köpa MAC.
Annars går det ju att följa den här länken, det finns ju PC också som har allt i ett.
Sorterat och klart hoppa över Apple bara för det är ju dom som är MAC

Snälla Lena berätta om den är bra :-)
Är själv sååååå sugen eftersom jag är trött på att datorn hänger sig & denna stora klump 
Kram
// Mia

Lena! Om du är van med Windows kommr det ta tid för dig att lära dig Mac. Om du har den tiden kommer du blir jättenöjd, särskilt med bilder och arbete med redigeringar. Men det är lite skillnader på program etc, än de i Windows.. dig då!
*skvaller* Athelstones köpte en Mac, men hon har inte tid att lära om sig så hon blir snarare galen på den! Hon sa sist att hon nästan va på väg att kasta ut den genom fönstret
trots vad den kostade….!

Mia….jag lovar att jag ska berätta precis som det är att ha en Mac om jag skaffar en.
Det lutar åt det håller i alla fall, jag gillar design och är på g att byta ut nästan allt i lägenheten igen, möbler div andra saker, tapetsera om osv, och den skulle passa in då och den var bland det snyggatse datorer jag sett och att den desutom har bra grafik, ja det får man väl stå ut med då 
Eva, jag ska INTE kasta ut den igenom fönstret om jag tröttnar på den.
Då slänger jag ner den i originalkartongen och ger bort den till nån som vill hålla på om jag tycker att det blir för krångligt.
Time will tell 
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Lycka till!! 

Har du min adress Lena, för även om jag inte själv har pengar till en Mac skulle jag gärna vilja ha en, jag kan ha två datorer, en till att jobba på och en till nöje:-) SÅ när du tröttnat bet du att det finns en intressent
…… hälsar
Hälsar Lotta P

Va søt du er Lotta P