Tisdag morgon
Tisdag - snart är det helg igen, vad tiden går fort.
Man kan se ute hur snön har sjunkit ihop av de senaste dagarnas sol och värme, men det lär nog ta tid innan det försvinner.
I går försökte jag mig på att måla lite, ja egentligen så var det vit lasyr, men det är ju detsamma, snyggt blir det iaf. Jag ska fortsätta idag, eftersom händerna mina är så dåliga pga artros så klarar jag inte av att hålla i penseln så länge, trots att jag använder bägge händerna.
Katterna mår precis som vanligt. Jag har en tjej som väntar bebisar i början av april, hon är så tjock så man kan tro hon ska ha nu, och hon känner det också, allt är jättejobbigt, mesta tiden ligger hon på rygg någonstans mitt på golvet…… Hon är rätt liten, men jag undrar jag hur många det kan vara i den magen??
En skön dag önskar jag er alla
Hälsar Lotta P
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.
Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

Jag har ju nyss haft en katta som fick missfall i vecka tre, jag blev tvungen att sätta in Vetromoxin då hon tydligen inte hade fått ur sig allt och hon började visa tecken på det, jag var rädd att inte Vetromoxinet inte skulle hjälpa, men idag, två dagar med medicinering visade sig det hjälpa, det var ett rent "tji" att få i henne medicinen idag..ett klart friskhetstecken :-). Nu är det bara att bråka sig igenom alla de övriga minst fem dagarna som kommer, med att ge henne medicinen…
#0 Ja! Påskkäringarna & gubbarna måste nog ha overall och stövlar på sig, denna påsk.
Usch vad tråkigt Eva.
Ja..det kan vara riktigt bökigt att få i dem mediciner. Här är det alltid tabletter som gäller..så jag ser till att få tabletter som är små:)
Ger jag flytande eller pasta….så saliverar de runt hela huset…läääänge
hoppas det går bra för din tjej Lotta
Här tror jag att Mica har gått 4 veckor nu
jag är tämligen säker för tuttarna är betydligt rödare o stora nu
men korten blir sååå dåliga så jag lägger in ut dem:):)

Jag håller mina tummar för att även din tjej är dräktig Annki, tiden vill uvisa
Lotta
PS. Det ser så konstigt ut när jag skriver och inte har jag någon ruta där jag kan klicka in smilysar heller??
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.
Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.