Perser iFokus

Perser

Etikett: 09-hälsa-beteenden
Läst 2260 ggr
longhorn
0

min katt är besatt av mitt hår

han ger inte upp heller, kan vakna mitt i natten av att någon drar mig i håret, då sitter han där med en slinga i munnen och ska gå iväg med (har rätt långt hår)

Att fya hjälpte när han hoppade upp på soffryggen och började dra, men på natten passar han på. Sambon skrattar, det gör inte jag.

Kakan81
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som du ser på bilden känner jag igen det. ;) Som tur är har Lucas inte kommit på att han ska undersöka mitt hår när jag sover.

Du får börja ha håret i fläta när du sover. ;)

sidentassen55
0

Ha ha ha, välkommen in i gänget.

Min persertjej Lillan fixar till min frisyr varje kväll när vi sitter och ser på TV. Luggen står allt id rätt upp och det är dyblött.

Ibland hopp hon ner, går och dricker vatten, och så är hon på det igen. Dessutom ska pannan, öronen och kinderna skrubbas rena också innan hon är nöjd.

VARJE kväll.

Jag trodde i början att det var för att jag hade satt hårspray i håret men det spelar ingen roll har jag märkt.

Så det är väl bara gilla läget, en av alla kärleksförklaringar antar jag:-)

Hälsar Lotta P

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

Firinella
0

Jag har också en hårälskare här hemma Glad Min Yoda älskar att sätta klorna i hårbotten  och sedan dra håret till sig för att sedan smaka på det . Trodde också att det var för jag hade hårspray i det men inte trodde sedan det var kanske för att håret inte var nytvättat men inte det heller. Tror att det är något av en kärleks/tillgivenhets ritual för det är bara mig han gör så med så känn dig stolt istället att just du är utvald. /Laila

[Guardians]
0

Även jag har en hårälskare, min hane Samuel. När han kom till oss ville han även bita i huvudet när det blev riktigt mysigt men numera håller han sej till att slicka i håret på oss men han är även rn riktig gentleman till våra honor med och tvättar och står i.

yadhayezibas
0

Haha jag har oxå en hår hulligan här hemma. Men han tar sats och hoppar upp på huvudet. När som helst o var som helst. O så ska det bitas i busas med håret. Och gärna bitas i näsan o slickas i ansiktet.

Som tur är så är husse favoriten att göra detta på så jag slipper oftast undan. Händer att han kommer upp flygandes bakifrån när jag sitter i köket. Då har han sett hur håret rör sig och kan bara inte låta bli. Glad