Hjälp - missat vaccination
Hej
Upptäckte till min fasa att jag vaccinerade en av mina katter 28/2 -09 så nu blir det ju mer än ett år emellan. Han har fått ett vaccin där kattpesten gäller i tre år men kattsnuva i ett år. Har inga utst. planer för honom detta år, men ev. -11. Vet någon hur det blir? Kommer han att få tillträde till utst?

Om du vaccinerar nu så kan du ställa ut tidigast om 15 dagar.Att det råkar bli några fler dagar än 365 spelar ingen roll.Så vaccinera nu så är allt okej.Du behöver inte göra om grundvaccineringen.
Stolt ägare till tre La permer
#1 Tack för hjälpen. ska genast boka tid.
Förr var det väl 1 år plus 45 dagar har jag för mig. Nu för tiden kan det ju gå upp till 3 år utan att det är några problem med vaccineringen, men jag tror att för utställning ska det vara 1 år mellan vaccinationerna

En sak som man ska komma ihåg när det gäller vaccinering är att kolla vad som står i försäkringsbrevet.Då försäkringen inte täcker om katten inte är vaccinerad.
Kattpestvaccin kan man göra vart tredje år med vissa vacciner men kattsnuva måste man ge varje år.
Stolt ägare till tre La permer
Hej
Tack för goda råd. Katten är nu vaccinerad mot kattsnuva, eftersom vi har det vaccin där kattpest gäller i 3år. Fick även det inskrivet på stamtavlan. Bussig vette som lät oss komma bums. Kissen ska inte ställas ut men vi brukar gå på promenader.