Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 1751 ggr
longhorn
2010-03-04 21:49
0

födelsedagsperser

om ni läst mina tidigare trådar om funderingar att skaffa sällskap till våran ettåriga perserkastrat så vet ni att jag har satt igång med ett sparande.

Nu har däremot tillfället kommit, jag fyller ju för sjuttsingen år om en vecka! *gnuggar händerna*

så kära pif:are, sambons smärtgräns ligger på max 4000:-, kan man få en liten sällskapskattunge till det priset? någon med förslag eller t.o.m någon som sitter på en liten unge?

yadhayezibas
2010-03-04 22:10
0

Självklart kan du hitta en sällskaps katt för 4000:- det tror jag absolut. Jag har inga ungar nu tyvärr men titta på blocket lr på www.swepex.se  där finns uppfödare och kattungar till salu. Glad

heliotropes
2010-03-04 22:15
0

Grattis i förskott!Skrattande Det finns säkert någon gó sällskapsmisse åt er där ute som passarSkrattande 

Du vill väl helst att det ska vara någon i ditt närområde. Det kan ju vara bra om du skriver ut i vilket område du söker katt inom, om ni inte vill åka genom hela Sverige. Flört

Eva // medarbetare på Perser

kramkatten
2010-03-04 22:29
0

Hej:)) Jag vet att Lena på Categoris har ett gäng små kissar till sällskap, och hon brukar ha ett bra pris. Titta in på hennes sida:

www.categoris.se och se om du skulle hitta något fint.

Lycka Till

//Anki

origirl
2010-03-04 22:30
0

Haha va kul!!! Glad Och för en snäll sambo du har Oskyldig

longhorn
2010-03-04 22:38
0

#2: Bra tips! Jag har en far som rör sig med bil ganska frekvent över södra sverige och jag bor i stockholm så det är dom områdena jag kan täcka över.

longhorn
2010-03-04 22:45
0

Blocket har jag kikat på, finns nästan inga kattungar kvar och dom som finns kostade lite över smärtgränsen samt att ingen tilltalade mig

MEN

på categories hemsida, jag hittade en röd som såg lite butter ut som jag blev kär i. Jag ska maila henne och se vad hon säger, egentligen brukar jag bara skriva vad jag har för önskemål på kisse och ber sedan uppfödaren välja ut en som passar mina önskemål för färg och utseende spelar mig mindre roll..eller är det kanske fel tänkt?

Generosa
2010-03-04 23:00
0

Jag har en katt från Lena,Categoris. Jag kan varmt rekommendera hennes kattungar som har ett underbart temperament. Hon har ju en del sötingar nu till salu.

Susanne, Livandas. Har också en underbar liten grabb till salu.

// Lillevi

Generosa´s Perser

www.generosas.se

heliotropes
2010-03-04 23:03
0

Det viktigaste tycker jag att katten känns rätt…att hjärtat klappar lite extraFlört den ska ju bli en älskad familjemedlem i många år..

När man köper en liten knatte vet man ju inte 100% hur den kommer att bli i sitt sätt som vuxen. (blyg, knäig, framåt, nyfiken mm.)

longhorn
2010-03-04 23:04
0

#8 du har så rätt så rätt, men jag tänker även på våran nuvarande katt, man kanske kan få en hint om hur det kommer att bli :)

heliotropes
2010-03-04 23:11
0

Att det blir fräs hemma hos er den första tiden får du nog räkna medSkrattande De större brukar tycka att de små är lite äckliga..haha! men ack! så intressanta..Skrattande Den lille kan nog oxå snabbt fräsa ifrån…

Det är övergående…..

Annkis54
2010-03-05 01:10
0

jag önskar dig lycka till i ditt letande
när man inte letar efter nåt speciellt….så brukar man allt hitta nåt
jag tror att http://www.leo-rois.se/ har nåt oxå. Finns i Trollhättan.
perser eller exo förresten?

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

longhorn
2010-03-05 08:56
0

#11 - min dator skrek rätt ut att det va angreppsrisk på den sidan men jag ignorerade det :) båda kattungarna där va tingade men jag ska komma med en förfrågning, categories Lena ska ringa mig senare i e.m, jag ville prata med henne per telefon istället för att försöka förklara i ett mail, det blir så torrt och tråkigt då!

Headturners
2010-03-05 09:03
0

Hej Longhorn!

Vi har en blåvit pojke till saluGlad

Superkelig som bara vill ligga i sängen med digSkrattande

Kanske vi är lite långt bort, men känns det rätt kan man åka hur långt som helstFlört

Ska ta nya bilder idag, men det finns några på hemsidan

Sussie

Coolgrim
2010-03-05 10:08
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lycka till med kattletandet. När jag skaffade ny sist va Sigge nu 3 år sedan. Det va kul att se hur en del av gänget "hatade" och vissa följde med och kollade in den lille och "uppfostrade".

Bilden är Sigge liten bara bus hela tiden.Cool

Tina

sidentassen55
2010-03-05 10:46
0

Så sööööt:-)

hälsar Lotta P

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

Annkis54
2010-03-05 14:34
0

"12..jag tror att hon har fler:) fast jag är osäker:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

longhorn
2010-03-05 14:43
0

ååh headturnes VARFÖR visade du mig din hemsida? Din Alice va den finaste jag sett, min drömfärg på en perser, svart med gula ögon.

jag va förtjust i harry också redan när du visade bilder på honom här..kunde absolut tänka mig fodervärd men jag vet inte om det går så bra med våran kastrat om han ska vara fertil..:(

Headturners
2010-03-05 14:54
0

Hej Longhorn

Tack för att du gillade våran AliceGlad

Andledningen till att vi ville ha en fodervärd till Harry va pgav. vårat linjearbete, men vi har en syster till honom så därför beslutade vi att sälja honom till sällskapGlad Han är en underbar pojk som vill ha uppmärksamhet hela tiden.

Nu vet du ju var vi finnsGlad