Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 966 ggr
Firinella
0

Äntligen, en av mina honor löper...

Nu när jag kom hem från jobb så märkte jag att en av mina honor löper. Blev jätteglad eftersom jag väntat och väntat, men vad gör hanen då jo totalnonchalerar stackars Missy som nu går här och jamar. Har stängt in båda för sig själva i ett rum. Så nu håller jag tummarna att han kommer på andra tankar mister Dagotto annars kanske han slutar som kastrat för fertil det är han Flört /Laila

Headturners
0

Då håller vi tummarnaGlad

Annkis54
0

tänk att det är en hel del av oss som upplever detta märker jag nu.
Du är väl den 4:e som jag har hört nu…haha
men i alla fall så gav min Bossen med sig…fast han har inte parat alla ännu. Det sk bli väldigt spännande att se vad han gör med Lucey när hon börjar löpa..för henne gillar han inte…haha
jag håller alla tummar för dig Laila…
hur gammal är han??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Firinella
0

Han blir två år i juni så man får väl ge honom lite tid. Flört

Annkis54
0

ja..min Bossen blir 2 år i maj
han är ju pappa o har parat men han är tryggast med mina yngre honor……
den äldsta kastrerade jag nu…för jag tyckte så synd om henne som bara gick o ropade o ropade..o han helt nonchalerade henne:(
men du ska se…han kommer sig nog
har han parat alls??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Firinella
0

Ja han har gjort sina tappra försök när han var 8 månader men förstod inte riktigt hur man gjorde. Han var inte könsmogen då. Såg då att han krökte ryggen något i hästväg som om man skulle upp med "den" i nacken. Ursäkta men det är ju svårt att förklara Skäms /Laila

Annkis54
0

ja..du ska se att han lär sig
vissa är ju jättetidiga..o vissa tar lite längre tid på sig
Min Calle…han var bara 9 månader….när jag såg parning med skrik o rull, så tappade jag hakan
han var pappa till 2 kullar när han var 11 månader
men sån tur har jag inte denna gången.
Bossen har inte "läst boken" haha
o inte din hane heller tydligen haha

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Firinella
0

Nej och det finns ju en anledning till varför vi kallar honom Dagotto. Ni har väl sett brevbäraren i revyn Flört /Laila

Annkis54
0

Flört

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Firinella
0

Dra på trissor för nu löper min andra hona och vad gör Dagotto jo ingenting. Han måste vara den mest korkade hankatt jag känner. Obestämd Tom min ettåriga hane som också ska var till avel men ännu inte är fertil har reagerat. Lutar åt att kastrera och vänta in min Yoda eller vad tycker ni? /Laila

yadhayezibas
0

Min lille hane som är 6 månader håller redan på och tränar på en av mina honor här hemma. Skrattande Dock under uppsikt för jag vill inte att han ska lyckas för honan han tränar på ska inte gå i avel mer. Han har inte en aning om vad han gör det syns på honom. Det är mer lek o jäkelskap än riktig parning.Glad Men jag är ändå impad över att han försöker.

miascharming
0

Håller tummarna Flört

Annkis54
0

om inte hanarna bråkar o du behöver kastrera för den saken…så skulle jag avvakta
låt det gå några löp..o se vad som händer.
Jag sitter ju i liiite samma sits. Bossen har ju parat…men den som jag väntar allra mest på…min oddis….har han inte parat ännu.
Visserligen har hon inte löpt ännu…men i dagsläget så vill han mest klappa till henne…så jag är lite orolig jag oxå
men jag säger till mig själv….iiiiissss i magen:):)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Sarre
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åh, Dagotto ser nästan likadan ut som min Svea!

Likadan bullseye och allt….  Glad

Hoppas att det går bra med parningen!

Mvh Sara

sidentassen55
0

#10Han har ju sin pappas gener, duktig duktig Flört

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool