Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 1081 ggr
sidentassen55
2010-03-02 07:54
0

Tisdagmorgon

I dag stämmer det att mogonstund har grus i ögonen;-))))) Hua så trött jag är.

Hela natten har vi lyssnat på Kråkans sång till Göte, där har dom stått i var sin ände av överåningen och lockat på varandra…….och hon är inte någon lågmäld katt precis Glad

I dag ska Saga (Formositas Susannes dotter) få sin 6-årspresent av mig. Vi ska åka in till Västerås och gå till frissan, sedan ska hon få välja vart vi ska äta lunch, så blir det bio och efter det ev ett besök i en speciell butik.

Enligt Saga ä jag lika bäst som hennes mamma så det gäller att leva upp till detCool

Det har iallafall slutat snöa här, hoppas det blir ett uppehåll nu, ja tyar inte mer……….Flört

Hälsar Lotta P

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

WildWest
2010-03-02 10:42
0

Oj vad du är vaken tidigt. Här har vi sovmorgon varje dagSkrattande. Var precis ute med vovven och det blåser ganska kallt, får väl se om den senaste stormen kommer så här långt upp i landet.

Är kattvakt åt en väninna som bor på samma område som vi. Förra gången hon var bortrest (i jobbet) var det den värsta snöstormen i år. Höll varken på att ta mig dit eller hem igen då allt var vitt vitt vitt med stora drivor.

Jag älskar snö och den här vintern har varit perfekt än så länge. 15-20 grader kallt och blå himmel, då mår jag som bäst och har inte ont någonstans. Däremot sommarvärme USCH, det är inte min likör om man säger så.

/Kerstin

heliotropes
2010-03-02 12:43
0

Idag så skiner solen och den kan gott få lysa då det finns massor av snö att ta reda på från igår Tungan ute knappt fem veckor kvar till påsk.Skrattande Det är min styrke tanke mitt i all snö…..

Gratta Saga ifrån mej!

Eva // medarbetare på Perser

Coolgrim
2010-03-02 13:02
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Puhhh!!!!

Vilken morgon. Upp 5.30. Tittade ut (hahaha) va snö det har kommit inatt ca15 cm. Jag va hoppfull och åkte ut ur garaget, vi har ca 60 meter lite uppför till vägen. Plogbilen hade plogat så det var en j….a puckel, tänkte ta sats, men det kom en bil, där satt jag fast!!!!!! Skrattandekom inte framåt lite bakåt in och in en snödriva!!!!! Där va jag. SkrikandesRingde mannen som kunde komma efter ca 1,5 timme. Jaha, jag hade 2 mackor och en kopp kaffe som jag brukar ha varje morgon, åt min frukost vid brevlådanCool

Samtidigt när min man kom så stanna en sån där dunderstor 4hjulsbil och han stanna och fråga vill du ha hjälp Jaaaaa. Det tog 3 röda sekunder så va jag loss.

Jag blir så glad att rådjuren äter av den fina maten dom får tulpaner, sallad, fröer, mmm.

Tina som är på jobbet nu har så mycket att göra med semestrar löner  fixa in folk, folk är sjuka??? ja allt ska göras samtidigt.

Tina

Annkis54
2010-03-02 15:21
0

usch vilken morgon du hade Tina
hoppas att ni  får en underbar dag idag, Lotta o Saga

här i Trollhättan lyser solen.
inte sååå mycket snö kom det igår.
Men det räcker nu
värst av allt är elräkningarna
förra månaden 3337:- denna månad 4700 kr!!!!????? Va!!!
vi klarar det…knappt.,..men det finns säkert de som har det värre ekonomiskt…o hur klarar de det??
O värst av allt….var det drygt 40% av räkningen i moms o skatt!!!! J*kla …nån….

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

yadhayezibas
2010-03-02 16:02
0

#4 Har ni eluppvärmt? Fyyy attans vad dyrt….

Annkis54
2010-03-03 00:01
0

#5. ja
vi bor i ett "hyreshus"..fast lägenhet eller vad man ska säga.
eluppvärmt..o så är vi "fast här"
för att vi har en funktionshindrad 25 åring som bor hemma. Han kan röra sig fritt här,…vet precis hur bussar går mm..
men om vi köper hus o flyttar..ja, då har vi nog kanske förstört hela hans liv. o köpa hus här i vårt område…2.5 miljon kanske
haha..bara gilla läget
vad gör man

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Coolgrim
2010-03-03 13:57
0

Jag bara säger det. Tack Anki, men dagen slutade inte. När jag kom hem hade vi en elräkning på 7.000!!! på 2 mån. Hus har vi i.of.s. och luftvärmepump!

Min man hade kört fasst i snödriva på tomten, men det ordna vi själva med snöre mellan bilarna.

Vill inte längre ha snö. Jag brukar se positivt på saker o ting men nu är det för mycket.

Katterna mår bra! Rådjuren får mat så dom mår oxå bra!

IDAG MÅR JAG UTMÄRKTKyss

Annkis54
2010-03-03 15:10
0

#7..o för att lägga lite grädde på moset
så stod det i tidningen idag att eons (vårt bolag) har haft genomsnittspris på elen under februari på 1.60..
japp…då blir väl nästa elräkning på 9000 för en månad
jag undrar hur regeringen tänker att folk ska klara sig.
GÖR NÅT!!!!!!!

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se