Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 525 ggr
Naquita
0

nu börjar Noah bli vuxen;)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hihi nu börjar Noah bli könsmogen. han biter lillan i nacken ibland, men fattar inte riktigt att han ska vara PÅ henne. han är så elak,bara flyger på henne o tar ett rejält tag i nacken, hon skriker men han bryr sig inte. ska jag lägga mig i eller låta dom ordna upp det själva?

Lillan är 6 månader den 16 februari,är det för tidigt för p-piller?

simzonites
0

Noah är inte elak mot henne, det är hans hormoner som gör att instinkten tar överhand. Småtjejer är lättare att gå på och brukar locka mest i början. Du får säga ifrån till honom om han blir för jobbig. Hur gammal är han nu?

/Lotta

/Lotta

Naquita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Noah blir 9 månader på torsdag. han har blivit lite "tjabbigare"på sista tiden o hoppar på Wilma me sina nackbett..min lille knaskatt=/

Kittentotts-deleted
0

Snygg katt! Jag har en pojke som Lotta(simzonite´s) fött upp.

Han är hopplös nu när mina 7 små(7-8 veckor gamla) ska springa på golven här. Man måste tala om att han inte kan hålla på i ett, när mina små skriker går jag o säger till försiktigt. Man får ju inte skrämma dem för framtida parningar nu. Så det är en svår o jobbig tid, men den går över. Min Merlin är inte så gammal som din hane, men han rider även på min arm. Han är tidig. Jag hoppas han en dag blir lika duktig på flickorna här hemma.

Annkis54
0

jag skulle inte börja med p-piller på henne så länge jag inte ser löptendenser på henne

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Naquita
0

okej, men en del honor löper ju tyst. hon e alldeles för ung för att bli mamma nu,hon är snart 6 månader..ska hålla stenkoll på henne.. den dagen jag märker att hon vet vad hon pysslar med;) blir det p-piller.

Kittentotts-deleted
0

Jag håller med inga p-piller. Mycket sällan de löper så tidigt och är könsmogna vid denna åldern. hade en hona en gång som löpte vid 6 månader, men de flesta börjar ju fr 10-1,5år. Ja jag har haft de som varit 1,5år, beror på gener lite. Vet du när hennes mamma löpte första gången? ofta följer de mamman där i åldern.

Annkis54
0

vet du om hennes mamma var tidig

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annkis54
0

hon är ju exotic va??
så hon kan ju vara tidig
om du är osäker så kanske det är bäst att ge henne ändå
jag har fått gjort så ibland här hemma..när jag har märkt att de är på väg att bli fertila tidigt
bättre p-piller än ungar
vad ska man göra…ibland får man välja mellan pest o kolera

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts-deleted
0

Inte bra med p-piller juLedsenKan ju bli helt fel vid så tidig ålder.Stämmer exoter kan vara tidigare, Bella min löpte vid 10 månader.Men har hon betett sig underligt? verkar som det bara är han eller? och det är ju normalt sätt för hanen i den åldern.

Naquita
0

jag håller med om att p-piller inte är bra, försöker hålla mig borta från det så mycket som möjligt, men ibland måste man,har inte vi

ja,lilla wilma e e xotic.

nej,hon har inte visat tendenser på att, löpa ännu, och skulle hon börja vid 10-12 månader är det ju ingen katastrof,hon ska ändå paras efter ett års ålder.

vi får se vart de leder:)

Kittentotts-deleted
0

Önskar er alla lycka med lilla Wilma. Vi får hoppas hon låter bli löpa.iallafall tills hon 10 månader, för sen klarar hon sig.