Perser iFokus

Perser

Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 1143 ggr
heliotropes
0

Roligt tycker katten..

En av mina hanar har en rolig sysselsättning och detta har han hållt på med sedan länge.

Han lägger varje dag en mjukisleksak i dricksvattnet, eller rättare sagt en leksak som han kan bära, han tar bara en sak per dag fast han har flera saker att kunna lägga där i.

Jag har provat att tagit bort just sådana han kan bära i ett par månader i hopp att han skulle bryta detta beteénde…men ack…Jag blir så full i skratt av hans tilltagSkrattande små möss med riktig päls får han inte ha..de blir väldigt slimmigt äckliga.Tungan ute 

Jag börjar fundera på om det är ett sätt att visa mej att han har varit duktig…då jag inte kan missa den vid det dagliga vattenbytet.

Eva // medarbetare på Perser

martinabergman
0

Jag har också en kisse som lägger leksaker i dricksvattnet!! Jag får också lägga bort en del saker som inte gör sig så´bra i vatten..

Roliga små djur vi har, hihihi

miascharming
0

Hej !

Har en pojke som också lägger leksaker i vattnet :-)

Dessa:

Än så länge är det " bara" dessa ringar som hammnar i vattenskålen Skrattande

heliotropes
0

#2 Hmm! vad är det för något??..jag ser inte riktigt vad det är, en leksak som jag har missat…..

modernghost
0

Min pojke kör in ena tassen innan han börjar dricka.

englagirl
0

Samma sak händer hos mig, jag har två st som envisas med att lägga möss eller mjuka bollar i vattenskålen.

Sen har jag en TOKBUSIG kattunge som varje dag, flera gånger om dan röjer i matskålarna!!!!

Han ger sig inte förrän matskålen är nästan tom, då leker han med maten på golvet sen går han därifrån Obestämd

Första gången all mat låg på golvet trodde jag att det var nån som hoppat ner från bänken och hamnat i matskålen, sen hände det flera gånger om dan och en dag så kom Amadeus på honom och jag var tvungen att fota honom.

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

heliotropes
0

#4 Det har jag oxå någon som gör, men den blöter inte ner hela tassen, glad är jag för det. de smutsar ju ner vattnet om de har sand mellan tårna.Skrattande

#5 Hahaha!! Detektiv Lena!Cool Tagen på bar gärning!Skrattande Vilken liten busfilur!!CoolSkrattande

Annkis54
0

haha

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Marita-L
0

#35 hahahahaha Skrattandekänner verkligen igen det där Glad så ser det ut hemma hos mig varje dag just nu..hopplöst..Oskyldig

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

modernghost
0

#6 Min blöter inte heller ner hela tassen, dock måste vattnet bytas minst 3 ggr dagligen.

När han däremot får rå kött (nöt), då far han omkring med den skålen mellan tänder. Undrar om det har något med ursprungliga jaktinstinkten att göra?

heliotropes
0

Han kanske mörar upp det lite??Skrattande 

Jag har aldrig hört/sett just det beteénde förr. Men det kan nog ligga kvar något långt bak i arnorna, det låter som om det är samma beteénde med köttet som med leksakerna.

[Guardians]
0

Helt underbar bildserie Lena, ja, tänk vad de kan hitta på Tungan ute

englagirl
0

Visst är dom underbara dom små trollen.

Så här beskedlig kan han se ut emellanåt

Skrattande

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare