Perser iFokus

Perser

Etikett14-sverak-eller-wcf-anknutna-frågor
Läst 1037 ggr
[sugarcane]
0

Kan jag få fram data om min katt?

Det är ju så att jag fått överta en exotic, men stamtavlan är på drift. Ikväll har jag äntligen fått reda på vem som är uppfödare till min kisse, tyvärr är hon avliden, men hon hade ett inarbetat S*katteri. Bland annat finns ett 30-tal av hennes katter på Pawpeds (dock inte min).

Vad jag framför allt vill veta är EXAKT FÖDELSEDATUM för min katt, samt färgbeteckning, och naturligtvis gärna vad föräldrarna heter. Finns det någon som helst möjlighet att få fram detta från Sverak, om man vet årtalet när kissen är född och uppfödaren/katteriets namn. Jag vet också vilken förening som reggade katten, är det där man ska göra en förfrågan isåfall?

Jag är alltså inte ute efter en kopia av stamtavlan, utan är nöjd om jag får veta vad som står i den.

Kittentotts-deleted
0

Detta ska bli intressant för mig att höra. Men det borde väl gå om du vet :årtalet,uppfödaren/katteriet,förening,

Synd du inte kunde få fram stamtavlan vid köpet av katten.

Men färgbsteckning kan du ju få reda på av oss på forumet, har du ett bra foto?

Mvh Carina

Uffe
0

Det bästa är om du tar kontakt med SVERAKs kansli och hör efter om de kan hjälpa dig. 033-10 15 65, eller mailar: sverak@sverak.se

Förhoppningsvis hade hon inte så många kullar det aktuella året, det kan ju faktiskt vara lite knivigt, en solid katt är född i ett katteri med flera kullar under samma år kan det vara svårt att pricka rätt

[sugarcane]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har inte inte köpt Soysa, jag har fått henne. Stamtavla finns, men har försvunnit i en flytt. Det har ingen som helst betydelse för mig, men som sagt - födelsedatum och föräldrar vore trots allt skojigt att veta, eftersom katteriet var väletablerat. Färgen tror jag är f 02. Tyvärr vill ju kisse inte vara med på närbilder… Flört

[sugarcane]
0

#2 Ah - tack Uffe! Jag ska ringa och kolla! Tyvärr är det risk för att det var många kullar, jag tror det fanns 14 katter i katteriet! Förvånad

Uffe
0

f 03 om jag får tycka till :O) Det där med vitfäck är lite smålurigt, jag skall kolla upp nummer för vitfläck

[sugarcane]
0

Ja, när jag frågade på Svenskt kattforum var det också olika meningar om det var 02 eller 03. Men jag tycker hon har för mycket vitt på ryggen för att vara 03. Men naturligtvis litar jag på expertisen. f 03 alltså! Flört

Ser att Soysa blivit omslagsflicka på kuppen! *spricker av stolthet*

Kittentotts-deleted
0

soya.jpg Mycket söt tjej! Jag tror Annki kan svara på hennes färgbeteckning.Hon föder upp undebara vitfläckar

Uffe
0

Jag är absolut inte expert på vitfläckar långt därifrån, det var bara min första tanke. Det finns säkert folk här på forumet som är bättre på det. Pixla föder också upp vitfläckar

Kittentotts-deleted
0

Ja just det!SkrattandeFinns det mer? hmm jag har haft.Men då lärde Annki mig, och jaghade ju en hane med liknande teckning, men svart-vit då förstås.Men eftersom den är Svartsköldp-Vit måste det ju bli:PER f 03

Annkis54
0

Håller med Carina
för mig är hon helt klart en EXO f 03 o en mycket bra 03:a dessutom med stor ryggfläck o allt. för visst var hon en exo

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts-deleted
0

HiHi jag tänkte mig inte för när jag skrevGeneradKlart det ska stå Exo f 03 ja ja får skylla på morgontröttPenga mun

[sugarcane]
0

#10 Annki, kan du utveckla det där med "mycket bra 03:a". Jag kanske har närt en juvel vid min barm utan att fatta det! Flört

Kittentotts-deleted
0

Hon är vacker! och mkt fin vitfläck.SkrattandeTycker hon är söt dessutom med sina fina färger, eller hur Annki?

Denna kommentar har tagits bort.
Annkis54
0

jo..så här är det …OM MAN FÅR ÖNSKA så ska 03 ha mellan 25-50% vitt, helst ha en ryggfläck med vitt…o det är det långt ifrån alltid man får…jag kan väl säga att på alla mina vitfläckskullar (14 st)så har jag bara fått några enstaka 03:or med ryggfläck…
tittar du på bilden där på kullen så ser du att den svarta har en "ryggfläck" med vitt. De ska helst även ha en vit krage som går upp runtom hela nacken …vilket man inte ser om din katt har
Även min Lowe har ju en ryggfläck

Lowe hade jag reggat som en 02 (harlekin) när hon föddes…men med utväxt päls så tycker jag att hon är en 03
"därom tvista de lärde"Fot i munnnen
nu menar jag ju inte med detta inlägg att vi får många dåliga vitfläckar….för i många dessa kullar så har det ju istället för "vra 03:or" blivit harlekin (02) o några enstaka Van (01)
egenligen om man ser på min statistik så har jag fått lika många 03:or med ryggfläck som jag har fått 01…kanske lika svårt ..har inte tänkt på det

O..ja..Carina…jag tycker oxå att hon verkar ha väldigt fina paddfärger

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

pixla
0

För mig är hon också en EXO 03 Kunde önskat något mer vitt i ansiktet. Önskvärt enligt standard är ju ett "upp o nervänt" vitt V. Nu är det svårt att se på bilden om hon är fläckad på benen och om hon har någon fläck under magen. OM hon har helvita ben och inte en enda färgfläck i det vita under magen, så är hon väldigt nära harlekin.

Annkis54
0

detta med upp o nervänt V i ansiktet…det ska de oxå helst ha ja…
så jag trodde att jag skulle få påpekan på det på Lowe…men inte en enda gång har de sagt NÅT om detta…o hon är Inernationell Champion…8 certifikat hos IDP
där ser man igen hur personligt de dömer
då menar jag inte att hon inte har fått nåt "nedslag" …de har inte ens nämnt det eller skrivit nåt om det i bedömningen.

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

[sugarcane]
0

Nu måste jag ju försöka plåta min lilla älskling från alla tänkbara vinklar för att få en fullständig bedömning av hela proffs-gänget! Cool

Men sparar det till torsdag. Imorgon har vi vet-besök på dagordningen, vilket i vårt fall betyder ofrivilligt infångande och "tvångsinburning". Äcklig bilåkning, och sedan ska hämska människor lyfta och klämma och ha sig. För att inte tala om sprutan och chipmärkningen. Stackars Soysa! Fot i munnnen Hon lär behöva minst en dag att återhämta sig från den pärsen! Frågan är om hon någonsin kommer att förlåta mig… Flört

(Alice ska också hänga med på vet-besöket, och hon kommer inte att bry sig ett dugg. Maken till flexibel kisse! Hon hänger med på allt utan att protestera.)

Soffan79
0

hej alla duktiga människor… någon som kan säga vad min Alice går som?

Vet inte om det kanke är svårt att se på bilden?

men jag är jätte dålig på det här med färger…

Uffe
0

f 02 Harlekin enligt min mening. Den har för mycket färg i ansiktet för att vara en van

Annkis54
0

japp
helt klart en f 02

fina färger

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Soffan79
0

Tack så mycket för hjälpen.

EddaM
0

Och jag smyger in och visar en bild på min söta husis som är harlekin padda.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Kittentotts-deleted
0

oj va tjusig!

Kittentotts-deleted
0

Roligt detta ju! Jag har ju med en vitfläck med helvit mageSkrattande

haha titta så söt! Vad är hon då för färg?