Perser iFokus

Perser

Etikett12-pälsvård
Läst 3339 ggr
Livandas
0

Nytt schampo

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag har provat ett nytt schampo som heter Annas, kommer från Castle Baths - Purrinlots som gör schampot. Jag har köpt det i sverige:)

http://www.ahah.se/

Vill bara dela med mig av resultatet:) Jag är otroligt nöjd med schampot! Jag har provat på 4 olika katter med olika pälsar, och det fukar suuuuper på alla pälsar/katter. Nu har Nikita en svår päls som blir fet av så gott som allt schampo, och pälsen vill inte lyfta sig riktigt. Men nu har hon en fluffig fin päls:) Jag badade Melody, Fonzie, & Ester och är lika nöjd med pälsarna:)

I samma serie finns ett face-schampo, som inte ska svida i ögonen på katten, och det funkar lika bra som schampot till kroppen:) Jag har använt det i ansiktet på katterna och det blev inga protester alls:)

Precis som Eye Envy finns det i samma serie en vätska och puder, som man använder på samma sätt. Nu har jag bara hunnit prova det i några dagar, så jag kan inte säga så mycket om det. Men jag tror säkert det funkar lika bra som Eye Envy:)

Nu väntar jag på att få höra om Lena & Sussie har fått samma goda resultat på sina katters pälsar;) Vi beställde schampo samtidigt:)

Jag är så nöjd med alla produkter från "Anna":)

Visar lite bilder på de nybadade katterna:)

Ha en bra kväll!

Kram Susanne

heliotropes
0

Vilka PR-katter..hihi!!Skrattande nu får du be dom om lite rabatter..FlörtSkrattande

Det låter som ett lovande märkeGlad tack för att du delar med dej!!

Eva // medarbetare på Perser

yadhayezibas
0

Oj vad Ester har blivit stor o vacker! WOW!!

Headturners
0

Hej

Jo jag har hunnit bada 3 katter med Anna shampot och jag är mycket nöjdGlad Speciellt bra tycker ja är att det inte luktar så mycket utan bara narturligt. En del shampo gör ju så att katterna luktar som en hel frisörsalong hihihi å de tror ja inte är så bra för våra djur.  Ja tycker ögonvattnet och pudret håller samma mått som eye envyGlad framför allt så är det mycket prisvärtGlad

Så jag rekomnderar detta starkt

Kram missar

Sussie

zsazsa
0

Spännande med nytt schampo! Skrattande

Har kollat lite på utbudet - vilket schampo har du använt? Healthy coat eller Honey? Provat med balsam också?

Tack snälla för att du delar med dig!

Mvh

Gunilla

Zsa Zsa's

Annkis54
0

låter mycket intressant…
tack för att ni delar med er
priser??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Headturners
0

Priser och sortiment hittar du på       www.ahah.se

Livandas
0

# 3 Vad kul att du också är nöjd:)

# 4 Jag har använt Healthy Coat:) Lena har köpt Honey, vi får se vad hon tycker om det då hon badat katterna med det schampot:)

Jag tog faktiskt lite balsam som jag hade kvar i en flaska, bara så inte pälsen blir så antistatisk, så här i vintertider:)

I morgon ska jag bada lite fler katter med nya schampot:) Jättekul då de ser ut som de varit på show:)

Natti natti:)

Kram Susanne

englagirl
0

#7 Jaaaa, här ska badas katt!

Det var ju lilla julafton i fredags då jag fick mina schampon och jag har hunnit att testa en av dom och pudret som verkar vara MINST lika bra som Eye Envy och MYCKET prisvärt.

Jag badade ett par stycken i helgen med det nya shampot och pälsen gnistrar verkligen.

Jag ska bada några stycken i veckan med Honeyschampot som luktar gudomligt.

Verkligen ett schampo att rekommendera.

Ps: Ester är verkligen en kalaspingla,vad snygg hon blev Foten i munnen Pussa på henne från gammelmatte!

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Lina65
0

Jag har köpt av detta Schampo och fick hem igår och provbadade min helvita tjej (ingen utställning bara sällskapskatt) men har haft svårt att hitta ett bra Schampo till vettigt pris, men detta var ju suveränt!

Det gulaktiga bara rann av och pälsen gnistrar. Jag körde med det stora setet 1 Face wash, 1 Face and Body Shampo och pudret.

Deras hemsida var lite krånglig, men jag mailade och fick hjälp direkt.

Jag rekommenderar verkligen dessa produkter.

//Eva-Marie

matowimas
0

Vad heter det puder man kan ha istället för Eye Envy? Har kollat på hemsidan men hittar inget som står att det är för ögon.

Sedan undrar jag hur ni använder Eye Envy, ska det läggas på som ett puder i ögonvrån eller?

Jätte spännande att få veta mer om ett nytt shampoo verkar bra.

//Maria

Lina65
0

Maria: pudret heter CB Face Powder 8 oz (En stor burk)

Och vad jag fick förklarat så ska det läggas på rengjord torr päls där den är missfärgad man skulle använda fingret eller en tops pudret skyddar pälsen mot ytterligare missfärgningar och bleker det gamla. Men dom sa att bäst effekt är att använda 3 stegs metoden alltså även Face Wash och Face Shampot. Shampot 1-2 ggr/vecka, Face wash varje dag och pudret varje dag, gjorde man detta skulle missfärgningarna försvinna direkt. Jag provade på min helvita tjej som rinner i ögonen och efter bara 1 gång såg jag att det blev bättre. Jag fick in lite puder i ögat av misstag och hon reagerade inte ens på det och inte shampot eller tvätten heller.

Jag köpte det stora setet då fick jag alla 3 sakerna

Pudret kan man använda överallt där katten är missfärgad anskte, haka tass osv…

Hoppas detta hjälper dig annars maila dom dom svarar jättetrevligt och utförligt

//E-M

Livandas
0

#2 & #7

Vad kul att ni gillar Ester:) Hon har verkligen vuxit, jag är så nöjd med henne:) Synd att hon inte är fullpälsad på bilderna. Ester har fått många pussar från Gammelmatte:)

Jag har badat fler katter i schampot nu och får samma resultat på alla katter, det känns jättekul! Jag får ta och prova honungschampot också, det ska ju lukta så gott:)

Lycka till alla ni andra som beställt schampo och puder till ansiktet:)

Ha en bra dag!

Kram Susanne

Annkis54
0

vad har ni mer för erfarenheter nu när det har gått nästan 2 veckor till
sen måste jag fråga…nån skriver MYCKET BRA PRISER.?
är det bättre priser än eye envy? o annat schampo
för mig verkar priserna ung lika:)
jag är ändå MYCKET INTRESSERAD:):):)
jag har varit i kontakt med Annelie..en av ägarna..o försöker få henne till vår utställning i Vårgårda. Vi får se vad jag får för svar. Hon bor bara 5 mil bort…ungefär…från utställningshallen

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Lina65
0

Hej:)

Jag är fortfarande supernöjd med Shampot och katterna står sig väldigt länge. Har haft lite kontakt med dom eftersom jag vill ha balmsamet oxå, och de är väldigt trevliga och tillmötesgående.

De nämde att balsam och honungsshampot bla bör finnas i lager igen i veckan… jag förhandsbeställde balsam för att vara säker på att få.

Priset är ok tycker jag mot vad andra kostar, pudret är ju dubbelt så mycket som Eye Envy och ungefär samma pris som EE tar för halva mängden.

Jag tycker också att det verkar bra att det inte är "fabrikstillverkat" vad jag fattade så gör den här Laura alla saker hemma i sitt hus, och bara av naturliga ingredienser, och det är ju bra för katterna.

Annki: Hoppas du kan få dom till utställningen, själv ställer jag inte och har för långt att åka.

Mina tankar i alla fall.

//Lina 65

ixidixi
0

Men hallå ? Vilket shampo använder man till vad?
Jag är in och kollar på info men jag tycker inte att de står så mycket om produkten?

Kan nån hjälpa mej och tala om frö mej vad som används till vilka katter typ?

//Chatrine

Lina65
0

Cathrine!

Alla shampon används till alla katter oavsett färg, Face and Body Shampot är allround , men är mycket bra till ansiktet eftersom det inte svider.

Däremot är Shampona tydligen lite extra bra till vita katter eftersom dom gör ordentligt rent efter tårar

Ph Health Schampot luktar citron och det gör att pälsen gnistrar och skiner samt att det motverkar svamp (vilket vi ios inte har problem med här) det innehåller också extrakt som gör att pälsen växer bättre.

Jag fick rekommenderat PH Health Shampo eller Face and Body plus då balsam.

Hoppas detta hjälpte dig lite annars maila dom dom svarar direkt dom ser mailet.

// Lina 65

Lina65
0

Måste be om ursäkt att jag lägger mig och gör reklam, men det är en gammal yrkesskada:)) Innan jag gick i pension hjälpte jag företagsamma människor att starta eget genom bla marknadsföring och reklam, det är därför jag brinner så för detta med Shampot:)) Jag känner inte personerna bakom utan har enbart varit i kontakt med dom via mail och ställt massor av dumma frågor för att se hur jag blir bemött, och som sagt än så länge har dom inte ledsnat på mig:))

även om jag är pensionär så kan jag inte släppa jobbet helt:)) Och katter är min andra passion därför passar detta så bra!

Jag tar abslolut inte betalt utan gör bara lite "pr" för en bra produkt som förtjänar komma ut på marknaden..

Hoppas ingen tar illa upp

//Eva-Marie/ Lina 65

englagirl
0

#15 Tjaba Chatrine.

Jag köpte både Health Coat pH Shampo och Almond Oatmeal Honey pH Shampo och jag tycker båda är lika bra. Det luktar dessutom väldigt fräscht och pälsen gnistrar verkligen.

Jag köpte även några flaskor av Face & Bodyshampot och det står i beskrivningsbladet jag fick med…… citat: "Many breeders considers this tearless shampo the best all-round body and coat shampo, espesielly for shorthair breeds"

Jag ska prova det på några av mina exoter i helgen, jag har bara provat det som ett ansiktsshampo nu och det funkar jättebra.

Må bäst "dalahäst" Flört

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Livandas
0

Jag är fortfarande lika nöjd med schampot!

Jag har badat igenom alla mina katter med Annas PH schampo, och jag får samma gnistrande resultat på allihopa. Nu har inte jag några exoter, men jag kan tänka mig att det här schampot funkar på deras päls också.

Jag har en katt som jag gjort inpckning på för att pälsen blir så tung, men när jag testade Annas schampo på henne så blev pälsen lätt o luftig utan inpackning:)

Senast jag var på show så badade jag mina katter i Annas schampo och det funkar lika bra som showschampo:) Enda skillnaden var att jag gjorde min inpackning som jag alltid gör till show:)

Lycka till Allihopa!

Kram Susanne

miascharming
0

# 19 vad för inpackning ? Cool

Annkis54
0

Annelie hade ingen möjlighet att komma till oss denna gången
men hon bad mig tacka er alla för bra reklam:):)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Livandas
0

#20 Jag brukar ha i Bio Grooms inpackning i ca 20-30 min innan jag showbadar mina katterSkrattande

Lycka till!

Kram Susanne

zeus-minnie
0

om jag använder bio grooms inpackning som jag brukar behöver jag inte köpa balsamet på ahah hemsida?

verkar vara väldigt bra produkter och tänker köpa.men svårt att förstå vilket man ska ha.

/Isabella

ixidixi
0

Tack tack alla :) Va ni är gulliga och delar med er!!!!Kyss
Ja detta låter jätte spännande. Det MÅSTE jag prova!!!
Frisör nörd som jag är!!!!Flört
Men jag ar ju lite svårt med att förstå att alla schampoon passar
allaFoten i munnen
Men men upp till bevis!

Tack

// Chatrine

miascharming
0

# 22 Gamla Bio Groom kan man alltid lita på Flört

Kram

Livandas
0

#23 Jag använder Bio Grooms inpackning  till show, och till vardags använder jag balsam till mina katter. Använder du alltid Bio Grooms inpackning så behöver du inget balsam:) 

Annas schampo fungerar lika bra utan balsam, men på vintern blir pälsen så statisk, så då är balsam extra viktigt tycker jag:)

#25 Gamla Bio Groom funkar alltid Superbra:)

Ni som provar Annas schampo, skriv gärna och berätta vad ni tycker om schampot och hur det funkar på era katter, tex Exotic:)

Lycka till Allihopa!

Kram Susanne