Perser iFokus

Perser

Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 656 ggr
bantarmarta
0

smal kisse

hej! min perserhane har blivit så smal att man tydligt känner "kammen" alltså skelettet bakom öronen.känner revben o höftkulor tydligt.har satt han på ad foder som tillägg.nu till frågan,hur mycket ska han väga? han väger nu 4,9 kilo. mvh martina

Annkis54
0

Om min hane vägde 4.9 kg så vore jag glad
så mycket väger inte min
hur stor är han i övrigt då, eftersom han kan vara "benig" på 4.9 kg?? hur gammal är han??
tänk på att ad är stark mat, så om han har känslig mage så var försiktig o ge bara lite till att börja med

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts-deleted
0

Min Hane här på 2år snart väger 6kg nu. Men det är inte så lite 4.9 kgOskyldigOm du vill ha up honom i vikt sätt honom på kitten mat istället, och ge lite nötfärs el annat godis.Finns ju vitaminpasta o annat också. Samma fråga som Annki, hur gammal är han? är han kastrat?

simzonites
0

Jag vill också gärna veta hur gammal han är och om han är kastrerad! Vikten beror ju som sagt på kattens storleken men när man känner skelettet på det sättet du beskriver så är det tecken på att katten har tappat sitt normala hull
Har du kollat hans tänder? Jag tycker att du ska ta en hälsokontroll på honom för att se vad det är som gör att han att han tappat i vikt.
/Lotta

/Lotta

Harlibries
0

…det viktiga är kanske hur mycket han har tappat i vikt och varför!?! Alla individer ät skapt olika, stora som små. Det man ska vara uppmärksam på är förändringarna, och snarast ta reda på varför de går ner/upp snabbt i vikt. Om aptiten förändras brukar det ofta tyda på något annat!Fundersam

Jag rekomenderar Diafarms Kattmalt i fall han har dålig aptit, Men åter igen! Utred varför han har en viktnedgång/aptitförändring…Fundersam

Kram Tina