Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 1852 ggr
sidentassen55
2010-02-18 12:19
0

Tillbaka igen.

Hejsan på er alla PIF:are, så var jag tillbaka igen.

Det har gått en lång tid sedan jag blev avstängd och blåst många vindar här, har jag sett de gånger jag varit in och läst. Ja både på gott och ont kan jag tro, men det är ju så det ser ut i världen så jag förvånar mig inte över det.

Jag har iallafall varit på semester sedan början av Januari. Först åkte vi till kära galma Indien (Kovalam) och där var det som alltid den här tiden på året. Varmt och gott, massor av trevliga människor, god mat underbart hav osv. 3 veckor stannade vi och sedan fortsatte vi till Thailand. 2 dagar i Bankok och sedan till ön Koh Chang.

Thailand är jättefint, vackert. Men vi hade för varmt för att passa mig. 35-45 grader är lite väl mycket. Annars var det inget att klaga på. Det blir nog Thailande igen men någon annan ö nästa gång, men se Indien hoppar jag inte över, et är vårt 2:a hem nu.

Katterna har haft det bra undertiden vi varit borta, vi har haft en som bott här under tiden och det var skönt. Rent och fint och fräscha katter när vi kom hem annars har jag alltid fått storstäda + bada och raka katter det första.

Tyvärr så fick min lilla Monster-Britta gå igenom en sorglig förlossning i helgen som gick. 5 kattungar som alla dog under förlossningen, sorgligt för både henne och mig:-( Jag hade glatt mig så åt den här kullen eftersom jag inte haft så många katungar de sista åren, men det gick inte vägen:-(

Nu hoppas jag att någon annan kanske vill sätta igång och löpa så det blir något smått framöver, jag håller tummarna för det iaf.

Så TACK till Ida för att jag fick komma tillbaka, som jag skrev i mitt mail till dig så lovar jag att försöka sitta på mina händer den här gången det skrivs något triggandeGuld i mun

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

SamanthaJones
2010-02-18 12:32
0

Välkommen tillbaka :)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

heliotropes
2010-02-18 12:50
0

Välkommen tillbaks! Så tråkigt med din efterlängtade kull…..

Eva // medarbetare på Perser

Headturners
2010-02-18 12:53
0

Hej LottaGlad

yadhayezibas
2010-02-18 15:22
0

Välkommen tillbaka igen! Glad

Annkis54
2010-02-18 15:27
0

Välkommen tillbaka
himla synd med din kull.
Det hände samma sak för mig..fast det blev akut kejsarsnitt på nyårsafton, 5 st, 3 dödfödda o 2 döda efter 2 dygn. Suck
nu kan det bara gå framåt…för oss bådaFoten i munnen

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

yadhayezibas
2010-02-18 16:58
0

#5 Jag fick åka till vet. med min Ester i måndags. Hennes bebisar hade dött i magen. Hon skulle fött dom igår.Gråter Hon letar efter dom här och hon vägrar gå ur bolådan. Tycker så synd om henne… Rynkar på näsan Hoppas nu bara att hon inte får några problem efteråt.

SussiF
2010-02-18 17:29
0

Välkommen tillbaka, Lotta :-) Kram  till dig och Monster-Britta!

#6 Tröstekramar till både dig och Ester

Denna kommentar har tagits bort.
Amorstroll
2010-02-18 19:44
0

Ja, tyvärr verkar det som många goda skrivare inte längre skriver här. VARFÖR?? Saknar många av er här!!

Kan det möjligtvis vara för att Face Book (som jag tydligen lyckats bli medlem av, men inte förstår mig på)…… Sorry, ni som väntar svar från mig! För vad jag förstår är många medlemmar på PIF även medlemmar där.

Jag efterlyste ju här på PIF efter hjäp från någon snäll människa som kunde lära mig hanera just Face Book, men ingen hade tydligen tid….!? Själv tar mina katter så mycket av min tid att jag inte orkar sitta själv och lära mig något nytt….. ni vet "svårt att lära gamla hundar……!

Eller kan det vara så att många medlemmar på PIF ledsnade på alla elaka annonyma kommentare som var i omlopp omkring december början av januari?? Vad tror ni andra??

Tråkigt isåfall tycker jag.

Lite synpunkter

från mig

Gun-Lis (f.d. Lisa)

S*Amors Troll

http://www.amorstroll.com

sidentassen55
2010-02-18 21:48
0

Tack till alla er som önskat mig välkommen tillbaka, det värmer:-))

Pethra, du vet hur ledsen jag för Esters bebisar, jag liksom du hade ju sett fram emot dessa men svårast måste det ju vara för henne. Hon gör precis som Monster-Britta, letar bebisar där bolådan är…….usch vad man lider med dom stackarna.

Gun-Lis, jag håller med dig, det är många namn som saknas hår på folk som brukar ha mycket att berätta om.

Vad gäller Face Book så är jag själv med och det ÄR inte alls så besvärligt när man väl kommit in det. Ja jag kan väl inte allt men så jag klarar mig iaf.

OM du vill kan jag försöka hjälpa dig att förstå hur det fungerar, det ska nog inte ta så lång stund.

Du kan ju alltid slå mig en signal . Kom bara ihåg att jag är ingen nattmänniska, jag lägger mig tidigt redan vid 21-tiden och sover ca 12 timmar….. mmm jag vet att det är mycket men jag måste för min sjukdom:-(

Hälsar Lotta P

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

KyssGladCool

frukove
2010-02-18 22:17
0

hej f.d.Lisa!

Jag tycker det blivit lite "tråkigt" här.MEN jag tycker verkligen inte om när folk är elaka med varann!

Facebook.Jaa,inte är jag så impad av det precis.Känns VÄLDIGT ytligt.Jag har JÄTTEsvårt att hitta folk jag känner,samt att hitta igen "tråden" där man "pratade" med nån tidigare.Men jag har fått kontakt med en hel del som jag aldrig skulle haft kontakt med annars och det känns jättekul!

Lisa-jag kan visa dej nästa helg om vi hinner!

Kan även lära dej att göra en egen blogg om du vill och vi orkar!

Hörs!

Heléne

Coolgrim
2010-02-19 12:05
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Välkommen tillbaks till PIF. Facebook fattar jag inte mycke av, Jag får såna konstiga spelförfrågningar mm. Ignorerar allt det tar för mycket tid. Själv tycker jag att PIF och hotmail räcker, det finns så mycket annat livet är kortCool

Ha en bra helg som börjar med fredagsmysKyss

Jag blir bara mer och mer insnöad i huset i skogen.

Tina

sidentassen55
2010-02-19 12:16
0

Jag håller fullständigt med dig Tina att man får många konstiga förfrågningar på FB, och alla dessa konstiga djurparker, akvarier, Mafioso krog mm mm jag blir tokig på alla ilägg om detta.

Men däremot är det kul att "prata" med sina vänner där och visa foton mm.

Hoppas du inte blir helt insnöad nu Tina, har du laddat kyl o, frys och kattmatstunnan?

Hälsar Lotta P

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

KyssGladCool

yadhayezibas
2010-02-19 12:25
0

Jag ler alltid när nån säger eller skriver att de blivit "insnöade". Det betyder egentligen att man är lite knäpp,korkad, dum. Skrattande Flåt för min dåliga humor… FlörtSkrattande

Coolgrim
2010-02-19 15:03
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#15 Det är ju jättekul, jag är  "insnöad" på helgerna. Vill inte umgås med folk, kompisar. Jag träffar så mycket folk under veckorna på mitt jobb och pratar i telefon. Är bemannare på BUP i Sthlm så jag väljer att va dubbelt insnöad på helgerna Cool

Min man frågade igår om vi ska gå på Antikmässan i Älvsjö, jag bara kände NEEEJ, sa inte det utan sa att jag ska tänka på detFlört.

Jag tror nog att det blir helgmys med katterna.

Jag är alltid laddad med mat för familjen(2 vuxna + 4 katter.  Fåglarna och rådjuren glömmer jag inte heller dom har det tungt nu.

Fick reda på igår att det finns rävskabb i Åkersberga brrr dom är riktigt sjuka går in i bostadområdena och lunkar runt, det va min vänninna som sa det hon bor i sivilisationen med grannar.

Nu går inte mina djur ut, dom hatar snö. Men går rävskabb på katter?

Tina

Tina

sidentassen55
2010-02-19 15:08
0

He he Pethra, !" att vara insnöad" har både en fysisk och en psykisk mening, jag tror jag har åkt dit på bådaFlörtGlad

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

KyssGladCool

EddaM
2010-02-19 15:59
0

#16: Ja katter kan få rävskabb. Det kan följa med skorna in.

Vad tråkigt att du miste hela kullen, så väldigt tråkigt för honan och dig.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

WildWest
2010-02-19 16:22
0

Hej Lotta. Tjabo skickar bamsekramar till dig. Han är nybadad och jättefinKyss och hur underbar som helst. Vägde 3,8 kg förra söndagen. Första utställningen blir här i Umeå 17-18 april. men då är han 10 månader och 2 dagarRynkar på näsan, typiskt.

Vad tråkigt att du förlorade din kull. Men det var kul att du finns på det här forumet.

Kramar

//Kerstin i Umeå

Mixoticas
2010-02-20 20:03
0

När mina hundar fick rävskabb i höstas så ville jag även testa katterna med min vet sa att rävskabb INTE går på katt o jag medicinerade bara hundarna och såg aldrig några tendenser till att katterna skulle ha det.

sidentassen55
2010-02-20 20:49
0

Tack Kerstin för rapporten om Tjabo, han e allt en go kille. Och gla är jag över att du och Swen vill bli hans husse och matte, vi får väl se om Swen fastnar för någon mer *fniss*

KRAM till er båda ni underbara människor:-)

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

KyssGladCool

WildWest
2010-02-20 23:08
0

Skulle inte förvåna mig om Swen "fastnar" för något mera men nu får han lugna ner sig för vi har köpt en ny liten tjej, Per g 03, som du kan se på vår hemsida. Och henne "hittade" han på nätet, eller rättare sagt, jag satt och tittade på en film på Youtube när han såg henne. Så var det körtKyss.

Kram till dig och Hasse

sidentassen55
2010-02-21 10:48
0

GRATTIS till er nya tjej, hon ser jättefin ut:-)))

Hörru det är allt en utmaning att vara gift med Swen ;-))

Kram Lotta

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

KyssGladCool

WildWest
2010-02-21 11:25
0

Haha, ja, det är det men jag är van. Vi firar 40-årig bröllopsdag i juni och den firar vi på Skellefteås utställningKyss.

Kram Kerstin

englagirl
2010-02-21 11:57
0

Hej Lotta och välkommen tillbaka!

Ha en fortsatt bra söndag,själv ska jag bada katter eftersom vi nästan är insnöade i mina trakter oxå.

Kram!

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~