Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 1025 ggr
Manhedens
0

Känner någon igen katten?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan,

Jag har nyligen hämtat hem två av mina Norska skogkatter hos en kvinna som vanvårdade dom. Kvar finns bl a en Perser som hon har som avelshane. Båda mina katter var dräktiga, den ena fick missfall förra helgen för hon var så undernärd. Den andra är fortfarande dräktig. Båda två var väldigt magra när jag fick hem dom! Jag undrar om någon känner igen Persern? Kvinnan har uppgett till Länsstyrelsen att han är ca 2 år. Jag vet inte om han fortfarande lever för hon har sagt åt dom att hon tagit bort honom för de har varit på henne att åtgärda tovorna men hon orkade inte (!) Jag tror att hon bara säger så och gömmer undan honom så hon kan fortsätta ta kullar och sälja….

Jag har skrivit mer om vad som hänt på Norsk skogkatt i fokus och min hemsida är www.it4unet.se/~manhedens/
Kontakta mig gärna om någon känner igen honom.

/ Erika

Annkis54
0

inte för att det egentligen spelar nån roll…
men jag är ändå glad att han inte är från mig.
Jag  hittade en hona på blocket för inte så länge sen…som jag tror var från mig…..o det kändes i magen.
Jag fick aldrig tag på dem så jag kunde inte bekräfta det.
Hoppas att allt löser sig för denna hane.

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

sidentassen55
0

Jag känner inte heller igen den här katten, jag har haft en del blå hanar så jag blev lite orolig jag också.

Och visst får man ont i magen, det värsta är nog när man vet att en katt far illa och inte kommer åt det på något sätt.

Ibland känner jag att jag inte kan lita på någon…..men ska man ha uppfödning så måste man ju någonstans stänga av den känslan, annars fungerar det ju inte…

Natti från Lotta som har monstervärk inatt (jävla snö)

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

Manhedens
0

Jag har fått reda på att katten kallas för Ior. Jag har tyvärr inte stamnamnet.

Hon hade kallat mina katter efter deras stamtavlenamn så man kan ju hoppas att hon gjort det samma med honom. Jag har provat att googla men har hittills inte hittat något Rynkar på näsan

Manhedens
0

Kom på ytterligare en sak: katten hade en tatuering i örat fast de hade inte skrivit upp den *dumt!*

Är det någon uppfödare som tatuerar nu för tiden (för 2 år sedan) eller chippar alla istället?

heliotropes
0

Det är nog inte många som låter en perser bli tatuerad idag, chip har funnits till katt i många år, jag skulle kunna tänka mej att de fåtalet som låter de gå som utekatter, öronmärker. 

Idag chippas nog de flesta. Jag hoppas verkligen att någon känner igen honom.

Eva // medarbetare på Perser