Att åka buss till en utställning
För lite drygt tio år sedan så arrangerades ett antal bussresor till utställningar. En som jag minns alldeles särskilt var en till Norge.
Bussen startade i Malmö och samlade folk på vägen, själv hoppade jag på mellan Helsingborg och Ängelholm.
Bussresorna var mycket populära och bussen var i stort sett full vid varje resa.
Vår chaufför som vi abonnerade på hette Magnus, om han skötte sig bra i bussen, vilket han oftast gjorde utdelades certifikat efter regelrätt bedömning och ifylld bedömningssedel. På just den här resan blev hans dessutom BIB (Bäst I Bussen)
Bussbolaget hade plockat ut alla sätena i bussens halva bakdel, där boxarna stuvades in:
När jag kom på bussen den här dagen möttes jag av en serenad som jag nog ALDRIG kommer att glömma. Min första tanke; förbaskade siameser som skall gapa på det viset. MEN, det var ett gäng Burmor som höll serenad.
Bussens första riktiga anhalt var i trakten av Strömstad, vi skulle dessutom åka färja. Någonstans innan Strömstad så blev det ett stopp för att vi skulle äta, stackars Elinor som var med blev alldeles ifrån sig. På Landskeonadialekt beställde hon Spätta, detta uppfattades som Spaghetti, och fel mat serverades. Ut med maten och se till att servera spätta tyckte vi, när den så småningom kom in var den halvrå, Elinor var i fullständig upplösning, alla hade ätit och nu skulle hon bli utan mat, men givetvis fick Elinor äta sin så småning tillagade fisk innan färden gick vidare mot färjan, Magnus var återigen påhejad av Burmagänget.
Fortsättning kommer när jag rotat lite i minnet
BIB (Bäst I Bussen)
gott när man får sig goa skratt
jag har faktiskt hört talas om dessa bussresor
Huvudvärk sen? måste ju vara jobbigt med alla kissar & Tanternas prat