Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 489 ggr
Annkis54
0

hane parar kastrerad hona

Min avelshane som det är "fullt ös" i just nu
han parar min kastrerade hona..gamla Bettan 10 år..med skrik o rull
finns det några negativa aspekter på detta för hennes skull
hon verkar ju trivas med uppmärksamheten

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts-deleted
0

Säker sex kallas väl detta, eller?GladJagvet inte Annki, nu när jag läst alla dina trådar om Cosmos så får jag mig ett Penga mun(gapskratt) GeneradFörlåt förstår du har ett helsike egentligenSkrattande

simzonites
0

Tror faktiskt inte att det finns några negativa effekter av detta. Om hon gillar uppmärksamheten och verka nöjd så är der väl bra? Varför skulle inte djur kunna visa varandra känslor även om de inte kan få några ungar?Flört Vet att Yvonne har kastrerade hanar som parar löphonorna ibland, hon brukar be Jappe (en röd kastrat hane) hjälpa henne då löphonornas ropande håller på att driva henne till vansinne Skrattande Då kliver han på, på parar honan och kliver av och skakar på bakbenet, honan rullar nöjd och belåten med att blivit parad.

Lotta

/Lotta

Annkis54
0

gott
då låter jag honom "hump" henne
hon är så nöjd så
fick bara för mig att det är bäst att kolla
hon utsöndar tydligen nåt just nu…för nu går kastrathanen på henne oxå…kan pappa så kan jag säger Kismo..o hon har dubbel uppmärksamhet
jag undrar om det kan vara så att hon tycker att….varför ska "alla" andra få men inte jag.
jag är ju ändå drottningen härCool
njae…Carina…fast just nu så är det full fart på Kingen. Får väl se om p-pillrena jag gav honom idag snart får effekt
har fått erbjudande idag att köpa mig en svartsmoke o vit chokladbärare..hane…så kanske ryker Cosmos kulor snabbtOskyldig

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts-deleted
0

#3 Va nu inte säker på han slutar för kulorna rykerSkrattandeHär parar Tiger ändå.Och så gör ju många av de vänners kastrater jag känner också. Ibalnd kan ju detta bli negativt då nya hanen inte vågar. Här är ju Merlin i övning med stora ögon, men han härmar Mia som rullar, de rullar ihop på hela golvet efter Tiger varit på.Hoppas han fattar vem han ska härma med tiden.Penga mun

Annkis54
0

Skrattande

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

simzonites
0

#4 Merlin försöker nog bara se det hela från flickans perspektiv, tror du inte?  Ha, ha.

Lotta

/Lotta

Kittentotts-deleted
0

Nja jag vet inteSkrattandeFår se! Han parar ju mattes arm fint, men häromdagen blev den våt o Fot i munnnenSå! ja han veta det är killigt då man gör på rätt sättGenerad

Annkis54
0

hehe
kör hårt Carina

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

pixla
0

Låt honom hålla på med den äldre honan. Finns inget negativt, om båda katterna tycker om det.Glad

Kastrerad hane håller ofta på att para efter kastrering. Väldigt bra att ha, om man inte vill ha kull och inte vill ta till P-piller. Hormonelt mår honan bäst av att bli parad, även om ju vi vet att det inte blir några småttingar. En kastrat bör dock inte para en hona som man tänkt para med fertil hane. Risken är stor att kastrathanen fått äggen att lösgöra sig, Det händer när honan rullar efter parningen. När sedan fertile killen gör sitt, så kan det det vara för sent, och då blir det inga bebbar. Ungarna blir oftast till på första parningen.

Annkis54
0

aha…här lär man sig nåt varje dag
du menar att den allra första parningen, oftast är den som tar sig o alla andra är "ifallatt"

jag ser ju att min kastrathane är lika intresserad av honorna som min avelshane är…fast jag har faktiskt aldrig sett honom få till det
men det brukar de väl????

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts-deleted
0

Tiger skriker så jag hoppar ur sängen om jag somnat då han parar Mia, ja han får då till det, och hon o Merlin rullar ikapp sen, Merlin övar att bli hane?hmm