icke-luktande hanar
både jag en uppfödare till har noterat att våra hanar inte luktar..eller att man inte känner någon hanlukt när de kissar eller från lådorna
Min hane är 2 år i maj o hennes hane är 2 1/2 år.
När våra hanar började para så luktade det..men nu..ingenting..??!!??
båda parar…eller har iaf parat:)
konstigt eller??
mina andra hanar har det ju luktat från hela tiden..tror jag:)
hur är det med era hanar
Min hane som du känner till är ju 3 år nu och han har inte luktat någonting varken under eller mellan parningar inte heller min gamla hane som har varit fertil i 9 år har luktat något.
herregud Jonas
jag har gått o trott att ALLA luktar
då ska vi väl tacka o ta emot då:):)
Min hane är strilfri men nog tycker jag det luktar ordentlig från hans låda… Oavsett om han parar eller ej.
Vilken tur ni har!
Oliver luktar då han går på lådan, men han kissar inte någonstans i huset.
Musse luktade det alltid av, och han kunde strila lite varstans då han parade, men inte annars.
Fonzies pappa luktar inte, så jag hoppas Fonzie blir likadan:)
Ha en bra kväll!
//Susanne
Mina hanar är lite olika beroende på linjerna.
Chinchillan luktar knappt något, men strilar när någon hona är på G.
De andra strilar inte, men luktar starkare både i sitt kiss och bajs, när det är någon hona på G. Men lukten avtar avsevärt då ingen hona är på G.
Jag är ju doftöverkänslig, så jag kan nysa och bli täppt i näsan innan jag känner den starka doften, jag kan även få en migränliknande huvudvärk, ibland tar det en stund innan jag kommer på att det är p.g.a. en "eggande" hane. Så här hemma får det inte ligga något starkt i lådorna .
Jag har en som inte parar och som luktar, och en som parar men inte luktar. Dock tycker jag det är normalt för en fertil hane att lukta lite, man kan ju inte avla bort allt nartuligt, då slutar de nog med att dom inte parar alls 
#6 det var ju lite så jag trodde
att det var normalt att de luktar…eller kanske tom att det inte var normalt att de inte luktade.
men nu ser jag ju att det inte är helt onormalt iaf.
så jag tackar o tar emot
Ja vet många som har strilfria å luktfria hanar och som bara vill avla på sådana linjer. Om det är rätt eller fel de vet ja inte, men självklart så e det ju skönt när man har en hane som inte luktar eller strilar
Har funderat på om det finns något samband med hanar som inte börjar para fören typ vid tre års ålder???? att det normala instinkten försvinner lite???? intressant iallafall
#8 jag har haft sån tur genom åren att jag aldrig har haft en hane som har strilat..o mina hanar (en i taget) har alltid bott tillsammans med oss. Men…deras urin har alltid luktat…o först när jag hittade rätt sand så hade jag ett luktfritt hem.
Men denne lille rackare…hans urin luktar inte.
Han började para o blev pappa vid drygt 1 års ålder. Han är 1 år och 9 månader..o hans son är nu 4 mån.
Men eftersom han inte har parat de "Äldre" honorna så tänkte jag att det kanske fanns ett samband…att han inte var "högfertil" haha..finns det nåt sånt ord haha
men nu ser jag ju att det inte är så ovanligt
så nu säger jag bara THANK YOU!!!! o är glad så länge det varar:)

Menar ni att det finns kattsand som helt tar bort hankisslukten?Även om dom inte krafsar över.
Min hane är 3 år. Han har flera kullar efter sig. Visst hans kiss luktar lite när han precis varit på lådan men kattsanden som vi har tar bort lukten så fort han gräver över. Han är jätteduktig på att gräva över, han står o gräver hur länge som helst.
Han är helt stril fri och det är jag väldigt glad över. Hans pappa var oxå strilfri.
#10 njae…kanske inte riktigt så:)
jag använder Everclean…o det luktar inte överhuvudtaget hos mig.
Fast då i början…när hans urin luktade..då kände jag ju det när jag var på toalätten samtidigt som honom o han precis hade kissat.
Han gräver inte över sitt kiss..så då tog jag bara spaden o täckte över.
Men jag menar att förr..innan jag hittade everclean..så kändes det ju i mitt hem att jag hade 10 katter….nu känns det inte. Ingen känner det.