Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 378 ggr
ophelia
0

Jag vill ha husvagn

Fast egentligen vill jag ha Husbil men det har jag inte råd med.Förr när vi ställde ut med Birmorna åkte vi med husvagn när vi åkte familjen och det var så mysigt.Nu tycker jag det är jobbigt att åka långa sträckor så husvagn vore suveränt.Är det många som tar husvagn/bil eller ligger man mest på Hotell numera???Fundersam

Uffe
0

Jag tog bort ditt dubbla inlägg så det är ingen fara Skrattande Själv skulle jag möjligtvis kunna tänka mig att bo i husbil när man är på utställning

Kittentotts-deleted
0

Vi har pratat om detta. Men vi är ju konstiga familjen känns det som, hur skulle det se ut med 2 vuxna 1 pojke, 7 Perser & 1 stor SchäferOskyldigMen det är mysigt, man känner sig fri, och så ägnar man tiden åt umgås. Vi hade detta förr då vi åkte runt på konståkningsläger med vår nu 21 åriga dotter. pojken vår har som högsta dröm att ha en husbil sen många år, äh få dra in pengar via gubbens trav i helgen på V75

FiiaL
0

Det är hetl suveränt att ha husvagn när man ska på utställning. Tänk bara att ha allt på plats direkt, utan att behöva släpa på en massa väskor och trunkar ut och in i dörrar och trapport.

Husbil, ja visst, men är inte en husvagn rymligare!?

Uffe
0

Hotell är bra mycket bekvämare, men det beror ju givetvis på hur många man är, det kan ju bli ganska dyrt.

Och katterna tycker att det är skitroligt. Jag minns en gång för ett par år sedan, jag var på utställning och bodde på hotell, på garderobsdörren fanns en spegel som gick nästan ända ner till golvet. Fy så förbannad katten jag hade med (inte Dockan på den tiden) blev på sin egen spegelbild, hon fräste och sköt rygg, var t o m inne i garderoben för att se om det fanns någon man kunde pryla upp Skrattande

Kittentotts-deleted
0

Jo det är det säkert(rymligare). Inte min önskanSkrattandeUtan en  9årings, jag har mest bekymmer med behöva en dusch varje morgon för vakna.

ophelia
0

Att ligga på hotell är förvisso lite lyxigt men sen är det så skönt att kunna stanna på väg och fika eller vila och katterna kan få sträcka på benen.Förr låg jag på hotell om det var ett av barnen och jag som åkte på utställning och det var jättemysigt.Nu har man ju lite andra behov så då tror jag husvagn vore skönt.

Tack Uffe för att du tog bort dubletten.Jag försökte men det funkade inte..Generad

Annkis54
0

jag ligger på hotell
åker med nån av döttrarna o åker ner till hotellet redan på fredagen
helt suveränt
o jättekul att man får rå om varann en hel helg..det är man inte van vid. Jag har ju 5 vuxna barn så när vi träffas så är det full kalabalik
sist utställning så var det Anna, min mellersta dotter som var med för första gången. Emma, som brukar vara med hade nyss fått sin andra son…så det vete gudarna hur det blir när Emma kan börja ställa ut igen. Då återkommer nog konkurrensen om mammaCoolo följa med mamma på utställning
mamma betalar ju så det blir ju en fin "semester" för döttrarna
Men jag tycker det är supermysigt
vilket hotell vi låg på sist…i Varberg var vi väl??
herregud kommer inte ihåg

men det blir samma hotell igen i alla fall

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annkis54
0

Husvagn skulle jag mycket väl kunna tänka mig men Lars följer ju aldrig med på utställningar o jag vill inte köra så stora saker

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts-deleted
0

Jag kör gärna husvagn, bara någon hjälper mig parkera när jag är framme, annars lär jag få köra runt hela dagen o natten, för parkera hmmmm,

Uffe
0

Hahahaha du är som jag, jag kör bara framåt om jag har något efter bilenSkrattande

FiiaL
0

Samma här, det är inte speciellt märkvärdigt att bara köra framåt, men att backa, nä, då är det stopp. Då får gubben hoppa in bakom ratten, även om han inte annars kör så värst mycket.

Kittentotts-deleted
0

Ja framåt är bäst, backa nä nä, men tänkas sig, jag backade in på en parkering idag, fanns inget annat sätt, jag klarade det! Säg nu jag va duktig för jag har inte backat på säkert 5år. Jag brukar ropa HJÄLP el ringa på mobilen om det är krångligt utanför här hemma med parkeraSkrattandeGlad jag kan köra framåt!

ophelia
0

#12 Du var jätteduktig.Janne gillar att köra bil så han ställer upp och kör.Dessutom är det enda sättet för honom att koppla av om vi kör någonstans.Hemma går han och plockar hela tiden och då gärna i stallet.Skrattande

Faxlin
0

#2: Funkar jättebra med husvagn med din familj tycker jag ;-)
Du kan ju tänka dig in i hur det är när min familj åker.
2 vuxna 4-5 barn, 1-2 schäfrar, 5 illrar

Då är det små svårt att kliva ur bussen på campingplatsen utan att folk tittar på oss. ;-)

Men ett stort förtält så funkar det bra ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Kittentotts-deleted
0

#14  HAHA klarar ni öppna dörren utan någon smiter

EddaM
0

När jag är i GBG på utställning så sover jag hos mamma annars åker jag bara ena dagen av en två dagars. Men hade jag haft pengar så hade jag absolut köpt en husbil=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z