Jetson flyttar snart
Nu är det dags för Jetson att flytta till Belgien.
Jag börjar bli nervös för att det ska inträffa trafikproblem med snökaos.
Så här ser han ut nu, när han är 3½ månader. Lite urväxt, men det brukar ordna sig senare.
Yamacatos Jewel Jetson, shaded silver perser
MVH Erna
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
Det kom inte med någon bild, så ett nytt försök…
Erna
Erna Dahlhjelm
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
Supersnygg Jetson med stabbiga fina ben
!!!
Jag önskar honom all lycka i sin nya famij i Belgien. Och håller tummarna för att det inte blir snökaos
.
Yamacatos Jewel Jazzy stannar hos dig va Erna? Är alldeles jättekär i henne
Ska hon bli avelshona?
ser väldigt väldigt fin ut
Tackar för snälla ord!
Ja, både Jetsetter, chinchilla hane och Jazzy, chinchilla hona stannar hos mig. Hoppas att de börjar gå i avel nästa höst. Eftersom det inte går att köpa så vältypade chinchillor någonstans, så fick jag göra dem själv. Jag har köat i många år för att köpa utan resultat. De bästa säljs inte ens, för de är så få.
MVH Erna
Erna Dahlhjelm
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

han ser så underbar ut
Kram Tessan
Jättefin Jetsson så söt!!!! önskar honom all lycka i sitt nya hem
Men tycker inte det stämmer att det inte finns vältypade chillor till salu?.. det ser jag ofta på olika utländska listor annonseras ut .. Sen förstår jag absolut att det är svårare att få fram!!, men att det skulle vara såå sällsynt det har ilfall inte jag sett ;) Tom att dom letar hem åt dom precis som för *vanliga* perser ;)
#8 Vad är det för listor? Jag har hittills bara kollat på uppfödare i Sverige och det är svårt att hitta rätt när man annars söker på Google.
Hej
Ja det förstår jag att det kan vara svårt här kommer en länk dit du kan söka dig in på olika perser listor Lycka till nu
http://pets.dir.groups.yahoo.com/dir/Science/Biology/Animals/Mammals/Cats/Breeds/Persian
# 8
Ibland finns det även vältypade chinchillor till salu, men så visar det sig att de har ett eller annat fel…bl a PKD.
Blandar du inte ihop Shaded silver och Chinchilla? Shaded silver finns det betydligt fler av.
Det är verkligen inte lätt att hitta någon riktig toppkatt i färgen chinchilla. Jag känner till 2-3 st i Sverige under de senaste 10 åren, varav 2 är mina egna.
När folk hör av sig till mig och vill beställa, brukar jag ibland säga "hör av dig när du hittat en! Då vill jag också köpa en".
Så till slut, Det finns inte att köpa en chinchilla i toppkvalitet i Europa, som dessutom är felfri och har en godtagbar vikt. Det är vanligt att chinchillorna på kontinenten är väldigt små och lätta, vilket inte passar mig. Mina krav är att en chinchilla ska kunna hålla samma kvalitet som alla andra perser av toppkvalitet, inklusive typ, pälsfärg, ögonfärg och storlek.
Oftast går de enstaka som finns, till uppfödarnas kompisar eller behålls.
Bästa forumet för att hitta uppfödare av chinchilla är att besöka vår rasring Silver News som är Skandinavens största rasring för varianten.
Erna Dahlhjelm
ordf
Erna Dahlhjelm
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
Hej igen
Jo jag vet mycket väl skillnaden på shaded silver och Chinchilla ;)
Jag kan bara gå på det jag har sett ..som sagt.. sen vikt eller PKD det har jag ju ingen aning om hur det står till med .. men du skrev *vältypade* och det var bara det jag reagera på …att jag har sett många sådana.. inget unikt menar jag ;) nog om detta
Han ser ut att ha en härlig kropps substans