Hjälp...vad ska jag göra
Ni har ju hört mig tala om min älskade Lowe
nu ringde tjejen som "köpte" henne. Hon fick överta Lowe när hon köpte en exotjej härifrån för nåt år sen. Hon kan inte ha dem kvar för hon ska flytta ihop med sin pojkvän o han kan "inte andas" när han är med katterna. Jag förstår situationen o skyller inte nåt på tjejen.
men…..vad ska jag göra…JAG BARA ÄLSKAR LOWE. …skulle kunna ge vad som helst för att ta hem henne igen…men orsaken till att hon flyttade med var för att hon var såååå låg i rang här hemma.
Kismo som jag fick hämta i Kalmar för att var vanskött…o Lowe HATAR varann. Åtminstone gjorde de det. När jag hade hämta Kismo o han började bli hemmastadd här igen så kom jag ihåg att de redan innan Kismo flyttade, hatade varann. Kismo blev kastrerad strax efter hemkomsten o Lowe fick livmoderinflammation o kastrerad även hon. Innan hon flyttade så var hon ganska nykastrerad…några månader…men inte blev de mer sams för det. O de andra katterna var inte heller snälla mot henne. Hon mer eller mindre smög runt väggarna här innan hon flyttade. Enligt tjejen så har hon nu tappat sin rädsla o är ganska "normal".
Vad i hela fridens namn ska jag göra???
ska jag våga ta hit min älskling igen??naturligtvis så kommer exotjejen oxå med i så fall…i alla fall tills vidare
Kan jag göra nåt här hemma för att förenkla inslussningen??
kan jag ge några homeopatmediciner för att …antingen höja hennes status eller minska Kismos??
Flera av mina andra honor är oxå ganska dominanta av sig..så det är inte ALLTID lugnt i gruppen
just nu när honorna är dräktiga så är det lugnt o stillsamt
Cosmos, min hane, han välkomnar alla. O Gamla Bettan välkomnar oxå alla
Suck…hjälp behövs

Stackars dig Annki vilket dilemma.Men om du tar hem katterna så är de ju två som trivs ihop.Har du möjlighet att ha dem i eget rum och slussa in de andra kattern en i taget för att se vilka hon trivs med.Förstår att det måste kännas tungt.Vore ju bättre om du själv i så fall placerar om henne hos någon där hon får stannar om det inte funkar hos dig.
Kram Sylvia
jag har en "avgränsning" som vi har gjort i vardagsrummet.se bild..i övrigt så delar jag inte på katterna…annat än tillfälligt .
jag vill bara ha katterna som familjemedlemmar…o kan alla inte samsas så får det bli ändringar
på bilden hade jag mina norskor separerade 2 veckor i denna inhängnad

Nej Annki jag menade inte att du skulle dela för gott utan se vilka av dom som trivdes bäst ihop så att Lowe fick trygghet hos några så att de andra kanske struntade i henne.Vet ju att du har katterna fritt precis som jag tycker det ska vara.Men du kanske kunde använda din "avgränsning" för att prova om det kan fungera.
Annki: tyvärr har jag inget bra tips att ge dig just vad det gäller homeopatmediciner för att höja eller minska kattens status i gruppen.
Det jag tänker på är Bach's Rescue Remedy, men det känner du ju till…kanske det kunde vara till hjälp vid introduktioen av katterna?
Jag kommer ihåg gamla perserhonan Anna på 14 år som flyttade hem till sin gamla uppfödare, Yvonne, då hennes husse dog (de bodde på samma gata- så det var ju en självklarhet vart hon skulle ta vägen) Det blev lite stökigt för Anna att komma in i kattgruppen, ute var hon gatans skräck, men inne fick det inte finnas något bråk - så vad göra? Anna talade om för djurkommunikatören att några av husets katter satt och "GLOBLÄNGDE" på henne så då blev hon förbannad och ledsen, vilket resulterade i bråk. Rescue Remedy-dropparna hjälpte henne att kontroller humöret och må bättre och lättare komma in i gruppen, de som "globlängde" blev tillsagda att sluta med det 
Anna fick ett par härliga sista år hos Yvonne innan hon till slut fick somna in när ålderns krämpor tog ut sin rätt.
Kom väl ifrån din fråga lite men ville berätta hur dropparna var till stor hjälp
/Lotta
/Lotta
tack för era råd både Lotta o Sylvia
jag har väl "mer eller mindre" bestämt mig att jag tar hem dem. Gubben, som för övrigt har ett namn
Lars, hade inget att invända…tror jag.
Ja. jag har använt räddningsdropparna förut (rescue remedy) fast jag har nog inte gjort det på "allvar"..du vet hur det är när man är "inne i det"..o jobbar med det själv. Det är samma med "healingen"…har du testat det kan nån fråga…ähh näää
o jag har ju min egen privata djurkommunikatör, Marie, min bästis. Men jag bara såååå rädd att hon ska säga nåt "negativt"..att näää Annki, det ska du inte göra…Lowe vill inte hem till dig igen
tänk när en djurkommunikatör hade pratat med en hane hos mig för ca 6 år sen. Han hade "kommit" till henne o klagat på mig….morsan är inte klok sa han, o hon påpekade att han var alldeles gul i hela ansiktet….jag hade fått rekommendationer att ge honom B-vit o hade löst upp den o försökte ge honom den…o hela hans ansikte var gulorange…jag med för den delen.
nu kom jag oxå från ämnet
men jag försöker väl ta hem dem…sätter dem innanför "avgränsningen" o introducerar en i taget..Du har ju rätt Sylvia att de har tryggheten i varann Lowe o Iris (heter exon)
OM ingen har nåt PERFEKT hem att erbjuda

Och lite Feliway, spray och adapter skulle vara till hjälp
/Rita
aha
har hört talas om denna adapter
berätta mer
o var man köper den
o hur den funkar
kanske detta kommer att gå bra i alla fall
det är inget som påverkar dräktiga honor???

Hej #7
Du köper dett hos din veterinär, det är feromoner, som påverkar katten till det bättre
Här kan du läsa mera
http://www.feliway.se/feliway_sw.nsf/Page?OpenForm
/Rita
Har läst länken nu
känner vi av nån lukt??
vet du om det är nåt skadligt att det finns i huset hela tiden
när du skriver att jag köper det hos min vet…skriver han ut recept på det eller???min vet har ingen försäljning på nåt
#9 Feliway är receptfritt. Du känner ingen lukt, det är parafinolja i adaptern. Bäst effekt får du om använder den på en yta som inte är större än ca 70kvadratmeter. Man bör heller inte vädra eller ha öppet för mycket för då minskar effekten avsevärt. Var på föreläsning med företaget som tillverkar Feliway för ett tag sen. Startpaket med dosa och vätska kostar cirka 380kr. Sedan finns det refill att köpa.
Jag tänkte inte på att nämna nåt om Feliway jag tog nog för givet att du kände till det, sorry
Lotta
/Lotta
Nej, det är inte något skadligt alls. Katterna har ju det detta feromonet själva t.ex. bakom öronen. Det är det katten stryker av sig på våra ben t.ex, när de stryker sig mot benen på oss. Det har positiv verkan, lugnar och och katten upplever ofta lite fred och vänskap.
Vi kan känna lukten liiiite om man är mycket känslig, men det luktar inte illa. Finns i sprayform också. Använd det dock inte direkt på katten .
Jag har Feliway och jag märker inte att det luktar någonting
OBS! Om man använder Feliay spray i till exempel transportboxen innan resa till veterinären är det mycket viktigt att vänta med att sätta in katten 10-15 minuter efter sprayning för att de annars kan reagera på lukten av alkohol, fick vi veta på föreläsningen.
/Lotta
tack alla
felivay spray har jag hemma o har använt ibland…men dosan hade jag bara hört talas om
men var får jag tag på den??
vi har visserligen en vetrinärstation här i stan…kan den finnas där..där säljer de lite av varje
annars..kan man beställa den nånstans??
Jag tycker det doftar lita åt blåbärshållet altså riktigt angenämt fast väldigt svagt. Jag tror att de flesta veterinärer har den. Har bara sett den hos veterinärer.
Annki, jag har skickat ett mail till dig här på forumet; jag kan fixa så du får hem feliway.
/Lotta
/Lotta
Jag har också adaptern hemma. Skafafde den en gång då jag behövde få lugnt i huset pga en katt som kissade, kan bara ge den lovord.
de hade nere på vår vet.station så jag åker o köper nu
va bra! då fixade det sig 
/Lotta
japp..köpte en dosa + en extra refill…570 kr
som hittat
det är en dyr hobby vi har
tur att man är STENRIK…not

När tar du hem Kiisarna???
Jag har försökt att få tag på Johanna idag…men inte fått nåt svar ännu
hon jobbar antagligen
ska se om jag får tag på henne om en liten stund
annars så blir det väl imorgon (vi har reiki ikväll o det lär bli sent)
jag har tänkt att jag ska ta hem dem om nån vecka
så att felivayen har fått verka nån vecka
då har ju oxå Cleo fått sina ungar…bra eller dåligt
men jag tänker använda avgränsningen de första dagarna
skänk en stilla bön åt vårt håll att det ska gå JÄTTEBRA

Jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra för dig o katterna. Lycka till.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
har pratat med Johanna nu så hon kommer hit nån gång i nästa vecka…jag sa att felivayen behöver en vecka på sig att verka
hon var sååå nöjd
o jag sa till henne att om NÅN GÅNG I FRAMTIDEN allt har läkt ut o hon vill ha en katt så har hon en här hos mig…gratis..för hon får inte tillbaka sina pengar nu
hon var såå nöjd…
jag med….GODE GUD LÅT DETTA GÅ BRA

Hoppas att allt blir bättre nu med feliway, kan du inte anväda reiki oxå på katterna, för att lugna ner dom lite
Vas könt du hittade Feliway, ska se den kommer göra underverk på saker hos katterna
Bra ha när nya individer kommer och även om en katt är orolig osv. Men inte ska du behöva stå i skuld för katterna sen t tjejen. Bra tycker jag du bara tar emot dem igen.Är själv så jag helsts er katter som inte kan stanna kommer hem igen, men ibland kan det lösa sig med en vän, familjen osv i dessa fall. Har bara fått tillbaka en smoke kille en gång pga allergi. Jobbigt för de små behöva flytta runt, men de känner ju igen sig hemma hos dig Annki, Nu håller jag hårda tummar att allt går bra.

Håller båda tummarna jäätttte hårt att det går bra
Sylvia
Ikväll har vi ju haft reikiträff…sista gick nu 00.30
så vi har skickat healing till dem…jag har som sagt var köpt felivay dosan…kommer att använda troligtvis både healing o räddningsdroppar när de kommer hit. Min "privata"
djurkommunikatör har "gått in o kollat" o hon är övertygad om att det går bra.
o så ska jag köra så mycket reiki på alla katterna som det bara går…sen har jag gjort det jag kan o överlämnar detta till "Gudarna"…hoppas vi ligger bra till hos dem

Det kommer att gå JÄTTEBRA, helt säkert
Tack alla för era råd o lyckönskningar
jag lär återkomma i ämnet när min älskling har kommit hem….o Iris med förstås
så då tar jag upp tråden igen
Tack igen alla